ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر: کرونا سال ۲۰۲۴ به یک بیماری بومی تبدیل می‌شود

مدیران فایزر در جدیدترین اظهارنظر درباره وضعیت کرونا، گفته‌اند این ویروس سال ۲۰۲۴ به یک بیماری بومی تبدیل می‌شود و وضعیتی شبیه به آنفلونزا پیدا می‌کند. بنابراین تا سال ۲۰۲۳ همچنان با همه‌گیری کرونا روبه‌رو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

مدیران فایزر در جدیدترین اظهارنظر درباره وضعیت کرونا، گفته‌اند این ویروس سال ۲۰۲۴ به یک بیماری بومی تبدیل می‌شود و وضعیتی شبیه به آنفلونزا پیدا می‌کند. بنابراین تا سال ۲۰۲۳ همچنان با همه‌گیری کرونا روبه‌رو خواهیم بود.

مدیر جهانی واکسن‌های فایزر، «Nanette Cocero» در صحبت با سرمایه‌گذاران گفته کووید-۱۹ تا سال ۲۰۲۴ وارد وضعیت بومی می‌شود. زمانی وارد چنین وضعیتی می‌شویم که به مصونیت جمعی از طریق واکسیناسیون یا سرایت قبلی دست پیدا کنیم. در این وضعیت انتقال بیماری، بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ‌های ناشی از بیماری تحت کنترل در می‌آید، البته ویروس همچنان در بین جمعیت وجود خواهد داشت.

زمان تبدیل کرونا به یک بیماری بومی

«میکائیل دولستن»، مدیر ارشد علمی فایزر گفته زمان رسیدن به چنین وضعیتی بستگی به نحوه تکامل بیماری دارد:

«زمان و نحوه رخ دادن چنین موضوعی به تکامل بیماری، نحوه واکسیناسیون، درمان‌ها و توزیع عادلانه واکسن در مناطق با نرخ واکسیناسیون پایین بستگی خواهد داشت. علاوه بر این موارد، ظهور گونه‌های جدید هم می‌تواند روی آینده همه‌گیری کرونا هم نقش داشته باشند.»

کرونا
میکائیل دولستن

به گفته دولستن، زمان تبدیل شدن کووید-۱۹ به یک بیماری بومی می‌تواند در هر منطقه متفاوت باشد:

«احتمالا طی یک تا دو سال آینده کووید-۱۹ در برخی مناطق به یک بیماری بومی تبدیل می‌شود، در حالی که همچنان تعدادی از مناطق به عنوان یک همه‌گیری با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد.»

در حالی فایزر از تبدیل شدن کرونا به یک بیماری بومی در سال ۲۰۲۴ خبر می‌دهد که در همین مدت کوتاه همه‌گیری، با گونه‌های مختلفش روبه‌رو شده‌ایم. در حالی که دنیا با سویه دلتا دست و پنجه نرم می‌کرد، سروکله گونه امیکرون پیدا شد و به سرعت در حال شیوع در مناطق مختلف است.

در صورتی که واکسن‌ها و روش‌های درمانی کنونی روی امیکرون تاثیر کمتری داشته باشند یا اینکه در آینده با گونه‌های خطرناک‌تر کووید-19 روبه‌رو شویم، احتمالا باید مدت زمان بیشتری برای تبدیل شدن آن به یک بیماری بومی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی