ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات انسان نما
گجت ها

این ربات انسان نما روزی همانند مرد آهنی پرواز می‌کند [تماشا کنید]

مهندسان ایتالیایی موفق به طراحی ربات انسان‌نمایی با قابلیت پرواز شده‌اند که می‌توان در بلایای طبیعی از آن به‌عنوان امدادرسان برای کمک به انسان‌های گیرافتاده در مکان‌های صعب العبور استفاده کرد. ربات‌ها به‌تدریج در حال ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۱۹ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

مهندسان ایتالیایی موفق به طراحی ربات انسان‌نمایی با قابلیت پرواز شده‌اند که می‌توان در بلایای طبیعی از آن به‌عنوان امدادرسان برای کمک به انسان‌های گیرافتاده در مکان‌های صعب العبور استفاده کرد.

ربات‌ها به‌تدریج در حال آزمایش شدن در محیط‌های واقعی و خارج از محیط‌های آزمایشی کنترل‌شده هستند. یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی طراحان ربات، طراحی روشی برای حرکت مناسب ربات‌ها از یک نقطه به نقطه دیگر است. خوشبختانه ربات‌های خوبی با عملکرد موفق در این زمینه طراحی و ایجاد شده‌اند. مثلاً رباتی طراحی شده که می‌تواند مانند هلیکوپتر از فراز موانع بین دو نقطه حرکت کند و یکی از ربات‌های بوستن دینامیک هم قادر است فاصله بین دو نقطه را با پشتک زدن طی کند.

رباتی با قابلیت‌های مرد آهنی

به‌تازگی پژوهشگران ایتالیایی ربات انسان‌نمایی را ساخته‌اند که می‌تواند مانند مرد آهنی یا همان آیرن من (Iron Man) در سری فیلم‌های انتقام جویان پرواز کند. این ربات انسان‌نما درواقع یک جت پک است که رباتی شبیه به انسان به آن متصل شده است.

چنین ربات‌های انسان‌نمایی می‌توانند در بلایای طبیعی که هرساله جان ۹۰ هزار نفر را می‌گیرد، به‌عنوان امدادرسان استفاده شوند و جان انسان‌های زیادی را نجات دهند.

استفاده از ربات‌های انسان‌نما در بلایای طبیعی جهت امدادرسانی در مقایسه با ربات‌های طراحی‌شده برای اهداف خاص یا پهپادهای متداول می‌تواند بسیار کاربردی‌تر باشد و با استفاده از آن جان انسان‌های بیشتری را نجات داد؛ البته همان‌طور که می‌دانید ممکن است در چنین حوادثی مکان‌هایی که انسان‌ها در آن‌ها حضور دارند، آسیب جدی ببیند و دسترسی زمینی به آن‌ها دشوار شود. به همین دلیل ممکن است امدادرسان‌ها در هنگام استفاده از ربات‌های انسان‌نمایی که تنها می‌توانند روی زمین حرکت کنند، با مشکل مواجه شوند؛ اما استفاده از رباتی که توانایی پرواز داشته باشد، می‌تواند این مشکل را به‌راحتی حل کند.

ربات انسان‌نمای ایتالیایی می‌تواند در مناطقی که باد می‌وزد، نیز بدون هیچ گونه مشکلی حرکت کند و اجسام مختلف را نیز جابجا کند. طراحان این ربات‌ امیدوار هستند در آینده بتوانند از نمونه‌های شبیه‌سازی‌شده اجزای حرکتی بدن انسان نیز در آن استفاده کنند تا توانایی‌های حرکتی آن‌ها بهبود یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfan Barqak
    Erfan Barqak | ۲۱ آذر ۱۴۰۰

    قطعا یه روزی زمین رو تسخیر می‌کنه و بر انسان فرمانروایی.

  • nima.namdar
    nima.namdar | ۲۰ آذر ۱۴۰۰

    قیافشو مث جنه

مطالب پیشنهادی