ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Rogue Land
تکنولوژی

معرفی بازی Rogue Land؛ با قهرمانان خود سرزمین را نجات دهید

Rogue Land بازی اکشن جدید کمپانی شناخته شده Huuuge Games است که تاکنون بازی‌های قابل توجه دیگری را عرضه کرده. بازیکنان در این بازی با محیط رنگارنگ و شخصیت‌های جذابش، باید زمین را از دست ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

Rogue Land بازی اکشن جدید کمپانی شناخته شده Huuuge Games است که تاکنون بازی‌های قابل توجه دیگری را عرضه کرده. بازیکنان در این بازی با محیط رنگارنگ و شخصیت‌های جذابش، باید زمین را از دست هیولاها و موجودات قدرتمندی نجات دهند. با ادامه این مطلب و معرفی بازی Rogue Land همراه دیجیاتو باشید.

گیم‌پلی بازی Rogue Land

پیش از هر چیز باید به گیم‌پلی بازی اشاره کرد که در ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده است. در واقع برای انجام این بازی فقط نیاز است تا قهرمان خود را در نقشه جابجا کنید، کارهای دیگر مانند حمله یا جمع‌آوری غنائم به صورت خودکار انجام خواهند شد. با این وجود انتظار نداشته باشید که بازی به همین اندازه ساده باشد، زیرا در تمام مراحل با دسته‌ای از موجودات و هیولاها مواجه خواهید شد که هر کدام نیز به روش متفاوتی به سمت شما هجوم خواهند آورد.

همانطور که گفتیم، برای انجام بازی تنها نیاز است که قهرمان خود را در طول نقشه جابجا کنید. انجام این کار مانند بسیاری از بازی‌های موبایل دیگر، به شیوه لمس صفحه و کنترلر قرار گرفته برای حرکت بازیکن انجام می‌شود. به محض اینکه قهرمان شما از حرکت متوقف شود (و البته به شرط اینکه دشمنی در نقشه و دید شخصیت شما حضور داشته باشد)، شروع به حمله کردن خواهد کرد.

البته که دشمنان نیز از فاصله‌های نزدیک و دور برای شما تهدید بزرگی محسوب می‌شوند و خوشبختانه حملات آن‌ها با نشانه‌های قرمزی مشخص می‌شوند. اما برای دفع حملات دشمنان از راه دور چه کاری می‌توان انجام داد؟

بازی Rogue Land
همیشه باید سعی کنید تا از نقطه‌های قرمز خارج شوید؛ زیرا دشمن آنجا را هدف گرفته است

در محیط بازی بلوکه‌های مانند دیوار، نرده یا حفاظ وجود دارند. به محض اینکه متوجه شدید که در تیررس یکی از هیولاهای بازی قرار گرفته‌اید، تنها کافیست که قهرمان خود را به پشت یکی از آن‌ها منتقل کنید تا از دید آن‌ها به دور باشید. در واقع با جابجا کردن قهرمان خود علاوه بر اینکه می‌توانید به دشمنان حمله کنید، می‌توانید پشت اجسام نیز پناه بگیرید. البته تیر شما نیز به این دسته از موانع برخورد خواهد کرد.

همه چیز به همین صورت و کاملا یکنواخت ادامه پیدا نمی‌کند. در طول بازی قابلیت انتخاب چندین توانایی مختلف بر اساس نیاز خود را دارید که شامل مواردی از جمله بهبود حمله، پیشرفت سریع‌تر و پر شدن سریع‌تر نوار سلامتی می‌شود. برای مثال در مراحل ابتدایی به توانایی‌های مربوط به بهبود حمله نیاز پیدا خواهید کرد، زیرا دشمنان شما نیز هنوز پیشرفت زیادی نکرده‌اند اما به مرور زمان باید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

قهرمان‌های بازی Rogue Land

قهرمان‌ها شخصیت‌های قابل انتخاب بازی هستند و خوشبختانه توسعه‌دهندگان فقط به یک شخصیت اکتفا نکرده‌اند. در این بازی می‌توانید از بین طیف عظیمی از قهرمان‌ها گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید و هر شخصیت ویژگی‌های خاص خود را دارد.

با این وجود داستان اصلی با یکی از شخصیت‌ها به نام Reina شروع می‌شود که کماندار قهاری است و از فاصله دور می‌تواند دشمنان را از پا دربیاورد. برای انتخاب سایر شخصیت‌های باز باید تا می‌توانید بازی کنید و آیتم‌های موردنظر را جمع‌آوری کنید یا از فروشگاه داخل بازی نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید.

علاوه بر این، قهرمانان بازی می‌توانند توانایی‌های جدید یاد بگیرند و یا سلاح‌های خود را تقویت کنند. برای تقویت سلاح‌ها به سکه‌های طلا، عناصر اسلحه و طومار نیاز دارید که در طول ماموریت‌ها آن‌ها را پیدا خواهید کرد. همچنین هر شخصیت در ابتدا می‌تواند چهار آیتم را با خود حمل کند که شامل مواردی مانند سلاح و تجهیزات زرهی می‌شود.

بازی Rogue Land
بخش سلاح‌ها یکی از موارد جذاب بازی محسوب می‌شود که در آن می‌توانید اسلحه یا لوازم زرهی قهرمان خود را تقویت کنید

سلاح‌ها ابزار اصلی هر قهرمان برای مبارزه با هیولاها محسوب می‌شوند. بر اساس نوع حمله شما، سلاح‌های مختلفی در بازی قرار گرفته‌اند که در ابتدا کار را با تیر و کمان شروع خواهید کرد اما به مرور زمان می‌توانید به سلاح‌های دیگری مانند نارنجک، شمشیر یا جادو نیز دست پیدا کنید که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

در نهایت زمانی که قهرمان اصلی بازی شکست بخورد، می‌توانید با انتخاب برخی گزینه‌ها آن را برگردانید. برای مثال می‌توانید با تماشای یک ویدیو رایگان، قهرمان خودتان را به ۴۰ درصد نوار سلامتی به بازی برگردانید یا حتی با استفاده از ۳۰ توکن آن را با نهایت سلامتی زنده کنید. البته توجه داشته باشید که برای انتخاب خود فقط ۵ ثانیه زمان دارید.

هیولاهای بازی Rogue Land

در طول هر ماموریت، با تعداد زیادی هیولا متنوع مواجه خواهید شد که به عنوان دشمنان اصلی شما، به روش منحصر به فردی قصد نابودی قهرمان بازی را دارند. دشمنان نیز مانند شما می‌توانند حملات خود را از فاصله دور و با کمک تیر و کمان یا نارنجک انجام دهند یا به شما نزدیک خواهند شد. برخی از آن‌ها بسیار سریع و قدرتمند هستند برخی دیگر را به راحتی می‌توان از میان برداشت اما تعداد زیاد آن‌ها دردسرساز خواهد شد.

در انتهای هر مرحله نیز یک باس یا غول بسیار بزرگ و قدرتمند در انتظار شما است که باس‌های بازی نیز بسیار متنوع هستند و از روش‌های خاص خود برای مبارزه استفاده می‌کنند. بنابراین بهتر است در طول مسیر خود، به نوار سلامتی قهرمان نیز توجه داشته باشید زیرا در لحظه پایانی هر ماموریت توسط باس و نیروهای آن غافلگیر خواهید شد.

همچنین باید توجه داشت که برخی هیولاهای بازی را فقط باید از راه دور شکست دهید، زیرا به محض نزدیک شدن به شما می‌توانند به راحتی قهرمان اصلی را نابود کنند.

بخش داستانی بازی Rogue Land

هسته اصلی و داستان بازی بسیار گسترده است و در طول آن باید مکان‌های جدیدی را کشف کنید و هیولاها را نابود کنید. البته توجه داشته باشید که برای شروع هر مرحله، به ۲ واحد انرژی نیاز پیدا خواهید کرد. علاوه بر اینکه این واحد مهم توسط فروشگاه درون بازی قابل خریداری است، پس از گذشت مدت زمان خاصی نیز چندین واحد به صورت رایگان در دسترس شما قرار خواهند گرفت. بنابراین نگرانی زیادی از بابت تمام شدن آن‌ها نخواهید داشت.

به طور کلی بخش داستانی بازی شامل ۸ مکان مختلف روی نقشه می‌شود که هر یک از این مکان‌ها شامل ۵ سطح مختلف می‌شوند. طبیعتا همانطور که انتظار می‌رود، مراحل ابتدا بسیار ساده هستند اما رفته رفته به پایان رساندن مراحل دشوارتر خواهند شد.

بسته به منطقه‌ای که در آن مشغول هستید، با مناظر خاصی مواجه خواهید شد. برای مثال در ابتدا مناطق سرسبزی منتظر شما هستند که پس از عبور از تمام سطوح این منطقه وارد نقطه برفی خواهید شد که مناظر متفاوتی دارد. همچنین در طول نقشه‌های بازی با گنج‌هایی روبرو خواهید شد که اغلب در گوشه‌ها مخفی شده‌اند و منابعی را به شما ارائه خواهند کرد.

بازی Rogue Land
اگر شخصیت شما به هر دلیل کشته شود، می‌توانید به روش‌های مختلفی او را یک بار دیگر زنده کنید

علاوه بر این، پس از اتمام سطح ۵ مراحل، به برخی ماموریت‌های جانبی دسترسی پیدا خواهید کرد که البته فقط برای مدت زمان مشخص در دسترس هستند. انجام این ماموریت‌ها یک راه عالی برای به دست آوردن منابع کمیاب محسوب می‌شود.

جمع‎‌بندی

به صورت کلی جواب این سوال مثبت است اما به عنوان توضیح باید گفت که بازی به تازگی منتشر شده و به همین دلیل ممکن است مشکلات و کاستی‌های کاملا قابل درکی برای آن وجود داشته باشد. با این حال، گیم پلی بازی Rogue Land برای هر بازیکنی از تمام سنین بسیار ساده و قابل درک است و به مرور زمان جذابیت خود را حفظ می‌کند.

هم اکنون تجربه بازی Rogue Land به صورت کلی پیشنهاد می‌شود و اگر سازندگان به توسعه و بهبود آن ادامه دهند، می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک اکشن تبدیل شود.

دانلود بازی Rogue Land

این بازی را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف برای آیفون و اندروید دانلود کنید.

Rogue Land

Rogue Land

سازنده: Huuuge Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۱۵۳/۲۱۹ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی