ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی فورد ماستنگ شلبی GT500KR با ۹۰۰ اسب بخار قدرت؛ خشمگین ترین کبری تاریخ

چند روز پیش شرکت شلبی امریکن از رونمایی یک محصول فوق‌العاده خاص در آینده نزدیک خبر داد. حال با رسیدن به تاریخ موعود این کمپانی به معرفی جدیدترین محصول خود پرداخته است. این خودرو در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

چند روز پیش شرکت شلبی امریکن از رونمایی یک محصول فوق‌العاده خاص در آینده نزدیک خبر داد. حال با رسیدن به تاریخ موعود این کمپانی به معرفی جدیدترین محصول خود پرداخته است. این خودرو در واقع همان نسخه ارتقا یافته از ماستنگ شلبی GT500 است که پسوند KR را در انتهای نام خود دارد.

پسوند مذکور از عبارت The King of the Road اقتباس شده و به معنای سلطان جاده است. این نسخه در مقایسه با مدل استاندارد از ظاهر اسپرت‌تر، موتور قدرتمندتر، عملکرد بهتر و البته قیمت بیشتری برخوردار است.

در زیر کاپوت فیبرکربنی GT500KR همان موتور ۵.۲ لیتری V8 قرار دارد. به لطف بهره‌مندی از سوپرشارژر ساخت شرکت Whipple، سیستم مکش بهتر، اینترکولر جدید و سیستم اگزوز ارتقا یافته، این موتور توانایی تولید حداقل ۹۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

در کنار ارتقای موتور، شرکت شلبی در سیستم تعلیق نیز بازنگری‌هایی انجام داده است. از جمله این بازنگری‌ها باید به امکان تنظیم ارتفاع در هر دو محور جلو و عقب، میله‌های ارتعاش‌گیر جدید، استفاده از تعلیق ساخت MagneRide و رینگ‌های ۲۰ اینچی اختصاصی شلبی اشاره کنیم.

در رابطه با آمار و ارقام مربوط به شتاب و سرعت جزئیاتی منتشر نشده، اما می‌توان حدس زد که نسخه KR در زمانی در حدود ۹ ثانیه مسیر یک چهارم مایل را طی می‌کند. بد نیست بدانید این رکورد برای GT500 استاندارد تقریبا ۱۰ و نیم ثانیه است.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، کاپوت GT500 نسخه KR از فیبرکربن ساخته شده است. به غیر از کاپوت، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب و همچنین فلپ‌ها هم جنسی از این ماده گرانقیمت دارند.

در داخل کابین هم از چرم اختصاصی شلبی و زیرپایی‌های با کیفیت با نشان کمپانی استفاده شده و علامت شصتمین سالگرد تاسیس شلبی در برخی قسمت‌ها به چشم می‌خورد. البته این علامت منحصر به مدل‌های ۲۰۲۲ خواهد بود.

آنطور که کمپانی شلبی امریکن اعلام کرده تنها ۲۲۵ دستگاه از نسخه KR مدل ۲۰۲۲ تولید خواهد شد. از این تعداد هم ۱۸۰ دستگاه مخصوص بازار آمریکا بوده و لوگوی اختصاصی شصت سالگی کمپانی را روی خود خواهند داشت.

نکته جالب توجه اینکه به گفته شلبی دارندگان نسخه استاندارد GT500 مدل‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز می‌توانند خودروی خود را به این شرکت تحویل داده و آن را به نسخه KR تبدیل کنند‌.

و اما قیمت؛ علاقه مندان به شلبی GT500KR باید 127,895 دلار برای آن کنار بگذارند. چنانچه فردی هم بخواهد GT500 مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خود را به نسخه KR تبدیل کند، باید ۵۴ هزار و ۹۹۵ دلار اندوخته بانکی داشته باشد. گفتنی است تولید نسخه KR از GT500 از فصل اول سال آینده شروع خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی