ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار پوشیدنی‌ها در فصل سوم ۲۰۲۱: سامسونگ به آرامی به اپل نزدیک می‌شود

گزارش جدید شرکت IDC نشان می‌دهد که بازار جهانی پوشیدنی‌ها و محصولات صوتی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ رشد کوچکی داشته است. اپل با کمی افت بخشی از سهم بازار خود را از دست داده و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

گزارش جدید شرکت IDC نشان می‌دهد که بازار جهانی پوشیدنی‌ها و محصولات صوتی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ رشد کوچکی داشته است. اپل با کمی افت بخشی از سهم بازار خود را از دست داده و در عوض سامسونگ فروش بیشتری را تجربه کرده است.

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، فروش ساعت‌های هوشمند و محصولات صوتی در فصل سوم ۲۰۲۱ رشد سالانه ۹.۹ درصدی را تجربه کرده است. اپل همچنان تخت پادشاهی را در دست گرفته اما سهم بازار آن با کمی افت از ۳۲.۸ درصد در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۲۸.۸ درصد در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ رسیده است.

به‌رغم کاهش سهم بازار، اپل همچنان بیش از نصف ارزش بازار پوشیدنی‌ها را در اختیار دارد. IDC می‌گوید اپل واچ سری ۷ چندان موفق نبوده، اما ایرپاد و محصولات بیتس همچنان جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های این دسته‌بندی هستند. سامسونگ فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و به‌صورت مشترک با شیائومی در رتبه دوم قرار گرفته است. این دو شرکت هر کدام ۹.۲ درصد از سهم بازار را در دست دارند، اما تفاوت اصلی آن‌ها در میزان رشد سالانه‌شان است.

عملکرد موفق گلکسی واچ ۴ در بازار پوشیدنی‌ها

در شرایطی که سامسونگ نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۱۳.۸ درصد رشد داشته، شیائومی با افت ۲۳.۸ درصدی روبرو شده است. کره‌ای‌ها بخش عمده این موفقیت را مدیون عملکرد موفق سری گلکسی واچ ۴ هستند. البته IDC می‌گوید عرضه محصول به صورت باندل از دیگر علل افزایش فروش محصولات سامسونگ به حساب می‌آید.

در ادامه، در رتبه چهارم نام هواوی دیده می‌شود که با رشد سالانه ۳.۷ درصدی سهم بازار خود را به ۷.۹ درصد رسانده است. طبق این گزارش، در مجموع در فصل سوم ۲۰۲۱ حدود ۱۳۸ میلیون دستگاه پوشیدنی فروخته شده است. IDC مدعی است مصرف‌کنندگان ساعت‌های هوشمند ارزان قیمت را به دستبندهای سلامتی ترجیح می‌دهند. به نظر می‌رسد که دسترسی به امکانات بیشتر برای کاربران اولویت بالاتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سید حسین حسینی هوشیار
    سید حسین حسینی هوشیار | ۱۷ آذر ۱۴۰۰

    کاش میشد یک ساعت ارزون قیمت با wear os3 و قابلیت های متوسط میومد تا ما هم میتونستیم تهیه کنیم

مطالب پیشنهادی