ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سلامت

اولتیماتوم اینتل: کارمندان واکسینه نشده به مرخصی بدون حقوق می‌روند

اینتل به کارمندان خود اطلاع داده که اگر تاکنون واکسن نزده‌اند، باید تا تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) واکسن کرونا را دریافت کنند یا توضیح دهند که به چه دلیلی قادر به دریافت واکسن نیستند. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اینتل به کارمندان خود اطلاع داده که اگر تاکنون واکسن نزده‌اند، باید تا تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) واکسن کرونا را دریافت کنند یا توضیح دهند که به چه دلیلی قادر به دریافت واکسن نیستند. در غیر این صورت به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و بر اساس یادداشت «کریستی پامبیانچی»، مدیر منابع انسانی اینتل، کارمندانی که هنوز واکسن نزده‌اند، حتی اگر دورکاری می‌کنند باید از شرکت معافیت بگیرند یا به‌صورت هفتگی تست کرونا بدهند. او همچنین گفته بود که شرکت تا تاریخ ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) درخواست معافیت‌های پزشکی یا مذهبی را بررسی خواهد کرد.

چنان‌چه درخواست معافیت کارمندان پذیرفته نشود، اینتل آن‌ها را از تاریخ ۴ آوریل (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) به حداقل سه ماه مرخصی بدون حقوق می‌فرستد. با این حال، ظاهرا قرارداد این افراد فسخ نخواهد شد و آن‌ها همچنان می‌توانند از مزایای درمانی بهره‌مند شوند.

اینتل

اینتل تزریق واکسن کرونا را اجباری می‌کند

الزام اینتل به دریافت واکسن کووید-۱۹ به منظور تبعیت از قانون واکسیناسیون اجباری جو بایدن اجرایی می‌شود. دولت آمریکا از شرکت‌هایی که بیش از ۱۰۰ کارمند دارند خواسته تا همه نیروهای خود را واکسینه کنند. تراشه‌ساز آمریکایی هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است.

چندی قبل، گوگل هم در اقدام مشابهی اعلام کرد که کارمندان واکسینه نشده را به مرخصی اجباری می‌فرستد. این شرکت گفت اگر نیروها تا تاریخ ۲۳ دی واکسن نزنند یا بابت شرایط خود معافیت دریافت نکنند، به مرخصی ۳۰ روزه فرستاده می‌شوند. اگر پس از این دوره همچنان واکسن نزده باشند، گوگل می‌تواند قرارداد آن‌ها را فسخ کند.

فیسبوک و مایکروسافت هم تصمیمات مشابهی را برای کارمندان خود اتخاذ کرده‌اند. آن‌ها به نیروهایشان گفته‌اند که باید تا زمان بازگشایی دفاتر شرکت در سال ۲۰۲۲ واکسن زده باشند. در آن سو، اپل هنوز سخت‌گیری‌ها را تا این اندازه افزایش نداده و فعلا فقط به دریافت منظم تست کرونا از کارمندانش ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی