ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس با حفره درون نمایشگر و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی از راه می‌رسند

در حالی که اپل به تازگی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ رونمایی کرده و هنوز در اختیار خریداران قرار نگرفته، شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل بعدی آن‌ها هستیم. تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینک-چی کو» در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

در حالی که اپل به تازگی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ رونمایی کرده و هنوز در اختیار خریداران قرار نگرفته، شاهد انتشار گزارش‌ها درباره نسل بعدی آن‌ها هستیم. تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینک-چی کو» در یادداشتی ادعا کرده که اپل برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از حفره درون نمایشگر برای میزبانی دوربین سلفی استفاده می‌کند.

مدت‌هاست آیفون‌های اپل با برش نمایشگر وارد بازار می‌شوند و جدیدترین گوشی‌های کوپرتینویی‌ها یعنی سری آیفون ۱۳ هم به چنین رویکردی پایبند هستند، هرچند ابعاد ناچ آن‌ها کاهش یافته. این موضوع در حالی است که بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی از سری گلکسی S21 گرفته تا شیائومی می ۱۱ تنها دارای یک حفره برای دوربین سلفی هستند.

حالا به نظر می‌رسد اپل هم می‌خواهد از سال آینده در چنین مسیری گام بردارد و برای دوربین سلفی، تنها یک حفره کوچک روی نمایشگر قرار دهد تا دیگر با ناچ عریض در بالای پنل روبه‌رو نشویم. این سبک طراحی به معنای قرارگیری سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر خواهد بود چرا که کوپرتینویی‌ها برنامه‌ای برای حذف این سیستم امنیتی ندارند.

کو همچنین گفته اپل در حال کار روی آیفون‌های مجهز به سنسور تاچ آیدی زیر نمایشگر برای عرضه در سال ۲۰۲۳ است، بنابراین اگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ با حفره درون نمایشگر از راه برسند، باید سیستم فیس آیدی زیر پنل قرار بگیرد. البته این احتمال هم وجود دارد که تاچ آیدی به زیر دکمه پاور منتقل شود، هرچند نمی‌توان چندان به چنین رویکردی امیدوار بود.

حذف ناچ تنها بهبود مدل‌های پرو آیفون ۱۴ نخواهد بود چرا که کو اعلام کرده کوپرتینویی‌ها از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در آن‌ها استفاده می‌کنند که رزولوشن بسیار بالاتری نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی نسل کنونی به حساب می‌آید.

اپل در نیمه دوم ۲۰۲۲ از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ رونمایی می‌کند، یعنی در بازه زمانی که گوشی‌های سری آیفون ۱۳ معرفی شدند. بنابراین نزدیک به یکسال تا معرفی آن‌ها فاصله داریم و مسلما در این مدت گزارش‌های زیادی درباره آن‌ها منتشر خواهد شد. البته احتمالا پیش از این محصولات، اپل از نسل سوم آیفون SE با پشتیبانی از شبکه 5G در نیمه اول ۲۰۲۲ رونمایی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی