ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل اعلام کرد حقوق کارمندان را با توجه به تورم ایالات متحده افزایش نمی‌دهد

در حالی که آلفابت شرکت مادر گوگل، ماه گذشته در گزارش مالی خود به سود ۱۸.۹ میلیارد دلاری و درآمد ۶۵.۱ میلیارد دلاری خبر داده بود، اما مدیران شرکت به کارمندان اطلاع‌رسانی کرده‌اند که گوگل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۲

در حالی که آلفابت شرکت مادر گوگل، ماه گذشته در گزارش مالی خود به سود ۱۸.۹ میلیارد دلاری و درآمد ۶۵.۱ میلیارد دلاری خبر داده بود، اما مدیران شرکت به کارمندان اطلاع‌رسانی کرده‌اند که گوگل دستمزد آن‌ها را با توجه به مسئله نگران کننده تورم افزایش نخواهد داد.

گوگل حقوق هیچ یک از کارمندان را افزایش نخواهد داد

بر اساس گزارش منتشر شده توسط CNBC، زمانی که در یک جلسه همگانی از «فرانک وگنر» معاون حقوقی گوگل در مورد نرخ تورم آمریکا سوال شد، او به کارمندان این شرکت اعلام کرد که غول موتور جستجو «هیچ برنامه‌ای برای چنین تعدیل و اصلاحی برای هیچ یک از کارمندان» ندارد.

گوگل

وگنر در ادامه اشاره کرد که بودجه حقوق و دستمزد شرکت نشان دهنده هزینه نیروی کار بالاتر است که این امر با افزایش قیمت‌ها همراه شده است. به گفته او، ظاهرا غول موتور جستجو ترجیح می‌دهد تا دستمزد کارمندان را بر اساس نحوه عملکرد آن‌ها افزایش دهد و خبری از افزایش همگانی نخواهد بود.

در این جلسه، «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل این مسئله را مطرح کرد:

با توجه به بالا بودن نرخ تورم ایالات متحده به میزان ۷ درصد، برخی شرکت‌ها در حال اصلاح دستمزدهای کارمندان هستند تا مشکل تورم را پوشش دهند. آیا گوگل برنامه‌ای برای انجام چنین کاری دارد؟

او سپس ادامه جلسه را به وگنر سپرد تا با بیان این موضوع که اهمیت تورم و نگرانی‌های مربوط به حقوق و دستمزد کارمندان را قبول دارد عنوان کند:

به نظر می‌رسد مشکل تورم نگرانی اصلی برخی افراد باشد و فکر می‌کنم یکی از دلایل آن این است که مردم بسیار مشتاق هستند تا پاداش‌های جبرانی خود را دریافت کنند. همانطور که قبلا در جلسات دیگر اشاره کردم، زمانی که شاهد افزایش تورم هستیم، از طرفی دیگر شاهد افزایش هزینه نیروی کار یا نرخ دستمزد بازار هستیم.

به گفته او مدیریت شرکت در این هفته نامه‌هایی را منتشر خواهد کرد تا کارکنان از حقوق و دستمزد سال آینده خود مطلع شوند، اما برای تورم هیچ اصلاحیه‌ای در سطح شرکت اعمال نخواهد شد.

مدیران گوگل در حالی نظرات خود را برای افزایش دستمزد کارمندان عنوان می‌کنند که بسیاری از کارمندان ایالات متحده برای بهره‌مندی از دستمزد بهتر، محل کار متفاوت یا چالش جدید و هیجان‌انگیز در حال استعفا هستند.

طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت کار آمریکا، حدود ۴.۲ میلیون نفر در ماه اکتبر کار خود را ترک کردند که البته این میزان در مقایسه با ماه سپتامبر کاهش یافته است. با این وجود، میزان تورم در ماه اکتبر به بالاترین حد خود از سال ۱۹۹۰ یعنی بیش از ۶ درصد رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی