ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نقدی بر کانسپت جدید بی ام و XM؛ هیولای فرانکشتین باواریایی‌ها در بازار سوپر شاسی‌بلندها

سال آینده میلادی بخش M Power پنجاهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. M power یکی از چهار ستون اصلی در دنیای خودروهای با عملکرد بالا است. دیگر ستون‌ ها نیز بخش GT شرکت پورشه، هاچ‌بک ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

سال آینده میلادی بخش M Power پنجاهمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد. M power یکی از چهار ستون اصلی در دنیای خودروهای با عملکرد بالا است.

دیگر ستون‌ ها نیز بخش GT شرکت پورشه، هاچ‌بک های رنو اسپرت و فراری های V8 موتور وسط هستند.

How a Lamborghini mistake nearly killed the BMW M1 (1)

حال بی ام و یک کانسپت جدید با نام XM را رونمایی کرده که بسیاری از افراد از دیدن طراحی و هیبت عجیب و غریب آن بشدت دلسرد و ناامید هستند. با این وجود من اعتقاد دارم که نه باید عصبانی بود و نه باید ناامید شد.

بی ام و M با تمامی کارنامه خود نیاز به حاشیه سود بالا دارد.

در واقع تمامی شرکت‌ها از آئودی و مرسدس گرفته تا بنز و پورشه نیاز به فروش دارند و امروزه این دست از خودروهای با وزن بیش از 2 تن با قدرت‌های عجیب و غریب فروش بسیار خوبی دارند.

خیریه‌های نمی‌توانند خودروسازان را نجات دهند، در نتیجه خودروسازان باید به فکر فروش محصولات جدید باشند.

اولین محصول مستقل بخش M بی ام و M1 بود که در ابتدا قرار بود با کمک لامبورگینی به تولید برسد اما در ادامه پروژه بخش M بی ام و به تنهایی این محصول موتور وسط را روانه بازار کرد.

اما بی ام و به مناسبت 50 سالگرد بخش M می‌خواهد یک غول فلزی و برقی را به عنوان آینده این نام پرآوازاه معرفی کند و نقشه راه کاملا جدیدی را برای این بخش در نظر گرفته است.

شاید در آینده محصولات اسپرت و کوپه همچنان توسط بخش M تولید شوند اما از نظر فروش و حاشیه سود نمی‌تواند همانند این خودروهای شاسی بلند برقی یا هیبریدی عمل کنند.

با این وجود چیزی که بیش از همه مرا آزار می‌دهد این است که چرا آینده بخش M power بی ام و طراحی شبیه به یک اشکودا کودیاک به عنوان یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط داشته باشد؟

در واقع این رویکرد بی ام و نسبت به عرضه یک شاسی بلند سوپر اسپرت نیست که مورد نقد واقع شده‌است٬ بلکه در نقطه مقابل٬‌ چنین تصمیمی منطقی به نظر می‌رسد اما ظاهر عجیب و نازیبای این خودرو است که صدای طرفداران بی ام و را بار دیگر در آورده‌است.

ماشین بازی: بررسی لامبورگینی اوروس توسط علی بخردی [تماشا کنید]

شاید این اتفاق از این منظر قابل توجیه باشد که اولین محصول رسمی ام پاور (M1) از شباهت غیر قابل انکاری به محصولات لامبورگینی برخوردار بود و حالا نیز اولین محصول دوران مدرن M POWER نیز از حیث مشخصات فنی چندان تفاوتی با لامبورگینی اوروس (اولین شاسی بلند اسپرت لامبورگینی) ندارد.

اما تفاوت آنجاست که لامبورگینی در اوروس٬ خط مشی طراحی محصولات خود را تا حد زیادی حفظ کرده‌است اما بی ام و تصمیم گرفته تا یک هیولای عجیب را به بازار معرفی کند که نه تنها زیبا نیست بلکه اصالت چندانی را به مخاطبین یادآور نمی‌شود.

حالا سوال اینجاست که در بازار به شدت شلوغ خودروهای اسپرتی شاسی‌بلند که حتی فراری را نیز به حرکت واداشته‌است٬‌ هیولای فرانکشتین بی ام و شانسی برای فروش خواهد داشت؟

نظر شما در این رابطه چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۲۶ آذر ۱۴۰۰

    سلام و خسته نباشید!
    در نوشتن (باواریا) در تیتر، اشتباه تایپی وجود داره

مطالب پیشنهادی