ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پورشه Vision Gran Turismo
خودرو

کانسپت پورشه ویژن گرن توریسمو رونمایی شد؛ یک هیولای مجازی با 1237 اسب بخار قدرت

پورشه از یک کانسپت جدید با نام ویژن گرن توریسمو (Vision Gran Turismo) رونمایی کرد. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت مجازی بوده و به دنیای بازی‌های کامپیوتری تعلق دارد. به گفته ژرمن‌ها پورشه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پورشه از یک کانسپت جدید با نام ویژن گرن توریسمو (Vision Gran Turismo) رونمایی کرد. همانطور که قابل حدس است، این کانسپت مجازی بوده و به دنیای بازی‌های کامپیوتری تعلق دارد. به گفته ژرمن‌ها پورشه ویژن گرن تویسمو در بازی گرن توریسمو 7 حضور خواهد داشت.

این بازی جذاب در چهارم مارس 2022 و توسط شرکت Polyphony Digital برای کنسول‌های PS4 و PS5 منتشر خواهد شد. با وجود مجازی بودن، پورشه قدرت مفهومی جدید خود را 1237 اسب بخار اعلام کرده است.

هر چند ویژن گرن توریسمو برای دنیای دیجیتال طراحی شده، ولی پورشه پروتوتایپی از آن را در ابعاد واقعی تولید کرده است. این مفهومی خاص در واقع مسیری را که مدل‌های اسپرت پورشه در آینده نزدیک طی خواهند نمود، به نمایش می‌گذارد.

پورشه اولین برندی نیست که محصولی را برای بازی گرن توریسمو معرفی می‌کند. پیش از این کمپانی‌های مطرح دیگری مثل مرسدس، مکلارن، لامبورگینی و جگوار هم خودروهایی مخصوص این بازی اتومبیلرانی جذاب رونمایی کرده‌اند.

در حالیکه مفهومی‌های طراحی شده از سوی این برندها، طراحی‌ عجیب و غریبی داشته‌اند، کانسپت ویژن گرن توریسمو شبیه مدل‌های تولیدی دیده می‌شود. پیتر وارگا (Peter Varga) مدیر طراحی بیرونی پورشه در این رابطه گفته:

«پورشه ویژن گرن توریسمو، چیزی فراتر از یک خیال‌پردازی برای بازی است. این کانسپت نگاهی واقع‌گرایانه به آینده بوده و به قطعا در فرایند توسعه در سال‌های پیش رو به ما کمک خواهد کرد.»

از نظر طراحی باید گفت پورشه ویژن گرن توریسمو شبیه هیچکدام از محصولات قبلی کمپانی نیست. این ابرخودروی مجازی طوری خلق شده که گویی پورشه قصد داشته هم طرفداران متعصب و هم علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری را به وجد بیاورد!

پورشه می‌گوید این کانسپت زیبا توسط تیمی از طراحان که دوران کودکی خود را با بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌ پلی‌استیشن سپری کرده‌اند، خلق شده است. وزن پایین، کم مصرف بودن و ابعاد کوچک از جمله فاکتورهایی هستند که حین طراحی ویژن گرن توریسمو لحاظ شده‌اند.

پورشه ویژن گرن توریسمو یک سوپر اتومبیل موتور وسط را در ذهن تداعی می‌کند. البته به خاطر بهره‌مندی از پیشرانه برقی، این مفهومی ارتفاع خیلی کمی دارد. پورشه این کانسپت مسابقه‌ای را با بدنه فیبرکربنی و تیتانیومی متصور شده است.

با وجود نوآوری‌های زیاد، ویژن گرن توریسمو برخی از المان‌های ظاهری خود را از مدل‌های فعلی پورشه به امانت گرفته است. چراغ‌های LED چهار تکه، چراغ عقب سرتاسری و اسپویلر انتهایی برخی از این موارد به شمار می‌روند.

مفهومی مجازی پورشه، توانایی حمل دو سرنشین را دارد. فرمان این خودرو تقریبا چهار ضلعی با زوایای ملایم طراحی شده و صندلی‌ها دارای ارتفاع خیلی کمی هستند. در پشت این فرمان عجیب و غریب از یک پنل شفاف برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده شده است. پورشه تاکید می‌کند روکش‌های کابین این کانسپت مجازی جنسی از مواد گیاهی دارند!

و اما مشخصات فنی؛ پورشه کانسپت ویژن گرن توریسمو را با یک پیشرانه تمام الکتریکی تجهیز کرده است. این پیشرانه در مجموع 1237 اسب بخار قدرت دارد و هر چهار چرخ خودرو از نیروی آن بهره‌مند هستند. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، ویژن گرن توریسمو صفر تا صدی برابر با 2.1 ثانیه دارد.

وظیفه تامین انرژی این هیولای مجازی به پک باتری 87 کیلووات ساعتی سپرده شده است. این پک برای پیمایش 500 مایل یا 800 کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. البته در دنیای زیبای مجازی!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی