ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح‌ مفهومی iOS 16 از ویجت‌های تعاملی و نمایشگر همیشه روشن خبر می‌دهد [تماشا کنید]

اپل در iOS 14 ویجت‌ها را به آیفون آورد و حالا هنرمندی خوش ذوق طرح مفهومی از iOS 16 توسعه داده است. هرساله طرح‌های مفهومی زیادی از سیستم عامل موبایلی اپل منتشر می‌شود که برخی ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

اپل در iOS 14 ویجت‌ها را به آیفون آورد و حالا هنرمندی خوش ذوق طرح مفهومی از iOS 16 توسعه داده است. هرساله طرح‌های مفهومی زیادی از سیستم عامل موبایلی اپل منتشر می‌شود که برخی از این ویژگی‌ها به حقیقت بدل می‌شوند.

اپل سالانه iOS را به‌روز می‌کند و ویژگی‌های ریز و درشت فراوانی را به آیفون‌ها می‌آورد. هرساله هنرمندان زیادی علایق خود در مورد رابط کاربری آیفون ساخته و منتشر می‌کنند. کوین کال معروف به هکر ۳۴، امسال طرح‌های مفوهی ویندوز ۱۱، ایرپاد ۳ و گوگل پیکسل واچ را منتشر کرد.

حال با انتشار ویدیویی به سراغ iOS 16 رفته و طرح‌های جالبی را برای آن در نظر گرفته است. اگرچه بسیاری از آن‌ها ممکن است به حقیقت بدل نشود، اما خلاقیت‌های جذابی دارد. اولین قابلیتی که کال در ویدیوی خود به آن می‌پردازد، نمایشگر همیشه روشن است. بسیاری از کاربران از مدت‌ها پیش منتظر اضافه شدن آن به آیفون هستند.

بررسی نوتیفیکیشن‌ها و زمان بدون استفاده از آیفون واقعا ویژگی جالبی خواهد بود. تصور اینکه بدون ضربه زدن روی نمایشگر متوجه تماس‌های از دست رفته یا ایمیل‌های رسیده شوید، خلاقانه است.چند وظیفگی نیز دست خوش تغییر شده و ارتقا قابل توجهی را داشته. تصور اینکه اپلیکیشن‌ها را روی یکدیگر باز کنید و آن‌ها با یکدیگر در ارتباط باشند.

البته ستاره این طرح مفهومی ویجت‌های تعاملی هستند. اضافه شدن ویجت از جمله اتفاقات برجسته در iOS 14 بود. متاسفانه ویجت‌ها در این سیستم عامل توانایی کمتری در مقایسه با اندرویدی و دسکتاپ دارند. اکثرا به عنوان میانبرهای زیبا روی صفحه اصلی عمل می کنند.

توانایی ویرایش کردن یادداشت‌ها، پلی یا متوقف کردن موسیقی در حال پخش یا شروع شدن یک تایمر در صفحه اصلی ایده بهتری نیست. نسخه بعدی iOS سال بعدی میلادی همزمان با آیفون ۱۴ عرضه می‌شود و باید دید اپل چه ویژگی‌هایی به iOS بعدی می‌افزاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی