ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوبر دیگر نمی‌تواند فقط واسط رزرو تاکسی بین مسافر و راننده‌های لندن باشد

دادگاه عالی لندن اخیرا در حکمی اعلام کرد که شرکت‌هایی مثل اوبر نمی‌توانند بین رانندگان و مسافران صرفا نقش واسطه را ایفا کنند. این یعنی اوبر و سایر تاکسی‌های اینترنتی هم به طور مستقیم وارد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۴

دادگاه عالی لندن اخیرا در حکمی اعلام کرد که شرکت‌هایی مثل اوبر نمی‌توانند بین رانندگان و مسافران صرفا نقش واسطه را ایفا کنند. این یعنی اوبر و سایر تاکسی‌های اینترنتی هم به طور مستقیم وارد قرارداد با مسافران می‌شوند و هر مشکلی که در خدمت‌رسانی پیش بیاید باید پاسخگو باشند. با این حکم کلیت مدل تجاری اوبر در لندن باید تغییر کند.

اوبر تاکنون مدعی بود که این شرکت صرفا واسطه‌ای برای رزرو تاکسی برای مسافران است و قراردادی که برای جابه‌جایی به وجود می‌آید فقط بین رانندگان و مسافران بسته می‌شود. ولی حالا با این حکم رانندگان رسما به عنوان کارگران اوبر شناخته خواهند شد و احتمالا حقوق کارگری بیشتری را از این شرکت و شرکت‌های مشابه آن طلب خواهند کرد.

حکم جدید دادگاه صحنه بازار اپراتورهای حمل و نقل لندن را که شامل ۱۸۳۲ اپراتور مجوزدار می‌شوند، تغییر خواهد داد. دادگاه استیناف بریتانیا پیش‌تر در حکمی گفته بود رانندگان اوبر کارگران این شرکت هستند و باید از حداقل حقوق و مرخصی استحقاقی بهره‌مند شوند. قاضی دادگاه مدعی بود که این شرکت نه تنها قوانین کار را زیر پا گذاشته بلکه ناقض قوانین حمل و نقل است.

اوبر

اوبر مسئولیت کامل سفرها را برعهده می‌گیرد

در ادامه اوبر خواستار شفاف‌سازی در خصوص این حکم شد تا شاید بتواند مدل تجاری خود را حفظ کند. اما حکم جدید دادگاه عالی به وضوح اعلام کرده که طبق قانون در زمان رزرو تاکسی بین اپراتورها و مسافران قرارداد و تعهد به وجود می‌آید. سازمان حمل و نقل لندن (TfL) حالا در نامه‌ای از همه اپراتورهای تاکسی خواسته تا اطمینان یابند که تابع قوانین هستند. سخنگوی این سازمان می‌گوید:

«همه اپراتورها باید به دقت حکم دادگاه را در نظر گرفته و برای تبعیت از آن قدم‌های لازم را بردارند، و اگر لازم است تغییرات ضروری را در شیوه کارکرد خود اعمال کنند.»

اگرچه اوبر در این پرونده شکست خورده اما سخنگوی شرکت می‌گوید حالا همه اپراتورهای حمل و نقل در لندن باید تن به اجرای این قوانین بدهند و به طور کامل حکم دادگاه را اجرا کنند. پیش‌بینی می‌شود که این تغییرات موجب افزایش قیمت خدمات اوبر در لندن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی