ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کارلوس گون: نیسان برنامه مناسبی برای آینده ندارد

شرکت نیسان با تدوین یک استراتژی با نام Ambition 2030 قصد دارد تا پایان این دهه به برقی‌سازی محصولات خود بپردازد. بر اساس این استراتژی نیسان در عرض ۵ سال آینده با صرف 17.6 دلار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

شرکت نیسان با تدوین یک استراتژی با نام Ambition 2030 قصد دارد تا پایان این دهه به برقی‌سازی محصولات خود بپردازد. بر اساس این استراتژی نیسان در عرض ۵ سال آینده با صرف 17.6 دلار ۲۳ خودروی برقی شده را راهی بازار خواهد کرد که از میان آنها ۱۵ مدل به پیشرانه‌های تمام الکتریکی مجهز خواهند بود.

هرچند این استراتژی بسیار حساب شده و آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد، اما کارلوس گون مدیرعامل سابق این شرکت نظر دیگری دارد. وی معتقد است نیسان هیچ برنامه و استراتژی مناسبی برای آینده تدوین نکرده و بدور خود می‌چرخد!

آقای گون در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین با بیان این مطلب تاکید کرده نیسان در مسابقه برقی‌سازی اصلا جایگاه مناسبی ندارد. مدیرعامل پرحاشیه نیسان افزوده این شرکت فاقد مسیر مشخصی بوده و مدیران آن هیچ برداشتی از آینده و تغییرات تکنولوژیک که در حال رخ دادن است، ندارند.

مدیرعامل فراری نیسان در کنفرانس آنلاین که از خانه خود در بیروت در آن شرکت کرده بود، گفته تسلا و شرکت های چینی از خودروسازان سنتی پیشی گرفته‌اند. آقای گون اضافه کرده خودروسازان با سابقه باید با سرمایه گذاری‌های هنگفت در زمینه برقی‌سازی به سرعت خود را با تغییرات پیش رو همگام کنند.

مدیرعامل سابق نیسان در اظهار نظری جالب گفته این سرعت همگام شدن با تغییرات است که برنده نهایی را تعیین می کند.

Carlos-Ghosn-and-2016-Nissan-Altima-768x432

اظهارت آقای گون در حالی است که نیسان جزو پیشگامان خودروهای برقی به شمار می رود. شاید بدانید این شرکت مدل تمام الکتریکی لیف را از سال ۲۰۱۰ روی خط تولید دارد‌. البته این خودرو به نوعی ماحصل حضور آقای گون در شرکت نیسان بود و با تصمیم مدیران فعلی قرار است در سال ۲۰۲۵ به یک کراس اوور تبدیل شود. کانسپت Chill-Out که چند روز پیش رونمایی شد، پیش نمایشی از کراس اوور لیف را ارائه می‌کند.

اظهارات آقای گون در حالی مطرح شده که نیسان حساب ویژه‌ای روی تکنولوژی باتری‌ جامد باز کرده و می‌خواهد از اواسط این دهه مدل های‌برقی خود را با این تکنولوژی تست و ارزیابی کند. این کمپانی در نظر دارد نخستین خودروی مجهز به باتری جامد را قبل از سال ۲۰۳۰ وارد بازار کند.

در حال حاضر این شرکت روی باتری‌های لیتیوم یونی سرمایه‌گذاری کرده و در تلاش است کبالت را حذف کند. علاوه بر این نیسان کاهش ۶۵ درصدی هزینه تولید باتری تا سال ۲۰۲۸ را هدف گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی