ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

بیل گیتس: جلسات مجازی تا ۳ سال آینده در متاورس انجام می‌شوند

بیل گیتس معتقد است که جلسات مجازی در عرض دو تا سه سال آینده در فضای متاورس برگزار خواهند شد. او عقیده دارد که تا آن زمان کارمندان از هدست‌های واقعیت مجازی و دستکش‌های ضبط ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۹

بیل گیتس معتقد است که جلسات مجازی در عرض دو تا سه سال آینده در فضای متاورس برگزار خواهند شد. او عقیده دارد که تا آن زمان کارمندان از هدست‌های واقعیت مجازی و دستکش‌های ضبط حرکت برای تعامل با همکاران خود استفاده خواهند کرد.

انتقال جلسات مجازی به متاورس تا سه سال آینده

گیتس در پست جدید وبلاگ خود، پیش‌بینی کرد که اکثر جلسات مجازی می‌توانند طی دو تا سه سال آینده از «شبکه‌های تصویر دوربین دوبعدی» به سمت دنیای متاورس حرکت کنند. او اشاره کرد که با این وجود جلسات در یک فضای سه بعدی با آواتارهای دیجیتال انجام خواهد شد.

گیتس نوشت:

ایده اصلی این است که کاربران در نهایت از آواتار خود برای ملاقات با دیگران در فضای مجازی استفاده کنند که احساس حضور در یک اتاق واقعی را شبیه‌سازی می‌کند.

متاورس

هرچند اصطلاح «متاورس» هنوز ممکن است برای برخی کاربران کاملا مبهم باشد، بسیاری از آن به عنوان مرحله بعدی ارتباطات دیجیتال یاد می‌کنند. برخی افراد مانند گیتس عقیده دارند که از این فضای مجازی می‌توان برای تعامل با دیگران با آواتارهای سه‌بعدی استفاده کرد و برخی دیگر اعتقاد دارند که متاروس فقط یک مفهوم است و به مرحله عملیاتی تبدیل نمی‌شود.

واژه متاروس برای اولین بار توسط «نیل استیونسن» در رمان علمی-تخیلی «Snow Crash» ابداع شد و هر دو شرکت متا (فیسبوک سابق) و مایکروسافت تاکنون برنامه‌های خود بری توسعه متاورس مبتنی بر واقعیت مجازی را اعلام کرده‌اند. متا همچنین روز گذشته پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی Horizon Worlds را در دسترس عموم کاربران ایالات متحده قرار داده بود.

بنیانگذار مایکروسافت عقیده دارد که همه‌گیری ویروس کرونا باعث تسریع تغییرات تکنولوژیکی شده که تا چندین سال طول می‌کشیده است. او همچنین از عینک واقعیت مجازی و دستکش‌های ضبط حرکت به عنوان ابزار مورد نیاز در محیط متاروس یاد کرد.

او همچنین فاش کرد که فرصت آزمایش نمونه اولیه آواتارهای سه بعدی در حال توسعه توسط شرکت‌های دیگر را داشته است و در این رابطه گفت:

هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد، اما در حال نزدیک شدن به آستانه‌ای هستیم که فناوری در آن شروع به بازسازی واقعی تجربه حضور در دفاتر را دارد.

بیل گیتس در همین پست با اشاره به مواردی از جمله جدایی از «ملیندا فرنچ گیتس» بعد از گذشت ۲۷ سال و تنهایی و قرنطینه ناشی از کرونا، از سال ۲۰۲۱ به عنوان سخت‌ترین سال زندگی خود یاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی