ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیلترهای جدید گوگل پلی اپلیکیشن‌ها را بر اساس دستگاه هدف نشان می‌دهند

گوگل قابلیت جدیدی به گوگل پلی استور اضافه کرده تا کاربران راحت‌تر بتوانند به دنبال اپلیکیشن‌هایی بگردند که با دستگاه‌های آن‌ها سازگار است. با فیلترهای جدید گوگل پلی امکان جستجو برای خود دستگاه اندرویدی، ساعت‌های ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

گوگل قابلیت جدیدی به گوگل پلی استور اضافه کرده تا کاربران راحت‌تر بتوانند به دنبال اپلیکیشن‌هایی بگردند که با دستگاه‌های آن‌ها سازگار است. با فیلترهای جدید گوگل پلی امکان جستجو برای خود دستگاه اندرویدی، ساعت‌های Wear OS و محصولات با اندروید تی‌وی فراهم می‌شود.

گوگل در راستای قابلیتی که پیش‌تر به پلی استور اضافه کرده بود و اجازه می‌داد از روی موبایل برای تلویزیون یا ساعت هوشمند اپلیکیشن نصب کنید، حالا فیلتر جستجوی جدیدی عرضه کرده که اجازه می‌دهد فقط به دنبال اپلیکیشن‌های سازگار با دستگاه خود بگردید.

اگر ساعت Wear OS یا اندروید تی‌وی داشته باشید و به اکانت گوگل‌تان وصل شده باشند، هنگامی که در پلی استور به دنبال اپلیکیشن‌ها می‌گردید، منویی در اختیارتان قرار می‌گیرد که اجازه می‌دهد دستگاه مدنظر خود را انتخاب کنید. این منو سه گزینه This Device به معنای خود گوشی یا تبلت اندرویدی، Android TV و Watch را ارائه می‌کند.

جستجو با فیلترهای جدید گوگل پلی

برای مشاهده این گزینه باید متن دلخواه خود را در نوار مربوطه تایپ کنید و روی جستجو بزنید. اگر بنویسید YouTube Music و از بین جستجوهای پیشنهادی یکی را انتخاب کنید، به‌طور مستقیم وارد صفحه همان اپلیکیشن می‌شوید. در نتیجه، نمی‌توانید صفحه نتایج جستجو را ببینید و به فیلترها دسترسی داشته باشید.

دقیقا مشخص نیست که این قابلیت جدید چه زمانی در دسترس قرار گرفته اما گزارش‌ها از فعال شدن ناگهانی آن خبر می‌دهند. کاربران، به‌خصوص افرادی که چند دستگاه دارند، با کمک این ویژگی می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند و راحت‌تر به دنبال اپلیکیشن‌ها بگردند. برخی توسعه‌دهندگان چندین نسخه از برنامه خود را روی پلی استور منتشر کرده‌اند که تشخیص آن‌ها می‌تواند برای بعضی از کاربران دشوار باشد.

حالا از روی یک دستگاه به‌راحتی می‌توانید به اپلیکیشن‌های مخصوص سایر دستگاه‌ها هم دسترسی داشته باشید و ضمن تشخیص این برنامه‌ها، آن‌ها به‌صورت از راه دور نصب کنید. اگر شما هم این قابلیت را در پلی استور خود می‌بینید، در بخش نظرات ما را مطلع سازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی