ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 احتمالا با دیمنسیتی ۸۰۰۰ عرضه می‌شوند

از زمان معرفی جدیدترین چیپست پرچمدار مدیاتک زمان زیادی نگذشته، اما حالا در گزارشی تازه از چیپست جدیدی به نام دیمنسیتی ۸۰۰۰ نام برده شده که قرار است روی دو گوشی به نام‌های ردمی K50 ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

از زمان معرفی جدیدترین چیپست پرچمدار مدیاتک زمان زیادی نگذشته، اما حالا در گزارشی تازه از چیپست جدیدی به نام دیمنسیتی ۸۰۰۰ نام برده شده که قرار است روی دو گوشی به نام‌های ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 استفاده شود.

منبع آگاه با نام کاربری Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو اعلام کرده که دو موبایل ردمی و ریلمی با دیمنسیتی ۸۰۰۰ به بازار می‌آیند. این تراشه هنوز معرفی نشده اما مدیاتک قبلا گفته بود که با قیمت پایین‌تری آن را روانه بازار می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از دیمنسیتی ۸۰۰۰ در دسترس نیست، ولی تا جایی که می‌دانیم TSMC با لیتوگرافی ۵ نانومتری این تراشه را می‌سازد. این لیتوگرافی ضعیف‌تر از لیتوگرافی ۴ نانومتری دیمنسیتی ۹۰۰۰ خواهد بود اما نسبت به دیمنسیتی ۱۰۰۰ با فرآیند ۶ نانومتری پیشرفته‌تر محسوب می‌شود.

مشخصات احتمالی دیمنسیتی ۸۰۰۰

چیپست آتی مدیاتک از هسته‌های قدیمی آرم v8 شامل چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 استفاده خواهد کرد. پردازشگر گرافیکی این چیپست Mali-G510 MC6 خواهد بود که احتمالا نسبت به نسل قبلی دو برابر سریع‌تر است و ۲۲ درصد مصرف انرژی کمتری دارد. دیمنسیتی ۸۰۰۰ می‌تواند از نمایشگرهای فول اچ‌دی پلاس با حداکثر نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز، نمایشگرهای +QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 پشتیبانی کند.

انتظار داریم ردمی K50 و ریلمی GT Neo3 با مشخصات نسبتا مشابه رقیب یکدیگر باشند. گفتنی است ریلمی GT Neo2 اواخر سپتامبر در چین معرفی شد و ماه گذشته به بازار اروپا رفت. از آن سو اما ردمی K40 مدت بیشتری در بازار بوده و از ماه مارس با نام پوکو F3 در اروپا عرضه شده است. در نتیجه، پیش‌بینی می‌کنیم که وارثان این دو دستگاه هم با فاصله چند ماهه نسبت به یکدیگر از راه برسند.

با توجه به اینکه مدیر برند ردمی قبلا گفته بود ردمی K50 با دیمنسیتی ۹۰۰۰ عرضه می‌شود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چیپست پرچمدار مدیاتک روی مدل Gaming Edition این خانواده عرضه شود و مدل عادی با دیمنسیتی ۸۰۰۰ به بازار بیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی