ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتیجه یک نظرسنجی: کاربران به اپل کمتر از آمازون و گوگل اعتماد دارند

شرکت‌های فناوری نقش بزرگی در زندگی تمام افراد در دنیا دارند و اکثر آن‌ها آمریکایی هستند. حالا یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم آمریکا اعتماد چندانی به این کمپانی‌ها ندارند، با این حال، اعتماد آن‌ها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

شرکت‌های فناوری نقش بزرگی در زندگی تمام افراد در دنیا دارند و اکثر آن‌ها آمریکایی هستند. حالا یک نظرسنجی نشان می‌دهد که مردم آمریکا اعتماد چندانی به این کمپانی‌ها ندارند، با این حال، اعتماد آن‌ها به آمازون بیش از اپل، گوگل و مایکروسافت است.

در این نظرسنجی که از سوی واشنگتن پست با همکاری «Schar School» برگزار شده، ۱,۱۲۲ بزرگسال مشارکت داشته‌اند که ۱,۰۵۸ نفرشان به عنوان کاربر اینترنت توصیف شده‌اند. این افراد میزان اعتماد به شرکت‌های مختلف فناوری را اعلام کرده‌اند.

طبق این نظرسنجی، ۷۲ درصد افراد برای نگهداری داده‌های شخصی‌شان به فیسبوک اعتماد ندارند. در این نظرسنجی همچنین درباره تاثیرگذاری فیسبوک روی جامعه سوال پرسیده شد که ۵ درصد افراد آن را مثبت و ۵۶ درصد منفی اعلام کردند.

سایر سرویس‌های متا هم عملکرد مناسبی در این نظرسنجی نداشتند. تنها ۱۹ درصد افراد به اینستاگرام و ۱۵ درصد به واتساپ اعتماد دارند. البته بدترین وضعیت را تیک‌تاک تجربه می‌کند که تنها ۱۲ درصد برای نگهداری داده‌های شخصی‌شان به آن اعتماد دارند.

اپل

اپل پایین‌تر از گوگل و آمازون

به سراغ غول‌های فناوری می‌رویم. طبق این نظرسنجی، آمازون بیشترین میزان اعتماد را بدست آورده و ۵۳ درصد برای نگهداری از اطلاعاتشان به آمازون اعتماد دارند. در مقام بعدی، گوگل به چشم می‌خورد که این آمار برای آن به ۴۸ درصد می‌رسد. در ادامه اپل و مایکروسافت وجود دارند که به ترتیب ۴۴ و ۴۳ درصد اعتماد شرکت‌کنندگان را کسب کرده‌اند.

یکی دیگر از سرویس‌های حاضر در این نظرسنجی، یوتیوب است که تنها ۳۵ درصد کاربران برای نگهداری داده‌های شخصی‌شان به آن اعتماد دارند.

یکی از نکات قابل توجه درباره این نظرسنجی، میزان افرادی است که درباره نگهداری اطلاعات‌شان توسط این سرویس‌ها و اعتمادشان به آن‌ها نظری ندارند که بیشترین آن مربوط به واتساپ با ۳۲ درصد می‌شود. در ادامه تیک تاک و اینستاگرام با ۲۵ و ۲۰ درصد سهم قرار دارند. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد فیسبوک و نه تیک تاک بدترین وضعیت را در این نظرسنجی دارد، هرچند نمی‌توان با اطمینان چنین اظهارنظری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی