ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

440 اسب بخار قدرت برای وانت 70 ساله؛ تبدیل پیکاپ کلاسیک شورولت به یک سوپر اتومبیل مدرن

بازسازی مدل‌های کلاسیک و تجهیز آنها به پیشرانه‌های بروز و مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است. همین امر سبب شده استارتاپ‌های متعددی در این زمینه شروع به فعالیت کنند. شرکت آیکان 4x4 یکی از این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۹

بازسازی مدل‌های کلاسیک و تجهیز آنها به پیشرانه‌های بروز و مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده است. همین امر سبب شده استارتاپ‌های متعددی در این زمینه شروع به فعالیت کنند. شرکت آیکان 4x4 یکی از این استارتاپ‌هاست که با معرفی پروژه‌های بسیار جذاب، مورد توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک قرار گرفته است. تازه‌ترین پروژه این شرکت آمریکایی بر اساس پیکاپ کلاسیک شورولت Thriftmaster ساخته شده و New School Edition نام دارد. این پیکاپ هر چند از ظاهری قدیمی برخوردار است، ولی در بخش فنی می‌توان آن را یک اتومبیل کاملا بروز دانست که با 440 اسب بخار قدرت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مدلی که آیکان 4x4 برای پروژه خود برگزیده، یک دستگاه شورولت Thriftmaster 3100 مدل 1952 است. هر چند این خودرو در نگاه اول دست‌نخوره به نظر می‌رسد، اما بازنگری‌های جزئی در برخی قسمت‌های آن صورت گرفته است. برای مثال در پشت و کف آن از چوب گردو استفاده شده؛ به گفته سازنده این چوب‌ها با تکنیک ژاپنی Shu Sugi Ban تولید شده‌اند. در این تکنیک رویه بیرونی الوارها حرارت داده می‌شود.

از نظر نمای بیرونی باید گفت محصول جدید آیکان 4x4 دارای بدنه‌ای به رنگ سفید گچی است. این رنگ که از پورشه خریداری شده، در همکاری با اجزای کرومی جلوه‌ای خاص به شورولت Thriftmaster بخشیده است. این پیکاپ جذاب روی رینگ‌های 18 اینچی حرکت کرده و از ترمز‌های ساخت شرکت برمبو بهره می‌برد.

این پیکاپ به شدت خاص تنها لباس شورولت Thriftmaster را بر تن کرده، چرا که در زیر پوسته با خودرویی کاملا متفاوت و مدرن روبرو هستیم. در این پروژه آیکان 4x4 از یک شاسی دست‌ساز استفاده نموده و سیستم تعلیق در هر چهار چرخ مستقل عمل می‌کند. موتور استاندارد هم جای خود را به موتور 6.2 لیتری V8 داده است. این موتور توانایی تولید 440 اسب بخار قدرت و 583 نیوتن متر گشتاور را دارد.

آیکان 4x4 وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را به یک گیربکس شش سرعته دستی سپرده است.

جاناتان وارد بنیانگذار آیکان 4x4 در رابطه با این پروژه جذاب گفته:

«اینکه این پیکاپ می‌تواند در دره‌ای عمیق پا به پای یک اتومبیل اسپرت مدرن حرکت کند، برای من جذاب‌ترین ویژگی است.»

در داخل کابین از قطعات کروم مشکی در برخی قسمت‌ها استفاده شده، روکش‌ها از چرم با کیفیت هستند. اما شاید نصب سیستم صوتی بروز با نمایشگر دیجیتال را بتوان شاخص‌ترین تغییر داخل کابین نامید.

این سیستم صوتی مدل 8600NEX از شرکت پایونیر بوده و نمایشگر آن همانند سیستم اینفوتینمنت بعضی از خودروهای اشرافی بصورت چرخان طراحی شده است. هنگام خاموش بودن، این نمایشگر چرخیده و سطحی یکدست با داشبورد را ایجاد می‌کند. دوربین دید عقب از دیگر امکانات مدرن پروژه جدید آیکان 4x4 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی