ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

اولین اقدام حمایتی وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های بومی: مهلت بازپرداخت وام چند میلیاردی تمدید شد

با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارائه مهلت 6 ماهه برای بازپرداخت وام پیام‌رسان‌های داخلی موافقت شد. این موضوع را می‌توان اولین اقدام جدی زارع‌پور برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی دانست. موضوعی که ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳

با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارائه مهلت 6 ماهه برای بازپرداخت وام پیام‌رسان‌های داخلی موافقت شد. این موضوع را می‌توان اولین اقدام جدی زارع‌پور برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی دانست. موضوعی که طی دوران وزارت چند ماهه‌اش بارها بر آن تاکید کرده است.

به گزارش دیجیاتو به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برخی از پیام‌رسان‌های داخلی برای بازپرداخت وام ترجیحی خود به پست‌بانک با مشکل مواجه شده بودند. از همین روی آن‌ها جهت تسویه وام، خواستار ارائه مهلت شده بودند.

حال با دستور زارع‌پور، با ارائه مهلتی 6 ماهه به پیام‌رسان‌های داخلی برای بازپرداخت وام‌شان موافقت شد. وزارت ارتباطات این اقدام را در مسیر سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی و به‌منظور ایجاد فرصت بیشتر برای رشد این پیام‌رسان‌ها عنوان کرده است.

لازم به ذکر است اردیبهشت سال 97 و در راستای حمایت از پیام رسان‌های داخلی، برخی از پیام‌رسان‌های داخلی، وام 5 میلیارد تومانی دریافت کردند. وامی که طبق اطلاعات موجود با سود 8 درصد و بازپرداخت 36 ماهه به آن‌ها تعلق گرفته است. با وجود گذشت نزدیک به 7 ماه از موعد تسویه این وام، مهلت 6 ماهه دیگری به این شرکت‌ها داده شد.

البته بایستی اشاره کرد پیام‌رسان‌های بومی تنها شرکت‌های داخلی نبوده‌اند که از وزارت ارتباطات وام دریافت کرده‌اند. به گفته معاون وقت اعتباربخشی سازمان فناوری در دولت دوازدهم تا خرداد 1400، بیش از 122 میلیارد تومان وام به استارتاپ‌ها داده شده است.

گفتنی است وزیر ارتباطات در نشست خبری خود بر لزوم ایجاد مزیت برای پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرده بود: «باید خدمات دولت، خدمات پرداخت و خدمات بومی را به آن‌ها واگذار کنیم که برای مردم جذاب باشند.»

زارع‌پور همچنین در جلسه ماه گذشته با مدیران پیام‌رسان‌های داخلی اظهار داشت کیفیت پیام‌رسا‎‌ن‌های داخلی در دو سه سال اخیر رشد قابل قبولی داشته است و بایستی برای بازسازی اعتماد عمومی از دست رفته مردم به پیام‌رسان‌های داخلی تلاش کرد.

وی با اشاره به رضایت مدیران پیام‌رسان‌ها از حمایت‌های وزارت ارتباطات در سال‌های گذشته، ابراز امیدواری کرده بود این حمایت و همراهی با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول بیش از پیش ادامه یابد و چالش‌های پیش روی پیام‌رسان‌ها به حداقل برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۰ آذر ۱۴۰۰

    هیچ کس استفاده نکنه تا همه شرکت های ایرانی ورشکست بشن

  • MK
    MK | ۳۰ آذر ۱۴۰۰

    میلیاردها تومن رو آتیش زدن. حالا هم دیدن یه غلطی کردن باید پاش وایسن.

  • محمد اسمعیلی
    محمد اسمعیلی | ۳۰ آذر ۱۴۰۰

    تا اخر عمر تمدید میشه؟ :)))

مطالب پیشنهادی