ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شفق قطبی
علمی

برترین عکس‌های شفق قطبی در سال ۲۰۲۱ از نگاه Capture the Atlas

شفق قطبی یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی زمین محسوب می‌شود که متاسفانه فقط در نقاط خاصی از جهان قابل مشاهده است. با این وجود به لطف عکاسان در این مناطق و همچنین اینترنت، مردم در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شفق قطبی یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی زمین محسوب می‌شود که متاسفانه فقط در نقاط خاصی از جهان قابل مشاهده است. با این وجود به لطف عکاسان در این مناطق و همچنین اینترنت، مردم در تمام نقاط جهان می‌توانند این پدیده را مشاهده کنند. حالا وب‌سایت Capture the Atlas برترین عکس‌های شفق قطبی ۲۰۲۱ را منتشر کرده است.

وب‌سایت مسافرتی Capture the Atlas فهرستی از عکاسان شفق قطبی و ۲۵ عکس برتر آن‌ها را منتشر کرده که در ادامه می‌توانید تصاویر باورنکردنی آن‌ها را مشاهده کنید. عکاسان برای ثبت این لحظات هیجان‌انگیز به مناطق مختلفی از کره زمین سفر کرده‌اند و تصاویری از این پدیده را در جنگل آلاسکا یا آتشفشانی در ایسلند به ثبت رسانده‌اند.

شفق قطبی
عکاس: فرویدیس دالهایم (Frøydis Dalheim)

تصویر بالا در جزیره‌ای با نام «سنیا» در شمال کشور نروژ گرفته شده که منظره خیره‌کننده پوشیده از برف، کوه‌های دیدنی و شفق قطبی رقصانی با رنگ سبز را نشان می‌دهد.

در این تصاویر طیف گسترده‌ای از شفق‌های قطبی به رنگ‌های مختلف از سبز، آبی و بنفش گرفته تا زرد و صورتی دیده می‌شود. همچنین این پدیده در هر دو نیمکره شمالی و جنوبی رخ می‌دهد، بنابراین انتظار نداشته باشید که برای دیدن آن‌ها فقط باید به کشورهای شمالی مانند سوئد یا نروژ سفر کرد. برای مثال تصویر زیر توسط عکاسی به نام «دیوید اولدنهوف» گرفته شده که این پدیده زیبا را در منظره دریاچه‌ای در تاسمانی، جنوبی‌ترین نقطه کشور استرالیا نشان می‌دهد.

شفق قطبی
عکاس: دیوید اولدنهوف (David Oldenhof)

Capture the Atlas درباره تصاویر موجود در این لیست سالانه گفته:

کیفیت تصویر، داستان پشت هر عکس و الهام‌بخشی کلی آن تصویر از جمله عوامل اصلی در انتخاب تصاویر سالانه هستند.

فهرست امسال شامل تصاویری می‌شود که در کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا، روسیه، فنلاند، سوئد، نروژ، ایسلند، استرالیا و نیوزلند توسط ۲۵ عکاس از ۱۳ کشور مختلف گرفته شده‌اند. در ادامه تمام تصاویر منتخب را می‌توانید مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سبحان
    سبحان | ۲۹ آذر ۱۴۰۰

    زیباست...

مطالب پیشنهادی