ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس قدرتمندترین ماهواره ترکیه را به فضا فرستاد

ماهواره مخابراتی جدید ترکیه امروز صبح با راکت فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس به فضا رفت. ماهواره ترک‌ست 5B که قدرتمندترین ماهواره ترکیه محسوب می‌شود، از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال پرتاب شد و قرار ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۶

ماهواره مخابراتی جدید ترکیه امروز صبح با راکت فالکون ۹ شرکت اسپیس ایکس به فضا رفت. ماهواره ترک‌ست 5B که قدرتمندترین ماهواره ترکیه محسوب می‌شود، از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال پرتاب شد و قرار است در ۱۶۴ روز آینده به مدار ۴۲ درجه شرقی برسد و پس از آن آزمایش ۴۵ روزه‌ای خواهد داشت.

اسپیس ایکس در کمتر از ۲۴ ساعت دومین پرتاب خود را با فالکون ۹ انجام داد. در پرتاب قبلی، این شرکت ۵۲ ماهوره استارلینک را از پایگاه فضایی وندنبرگ به مدار زمین رساند. 

این ماهواره را شرکت ایرباس طراحی کرده و در ۲۹ نوامبر از فرانسه به ایالات متحده منتقل شد. ماهواره ترک‌ست 5B قدرتمندترین ماهواره‌ای است که ترکیه تا امروز ساخته و می‌تواند ظرفیت باند Ka را تا ۱۵ برابر افزایش دهد.

قدرتمندترین ماهواره ترکیه

این ماهواره که با مشارکت صنایع داخلی ترکیه ساخته شده، می‌تواند در کل بیش از ۵۵ گیگابایت داده را منتقل کند. ترک‌ست 5B مجهز به سیستم پیشرانه الکتریکی نسل بعد است و پیش‌بینی می‌شود که تا ۳۵ سال عمر کند.

این ماهواره در کنار ترکیه، تمام کشورهای خاورمیانه، خلیج فارس، دریای سرخ، مدیترانه، آفریقای شمالی و شرقی، نیجریه، آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه ترکیه را تحت پوشش قرار می‌دهد. رئیس جمهور ترکیه لحظه پرتاب این ماهواره را افتخار دیگری برای ترکیه دانست.

علاوه بر این، اردوغان از ایلان ماسک و شرکت اسپیس ایکس تشکر کرد که رشوه‌ها و فشار لابی‌های مخالف ترکیه را قبول نکردند و این پیشنهاد همکاری را رد نکردند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی