ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید آنلاین: از چه سایت‌هایی بلیت سینما و تئاتر بخریم؟

اگر شما هم مثل دبیر سرویس ما علاقمند به هنر باشید و در عین حال خرید اینترنتی را به حضور در صف ترجیح می‌دهید، به احتمال زیاد تا به حال بلیت سینما یا تئاتر را ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

اگر شما هم مثل دبیر سرویس ما علاقمند به هنر باشید و در عین حال خرید اینترنتی را به حضور در صف ترجیح می‌دهید، به احتمال زیاد تا به حال بلیت سینما یا تئاتر را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اید. اما در صورتی که تا به حال خرید اینترنتی بلیت را تجربه نکرده‌اید یا دنبال سایت‌های مختلف دیگری در این حوزه هستید با ما همراه باشید تا با بهترین‌های فروش اینترنتی بلیت سینما و تئاتر آشنا شوید.

با توجه به پوشش 70 درصدی واکسیناسیون در کشور و کاهش آمار مبتلا در بسیاری از استان‌ها، مدتی است که شاهد بازگشایی سینماها و تئاترهای کشور هستیم. آمار فروش فیلم‌ها نیز خبر از استقبال خوب علاقمندان به این حوزه می‌دهد.

در صورتی که علاقمندید پیش از مراجعه به سینما یا تئاتر، با فیلم‌های روی پرده و برنامه‌های در حال اجرا و روی صحنه آشنا شوید و بدون نیاز به حضور در صف، بلیت تهیه کنید با ما همراه باشید تا بهترین سایت‌ها برای خرید اینترنتی بلیت سینما و تئاتر را به شما معرفی کنیم.

سینما تیکت: شناخته‌شده‌ترین در حوزه خرید آنلاین بلیت

سینماتیکت را احتمالا اکثر علاقمندان به سینما می‌شناسند. حتی اگر از این سایت برای خرید آنلاین بلیت استفاده نکرده باشید، اسم آن در سینماهای کشور به گوش‌تان خورده یا دستگاه ارائه بلیت آن را دیده‌اید.

سینما تیکت از سال 1390 شروع به فعالیت کرده و اکنون با سینماهای 40 شهر کشور همکاری داشته و شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت علاوه بر اینکه از آخرین فیلم‌های در حال اکران اطلاع یابید، جهت خرید اینترنتی بلیت نیز اقدام کنید.

خرید آنلاین بلیت سینما تیکت

البته این پلتفرم که در دو نسخه وب و اپلیکیشن موبایل در دسترس است، تنها برای خرید آنلاین بلیت سینما نبوده بلکه بلیت برخی از تئاترها و کنسرت‌های روی صحنه کشور را نیز می‌توانید از آن تهیه کنید. همچنین اطلاعاتی از قبیل کارگردان، بازیگران، مدت زمان و داستان فیلم یا تئاتر را نیز ارائه می‌کند.

یکی از قابلیت‌های این سایت امکان نظردهی درباره فیلم‌ها و تئاترهای موجود است که می‌توانند شما را در تصمیم‌گیری برای خرید بلیت راهنمایی کنند. این موضوع خیلی به شما کمک می‌کند تا پول و از آن مهم‌تر وقت‌تان را هدر ندهید.

برای خرید بلیت کافی است فیلم یا تئاتر مورد نظرتان را انتخاب کنید. به طور مثال اگر قصد تهیه بلیت یک فیلم را دارید در صفحه جدید سینماهایی که آن را اکران می‌کنند به شما نمایش داده و سپس می‌توانید روز و سانس مورد نظرتان را انتخاب کنید. در مرحله بعد نوبت به انتخاب صندلی می‌رسد و پس از ثبت صندلی‌ها بایستی هزینه را پرداخت کنید. توجه داشته باشید که هنگام خرید بلیت، 4 درصد کارمزد خرید آنلاین به هزینه نهایی اضافه می‌شود.

در پایان کد رزروی برای شما پیامک شده که کافی است در کیوسک‌های موجود در سینماها آن را وارد و بلیت‌تان را چاپ کنید.

اسنپ‌تیکت؛ ورود سوپر اپ اسنپ به حوزه خرید بلیت آنلاین

اسنپ تیکت را می‌توان جدیدترین بازیگر این حوزه دانست. سرویس جدید سوپر اپ اسنپ که به تازگی در دسترس کاربران قرار گرفته است و در حال حاضر از آن می‌توان برای رزرو مکان‌های تفریحی و اتاق فرار استفاده کرد.

اسنپ‌تیکت

اما به زودی خدمات آن گسترده‌تر شده و می‌توانید بلیت رویدادهای فرهنگی و هنری مانند تئاتر، سینما، کنسرت، همایش‌های آموزشی و حتی موزه‌های میراث فرهنگی را از اسنپ‌تیکت تهیه کنید.

رزرو استخر، ماساژ، پینت‌بال، شهربازی، باغ گیاه‌شناسی و … از جمله مکان‌هایی هستند که فعلا می‌تواند جهت خرید بلیت آن‌ها از این سامانه استفاده کنید. در حال حاضر نیز تنها امکان ارائه خدمات به ساکنین تهران و کرج ممکن است اما به زودی سایر شهرهای کشور را نیز در بر خواهد گرفت.

یکی از مزیت‌های اسنپ تیکت، اعلام دقیق اطلاعات درباره هر رویداد است و آدرس مکان مورد نظر روی نقشه نیز نمایش داده می‌شود. همچنین این سایت از رابط کاربری خوبی برخوردار بوده و سعی شده در بخش‌های مخلتف از شکل و شمایل بلیت برای آیکن‌ها استفاده کند.

برای استفاده از این سرویس جدید اسنپ کافی است روی برنامه مورد نظرتان کلیک کرده و از میان روزهای هفته و سانس‌های اعلامی، زمان مناسب خود را انتخاب کنید. سپس در صورت لزوم، صندلی خود را انتخاب کرده و هزینه بلیت را پرداخت می‌کنید.

به هنگام مراجعه به مکانی که بلیت آن را خریداری کرده‌اید نیز کافی است بلیت دانلود شده روی صفحه گوشی یا تبلت‌تان را نمایش دهید و نیاز به چاپ آن نیست.

تیوال

تیوال، نامی آشنا برای علاقمندان به نمایش و تئاتر است. این پلتفرم را می‌توان یک شبکه اجتماعی و تجاری دانست که در کنار خدمات متنوعی که دارد می‌توانید جهت خریداری بلیت تئاتر، برنامه‌های تفریحی مثل مافیا یا کارگاه‌های آموزشی مانند نمایش خوانی استفاده کنید.

در تیوال محور ارتباط، علاقه‌مندی‌های مشترک هنری و سرگرمی است. یکی دیگر از خدمات این سایت، امکان خرید و دانلود فیلم‌های سینمایی است. در کنار آن نیز علاقه‌مندان به سینما می‌توانند با هم به گفتگو پرداخته، به آثار امتیاز داده و آن‌ها را نقد کنند.

روش خرید از تیوال نیز پیچیدگی خاصی ندارد. پس از انتخاب نمایش مورد نظر، به صفحه آن منتقل می‌شوید که اطلاعات کاملی از کارگردان نمایش گرفته تا سبک و تیزری از آن به شما نمایش داده می‌شود.

سپس با انتخاب گزینه بلیت، روز و سانس و جایگاه مورد نظرتان را بایستی انتخاب کنید. توجه داشته باشید در قیمت نهایی بلیت 9درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز دیده شده است.

ایران تیک

ایران تیک یکی از بزرگترین پلتفرم‌های فروش بلیت سینما، تئاتر، کنسرت و سرگرمی (اتاق فرار) است که سعی دارد تجربه‌های جدیدی را برای کاربران خود فراهم کند. این مجموعه به کاربران استان‌های مختلف کشور خدمات ارائه می‌کند.

خرید آنلاین بلیت ایران تیک

فرآیند خرید بلیت از این وبسایت همانند سینما تیکت بوده و طبق قوانین به ازای هر بلیت سینما، 4 درصد کارمزد خرید دریافت می‌شود.

فراموش نکنید که پس از خرید بلیت از این سایت، اصل بلیت‌ها را در قالب فایل PDF دانلود کنید. می‌توانید محتوای فایل PDF را روی موبایل، تبلت یا به صورت چاپ شده به مسئول بلیت‌ها ارائه کنید. لازم به ذکر است اسکرین شات به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

توجه داشته باشید بلیت با مشخصات فردی خریدار صادر شده و به هیچ عنوان قابل تعویض یا مرجوع کردن نیست.

گیشه 7

این سایت نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توان برای خرید بلیت سینما و تئاتر به آن مراجعه کرد. با سینماهای بیش از 40 شهر کشور همکاری می‌کند.

یکی از مزیت‌های گیشه 7 در مقابل سایر رقبا، عدم دریافت 4 درصد کارمز خرید آنلاین بلیت است.

علاوه براین قابلیتی با عنوان امتیاز مشتری در بخش خدمات «باشگاه مخاطبان» گیشه 7 در دسترس است تا مشتریان در ازای تکمیل حساب کاربری، دعوت از دوستان، سابقه عضویت، سوابق خرید، مشارکت در نظرسنجی و امتیازدهی‌ها، مناسبت‌های مختلف، تراکنش کیف پول و… به امتیازات خود افزوده و مطابق «جدول تخفیفات» اقدام به خرید با تخفیف کنند.

خرید آنلاین بلیت گیشه 7

فرآیند خرید آنلاین بلیت سینما و تئاتر نیز مانند سایر سایت‌ها بوده و پس از انتخاب سانس مورد نظر، می‌توانید پلان سینما و وضعیت سالن را به صورت آنلاین قبل از خرید مشاهده نمایید. در همین مرحله امکان رزرو صندلی وجود دارد. اما در نظر داشته باشید مطابق استاندارد «سمفا»، شما تنها می‌توانید 5 دقیقه صندلی را در رزرو خود نگه دارید و بایستی در این فرصت اقدام به پرداخت اینترنتی بلیت کنید تا رزرو شما نهایی شود.

در انتها نیز کد رزروی از طریق پیامک برایتان ارسال شده و می‌توانید با درج آن در کیوسک‌های موجود در سینماها وارد یا تحویل به گیشه‌داران سینما، بلیت‌های خود را دریافت کنید.

در حالت عادی پس از پرداخت وجه امکان تغییر صندلی یا سانس وجود ندارد. اما گیشه 7 براساس آنچه که در بخش سوالات کاربرانش نوشته است، این امکان را برای کاربران خود در نظر گرفته تا با تماس با پشتیبانی آن‌ها، در صورت هم قیمت بودن و موجودی ظرفیت، تغییرات کاربر اعمال شود. توجه داشته باشید مهلت درخواست این تغییرات، حداکثر تا 2 ساعت پیش از شروع سانس است.

علاوه‌بر این امکان کنسلی بلیت تنها تا 2 ساعت پیش از شروع سانس امکان پذیر است. برای این کار می‌توانید به بخش «داشبورد» خود مراجعه کنید، گزینه «بلیت‌ها» را انتخاب کرده و از میان بلیت‌های خریداری شده، بلیت مدنظر را کنسل کنید. همچنین در تماس با تیم پشتیبانی سایت می‌توانید تقاضای لغو بلیت خود را ثبت کنید.

درنظر داشته باشید پس از کنسلی بلیت، وجه موردنظر به صورت مستقیم به «کیف پول» شما عودت داده می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید مجدد اقدام به خرید کنید.

تخفیفان و نت‌برگ

تخفیفان و نت‌برگ بستر اینترنتی ارائه خدمات مختلف با تخفیف‌های ویژه هستند. با توجه به هزینه‌های بالای تئاتر و کنسرت، معمولا برای استقبال بیشتر مخاطبان، بلیت این نمایش‌ها در این دو سایت عرضه می‌شوند و گاه بلیت برخی سینماهای بخصوص نیز در این دو سایت در دسترس است. باید بدانید اکثر بلیت‌های عرضه شده نمایش‌ها مختص تئاترهای کمدی بوده و معمولا برای کارهای جدی‌تر باید به سایت‌های دیگری نظیر تیوال مراجعه کرد.

خرید آنلاین بلیت

شما می‌توانید از طریق این دو سایت، بلیت برخی نمایش‌ها را با تخفیف خوبی خریداری کنید. البته به یاد داشته باشید پیش از خرید بلیت، با ارائه دهنده آن تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید زیرا امکان بازپس دادن خرید از تخفیفان و نت‌برگ وجود ندارد.

ویژگی‌ها و اطلاعات لازم درباره هر نمایش در بخش توضیحات این دو وبسایت درج شده است تا کاربران بتوانند به راحتی برای خرید خود تصمیم بگیرند. شاید یکی از معایب خرید آنلاین بلیت از این دو پلتفرم، عدم امکان تعیین صندلی باشد که خب به نظر می‌رسد در ازای تخفیف گرفته شده، ارزشش را داشته باشد.

گیشات

اگر ساکن مشهد و علاقمند به هنر ششم هستید می‌توانید از گیشات برای رزرو و خرید بلیت آنلاین تئاترهای شهر استفاده کنید.

خرید آنلاین بلیت گیشات

در مشهد نمایش‌های بسیاری به روی صحنه می‌رود که به خوبی پاسخگوی علاقمندان به هنر تئاتر است.با انتخاب هر یک از نمایش‌ها، اطلاعاتی از قبیل طراح و کارگردان نمایش، بازیگران، زمان و مکان اجرا به شما نمایش داده می‌شود.

سپس با انتخاب سانس مورد نظر و صندلی‌ها، می‌توانید هزینه بلیت را به صورت آنلاین پرداخت کنید. هر تماشاخانه‌ای مقررات خود را داشته اما بهتر است نیم ساعت قبل از شروع نمایش برای چک بلیت در سالن حاضر شوید. درصورت تاخیر و رسیدن پس از اجرا، بلیت شما باطل خواهد شد.

اگرچه رابط کاربری این سایت آنچنان چنگی به دل نمی‌زند اما با ارائه آمار فروش نمایش‌های روی صحنه، مخاطب را برای تصمیم‌گیری راهنمایی می‌کند.

گیشه 8

این وبسایت در زمینه فروش بلیت کنسرت و برنامه‌های فرهنگی مانند تئاتر، سمینار، کارگاه آموزشی و … در اصفهان فعالیت می‌کند. البته این وبسایت تنها مختص اصفهان نبوده و برگزار کنندگان نمایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سایر نقاط کشور می‌توانند از این پلتفرم برای فروش بلیت‌های خود استفاده کنند.

خرید آنلاین بلیت گیشه 8

طریقه خرید نیز تفاوتی با سایر گزینه‌های ذکر شده در این مطلب ندارد و شما پس از انتخاب نمایش و صندلی‌های‌تان می‌توانید هزینه را پرداخت کنید. پس از خرید، لینک دانلود در اختیار شما قرار خواهد گرفت. فایل PDF بلیت خود را بایستی از طریق این لینک دانلود کرده و سپس به همراه پرینت آن به سالن مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی