ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

درآمد بیشتر اپ استور نسبت به گوگل پلی؛ هزینه ۱۳۳ میلیارد دلاری برای اپلیکیشن‌ها

کاربران در سال جاری میلادی، ۱۳۳ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌ها هزینه کرده‌اند که این میزان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین اپ استور اپل همچنان درآمد بیشتری نسبت به گوگل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

کاربران در سال جاری میلادی، ۱۳۳ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌ها هزینه کرده‌اند که این میزان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین اپ استور اپل همچنان درآمد بیشتری نسبت به گوگل پلی دارد.

جنگ اپ استور و گوگل پلی

طبق تحقیقات انجام شده توسط Sensor Tower، به طور کلی اپ استور اپل ۸۵.۱ میلیارد دلار از بازار اپلیکیشن‌های موبایل را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به سال قبل ۱۷.۷ درصد رشد داشته است. در حالی که اندروید تسلط بیشتری بر سهم بازار دارد، کاربران کمتر با گوگل پلی نسبت به اپ استور هزینه کرده‌اند. در طول سال جاری، گوگل پلی ۴۷.۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

اپ استور

با توجه به داده‌های ارائه شده توسط این موسسه تحقیقاتی، پس از رشد و رونق پرداخت هزینه برای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل در سال ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد این روند بازار در سال ۲۰۲۱ عادی سازی شده باشد، زیرا هزینه‌های مصرف‌کننده در سراسر جهان برای خریدهای درون برنامه‌ای، اپلیکیشن‌های برتر و اشتراکی به حدود ۱۳۳ میلیارد دلار در اپ استور و گوگل پلی رسیده که این میزان نشان دهنده رشد سالانه ۱۹.۷ درصدی نسبت به درآمد ۱۱۱.۱ میلیارد دلاری بازار اپلیکیشن‌های موبایل در سال گذشته است.

در این تحقیق عنوان شده که رشد بازار اپلیکیشن‌های موبایل به دلیل تاثیرات کووید-۱۹ در سال گذشته به وجود آمده است و می‌توان تصور کرد که نتایج در سال ۲۰۲۲ حتی بهتر خواهند بود.

تیک‌تاک برترین اپلیکیشن از نظر درآمد بوده و در ماه ژوئن ۳ میلیارد دلار درآمد داشته است. سایر اپلیکیشن‌هایی که در لیست پردرآمدترین‌های سال ۲۰۲۱ دیده می‌شوند شامل یوتیوب و دیزنی پلاس می‌شود. اپلیکیشن‌هایی مانند Tencent Video و QQ Music نیز جزو برترین اپلیکیشن‌های درآمدزا برای اپ استور بوده‌اند.

اپ استور

از نظر دانلود نیز، تیک‌تاک در سال جاری بیشترین دانلود را به خود اختصاص داده است و فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ آن را تعقیب می‌کنند. البته فیسبوک برترین اپلیکیشن دانلود شده در گوگل پلی بوده است.

در انتها، این گزارش رتبه‌بندی مخصوص بازی‌ها را نیز منتشر کرده است. انتظار می‌رود گیمرها تا پایان سال جاری فقط در اپ استور ۵۲.۳ میلیارد دلار هزینه کنند. همچنین بیشترین بازی دانلود شده سال ۲۰۲۱ برای سیستم عامل iOS، بازی PUBG Mobile بوده و بازی Honor of Kings بیشتری درآمدزایی را داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی