ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین پریسکوپ بهبود یافته از سال ۲۰۲۳ به آیفون خواهد آمد

ظاهرا اپل در آینده برنامه مهمی برای دوربین گوشی‌های آیفون خود دارد. علاوه بر اینکه گفته می‌شود غول فناوری مستقر در کوپرتینو سال آینده با دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی بخش عکاسی گوشی‌های خود را بهبود ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۰:۰۲

ظاهرا اپل در آینده برنامه مهمی برای دوربین گوشی‌های آیفون خود دارد. علاوه بر اینکه گفته می‌شود غول فناوری مستقر در کوپرتینو سال آینده با دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی بخش عکاسی گوشی‌های خود را بهبود خواهد داد، شنیده می‌شود که در سال ۲۰۲۳ یک لنز پریسکوپ بهبود یافته با لنز تاشو نیز به آن اضافه خواهد شد.

«مینگ چی-کو» تحلیلگر مطرح محصولات اپل، در یادداشت جدید خود، جزئیاتی درباره پیشرفت دوربین‌های آیفون در آینده به اشتراک گذاشته است. او همچنین اشاره کرد که ارتقا دوربین آیفون در دو سال آینده به افزایش سهم بازار، درآمد و سود شرکت تایوانی Largan Precision نیز کمک خواهد کرد.

بهبود دوربین‌های آیفون در آینده

آیفون

کو در گزارش‌های قبلی خود عنوان کرده بود که اپل قصد دارد فقط در آیفون ۱۴ پرو از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با امکان ضبط ویدیو 4K بهره ببرد. با این حال او اکنون اشاره می‌کند که این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۸K ضبط کند و برای هدست‌های واقعیت مجازی اپل که انتظار می‌رود سال آینده به بازار عرضه شود، مناسب خواهند بود.

کو همچنین قبلا ادعا کرده بود که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو احتمالا با استفاده از فرآیندی به نام pixel binning از خروجی ۴۸ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی خواهند کرد. این ویژگی که هم اکنون در برخی گوشی‌های اندروید مانند گلکسی S21 اولترا وجود دارد، باعث می‌شود تا مدل آیفون ۱۴ پرو در شرایط روشن عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی و در شرایط کم نور عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بگیرد که با این کر کیفیت تصاویر نهایی حفظ خواهد شد.

تحلیلگر اپل در ادامه توضیح داد که حداقل یکی از گوشی‌های آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ با لنز پریسکوپ روانه بازار خواهد شد. همچنین گفته شده این لنز دارای اپتیک دوربین تاشو خواهد بود که در آن نور جذب شده توسط سنسور تصویر شکسته می‌شود و اپل با این کار امکان زوم اپتیکال را افزایش خواهد داد.

برای مقایسه، هواوی P40 پرو پلاس از پریسکوپ با زوم اپتیکال ۱۰ برابر بهره می‌برد، در حال که گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو به زوم ۳ برابر محدود شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی