ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

تلاش مایکروسافت برای عرضه بازی‌های ایکس‌باکس در اپ استور و مخالفت اپل

بر اساس تعدادی از ایمیل‌های فاش شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت در ابتدا قصد داشته برخی از بازی‌های شخص اول خود را به صورت انحصاری در اپ استور اپل منتشر کند. در ادامه دادگاه اپل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

بر اساس تعدادی از ایمیل‌های فاش شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت در ابتدا قصد داشته برخی از بازی‌های شخص اول خود را به صورت انحصاری در اپ استور اپل منتشر کند.

در ادامه دادگاه اپل و اپیک گیمز، اسناد و ایمیل‌های جدیدی بین «لوری رایت» معاون توسعه تجاری شرکت مایکروسافت و چندین کارمند اپل کشف شده است که نشان می‌دهد ردموندی‌ها به اپل پیشنهاد داده بودند تا برخی بازی‌های انحصاری خود مانند Halo را به آیفون بیاورند.

با این وجود، ظاهرا اپل همچنان روی عقیده خود تاکید داشته و اجازه حضور بازی‌های ایکس باکس و سرویس Game Pass در اپ استور را صادر نکرده است.

مایکروسافت

«کریم چودری» رئیس بخش سرویس بازی ابری ایکس باکس در این رابطه توضیح داد:

پیشنهاد ما برای ارائه بازی‌ها از طریق اپلیکیشن جداگانه‌ای مطابق با سیاست‌های اپ استور طراحی شده بود. با این حال درخواست ما مبنی بر وجود یک اپلیکیشن استریم واحد برای پشتیبانی از بازی‌ها توسط اپل رد شد.

مخالف اپل با مایکروسافت به دلیل پرداخت‌های درون برنامه‌ای

مایکروسافت

در مقابل، اپل نیز با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد:

متاسفانه، مایکروسافت نسخه‌ای از [Game Pass] را پیشنهاد کرده بود که با دستورالعمل‌های اپ استور مطابقت نداشت به ویژه الزام استفاده از خرید درون برنامه‌ای برای دستیابی به ویژگی‌های اضافی درون اپلیکیشن.

در پرونده‌های اخیر اپل با اپیک گیمز، خریدهای درون برنامه‌ای یکی از نکات مورد بحث قوانین اپ استور بوده است.

خریدهای درون برنامه‌ای اپ استور توسط سیستم پرداخت اختصاصی این شرکت انجام می‌شود و غول فناوری معمولا ۳۰ درصد کارمزد دریافت می‌کند. اپل ادعا می‌کند بازی‌های مایکروسافت و ایکس باکس دارای سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای هستند که الگوریتم اپل را دور می‌زنند.

با این وجود، چودری ضمن عدم پذیرش این ادعا عنوان کرد: «دلایل رد شدن این پیشنهاد، ارتباطی به قابلیت‌های خرید درون برنامه‌ای نداشته است.»

اپل و مایکروسافت سال گذشته بر سر «ایکس باکس گیم پس» در آیفون اختلاف نظر داشتند که باعث شد اپل سیاست جدیدی را برای سرویس‌های بازی‌هایی ویدیویی در نظر بگیرد که طبق آن هر یک از بازی‌های یک سرویس خاص، باید به صورت جداگانه تایید شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی