ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تقی پور
فناوری ایران

حذف «بند مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی» در نسخه جدید طرح صیانت پیشنهاد شد

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت، فیلترینگ سرویس‌های خارجی را از مهم‌ترین جنجال‌های این طرح دانست که در بررسی مجدد، پیشنهاد حذف بند مسدودسازی سرویس‌های خارجی از این طرح ارائه شده است. «رضا تقی‌پور»، رئیس کمیسیون ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۹

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت، فیلترینگ سرویس‌های خارجی را از مهم‌ترین جنجال‌های این طرح دانست که در بررسی مجدد، پیشنهاد حذف بند مسدودسازی سرویس‌های خارجی از این طرح ارائه شده است.

«رضا تقی‌پور»، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، ظهر امروز در نشست خبری خود ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند مطرح شدن طرح صیانت، تشکیل کمیسیون مشترک و روند بررسی طرح تا این لحظه، از تغییراتی قابل توجه در این طرح خبر داد.

او با بیان اینکه طرح در جلسه دهم کمیسیون مشترک با تصمیم اعضای کمیسیون به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگشت تا بعد از بررسی بیشتر پیشنهادات دولت بار دیگر به کمیسیون بازگردد، گفت:

«در اینجا ما یک جمع‌بندی از نظرات اعضا داریم و نسخه‌ای را در تاریخ 10 آذر به اتفاق تعدادی از اعضای کمیسیون جمع‌بندی کردیم که البته یک نسخه رسمی نیست اما به عنوان پیشنهاد در مرکز پژوهش‌ها بررسی خواهد شد.»

رئیس کمیسیون مشترک با تاکید بر اینکه بارها مطرح شده که نسخه 26 تیرماه به معنای نسخه تاییدشده طرح نیست، خاطرنشان کرد: «آخرین به‌روزرسانی این طرح در تاریخ 10 آذرماه صورت گرفته و این نسخه جدید طرح صیانت هم نهایی نیست و هدف این بوده است که قبل از رای‌گیری برای کلیات، تغییرات اعمال‌شده در طرح جمع‌بندی و اعلام شود.»

به گفته تقی‌پور، مهم‌ترین بحث پیرامون جلسات کمیسیون مشترک این بوده است که یک تیم کارشناسی تشکیل شود تا در چند محور نسبت به جمع‌آوری انتقادات و پیشنهاد مطرح شده در فضای مجازی اقدام کند. این محورها در سه بخش شامل خبرگان و کارشناسان فضای مجازی، بخش خصوصی و تعامل با دولت به عنوان رکن مهم اجرای قانون تعریف شده‌اند.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در دفاع از اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت گفت اگر این طرح قرار بود در صحن مجلس بررسی شود، امروز همان نسخه اولیه 26 تیرماه به رای گذاشته می‌شد: «اما اکنون نظرات را جمع‌آوری و دسته‌بندی کردیم و این از قابلیت‌های اصل 85 است.»

وی گلایه‌های مطرح شده درباره عدم روشنگری بیشتر درباره طرح صیانت را بر حق شمرده اما معتقد است به علت فضای روانی ایجاد شده، حرف‌های منطقی و کارشناسی چندان شنیده نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza mosaveyan
    alireza mosaveyan | ۲۰ آذر ۱۴۰۰

    اخر چی میشه گوگل مسدود میشه یاد نه ؟😐

مطالب پیشنهادی