ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نایکی با خرید RTFKT برای ورود به دنیای متاورس و NFT جدی‌تر می‌شود

نایکی در مسیر حرکت به سمت دنیای متاورس از تصاحب شرکت RTFKT خبر داد. این استارتاپ به تولید توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و البته کفش‌های مجازی مشهور است. رقم این قرارداد مشخص نشده اما از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

نایکی در مسیر حرکت به سمت دنیای متاورس از تصاحب شرکت RTFKT خبر داد. این استارتاپ به تولید توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و البته کفش‌های مجازی مشهور است. رقم این قرارداد مشخص نشده اما از آمادگی نایکی برای ورود به دنیای رمزارزها و البته متاورس حکایت می‌کند.

اگرچه هزینه این معامله هنوز اعلام نشده، اما شرکت RTFKT (که به‌صورت «آرتیفکت» تلفظ می‌شود) در ماه مه ۸ میلیون سرمایه جذب کرده بود. در همان دوره زمانی گفته می‌شد که ارزش RTFKT حدود ۳۳ میلیون دلار است. مدیرعامل آرتیفکت «بینویت پاگوتو» در بیانیه‌ای در این باره گفت: «این معامله فرصتی منحصر به فرد برای ساخت برند RTFKT است و هیجان‌زده‌ایم تا از قدرت و تخصص نایکی برای ساخت جوامعی که عاشقشان هستیم، بهره‌مند شویم.»

«جان داناهو» مدیرعامل نایکی هم می‌گوید این معامله به تحول دیجیتالی آن‌ها سرعت می‌بخشد و به این شرکت اجازه می‌دهد تا در تقاطع ورزش، خلاقیت، گیمینگ و فرهنگ به ورزشکاران و محتواسازان خدمت‌رسانی کند: «برنامه ما سرمایه‌گذاری در برند RTFKT، کمک به رشد جامعه خلاق و نوآور این شرکت، و توسعه رد پای دیجیتالی نایکی است.»

نایکی پتانسیل‌های RTFKT را دیده است

خرید RTFKT در شرایطی اعلام می‌شود که این شرکت هم‌اکنون پشت یکی از پرسروصداترین پروژه‌های NFT چند وقت اخیر موسوم به CloneX است. این پروژه با همکاری هنرمند ژاپنی «تاکاشی موراکامی» ساخته شده و از زمان عرضه در حدود سه هفته پیش نزدیک به ۶۵ میلیون دلار تراکنش داشته است.

شرکت آرتیفکت در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد و به‌سرعت در میان طرفداران کفش‌های ورزشی و فناوری‌های Web3 به شهرت رسید. این شرکت در ماه فوریه امسال با همکاری Fewocious چندین کفش ورزشی طراحی کرد و توانست از فروش بیش از ۶۰۰ جفت آن‌ها بیش از ۳ میلیون دلار درآمد کسب کند. RTFKT چند هفته پیش با تاکاشی موراکامی وارد همکاری شد تا ۲۰ هزار آواتار NFT سه بعدی را به عنوان بخشی از مجموعه CloneX به فروش برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی