ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: بهترین اپلیکیشن‌ها برای تغییر اندازه تصاویر در موبایل

دلایل بسیاری برای تغییر اندازه تصاویر توسط کاربران وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حذف بخش‌های ناخواسته در عکس یا کاهش حجم فایل‌ها اشاره کرد. برای انجام این کار گزینه‌ها و ابزارهای ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

دلایل بسیاری برای تغییر اندازه تصاویر توسط کاربران وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حذف بخش‌های ناخواسته در عکس یا کاهش حجم فایل‌ها اشاره کرد. برای انجام این کار گزینه‌ها و ابزارهای مختلفی در دسترس قرار دارند که اپلیکیشن‌های تغییر سایز عکس یکی از آن‌ها محسوب می‌شوند.



اگرچه قابلیت تغییر اندازه تصاویر در بیشتر برنامه‌های ویرایشگر عکس دیده می‌شود؛ اما عناوین اختصاصی نیز تنها برای همین هدف توسعه یافته‌اند. همچنین برخی از ابزارها می‌توانند با ثابت نگه داشتن ابعاد عکس، حجم آن را به صورت چشمگیری کاهش دهند. بعضی دیگر از اپ‌ها موجب ایجاد تغییرات در ابعاد فایل‌ها می‌شوند که امکان استفاده از آن‌ها در شرایط خاص مثل هدر شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.

Codenia Image Size

اپلیکیشن Codenia Image Size گزینه‌ای ساده اما بسیار کارآمد برای تغییر اندازه تصاویر به شمار می‌رود. تنها کافی است تا فایل مورد نظر خود را وارد برنامه کنید و سپس ابعاد دلخواه را وارد نمایید تا خروجی با نسبت مشخص تحویل داده شود.

گزینه‌ای اختصاصی برای تغییر کیفیت فایل‌هایی با فرمت JPEG درون برنامه Codenia Image Size در نظر گرفته شده است که می‌تواند حجم عکس خروجی را به شدت کاهش دهد. البته باید توجه داشت که در صورت فشرده‌سازی بیش از حد ممکن است جزئیات تصویر از دست بروند. نسخه رایگان اپ همراه با تبلیغات در اختیار کاربران اندروید و iOS قرار گرفته است؛ اما در نسخه پرمیوم خبری تبلیغات نیست.

Image Size - Photo Resizer

Image Size - Photo Resizer

سازنده: Vitalij Schaefer قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۲۰ و ۲۹ مگابایت زبان:

Pixlr

برنامه Pixlr به عنوان یک سرویس ویرایشگر تصویر کامل برای سالیان طولانی در دسترس کاربران قرار داشته است و ابزاری مجزا نیز برای تغییر اندازه تصاویر درون خود جای داده است. البته فهرست قابلیت‌های برنامه بسیار فرارتر از دستکاری ابعاد عکس‌ها می‌رود؛ اما در این قسمت تنها روی ویژگی گفته شده تمرکز خواهیم کرد.

امکان Crop تصاویر مهم‌ترین ابزاری است که به کمک آن می‌توان برش‌های دلخواه را در عکس‌ها ایجاد کرد. البته جلوه‌های بصری گوناگون در کنار ویژگی افزودن متن به تصاویر هم قادر خواهند بود تا خروجی‌های جذاب و چشم‌نوازی را تحویل کاربر دهند. در هنگام ذخیره فایل‌ها نیز گزینه‌های متعددی جهت بهره‌گیری از کیفیت‌های گوناگون با اندازه‌های متفاوت به چشم می‌خورد.

Pixlr – Free Photo Editor

Pixlr – Free Photo Editor

سازنده: Inmagine Lab Pte. Ltd قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۷ و ۱۳۳ مگابایت زبان:

Resize Me

یکی دیگر از عناوین برتر در زمینه تغییر اندازه تصاویر، اپلیکیشن Resize Me است که وظیفه دستکاری ابعاد و کاهش حجم را به خوبی انجام می‌دهد. همچنین علاوه‌بر JPEG، از فرمت PNG نیز پشتیبانی به عمل میاورد.

یکی از ویژگی‌های مهم برنامه Resize Me، حفظ اطلاعات EXIF در هنگام ویرایش است که به کمک آن‌ها، می‌توان تغییرات گروهی را روی مجموعه‌ای از عکس‌ها صورت داد. رابط کاربری اپ هم مانند سایر عنوان‌های مشابه بسیار ساده است؛ در نتیجه کاربران هنگام استفاده از آن با مشکلی مواجه نخواهند شد. البته برخی از افراد شکایت‌هایی در ارتباط با پروفایل‌های ویرایش گروهی داشته‌اند. نسخه رایگان و پرمیوم به صورت جداگانه در گوگل پلی قرار دارند و کاربران داخلی می‌توانند نسخه آنلاک شده را از منابع غیررسمی هم دریافت کنند.

Resize Me! Pro - Photo & Picture resizer

Resize Me! Pro - Photo & Picture resizer

سازنده: XnView قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.2 مگابایت زبان:

Photo Resizer

اپلیکیشن Photo Resizer عنوانی قدیمی‌تر برای تغییر اندازه تصاویر در اندروید است که ساده‌ترین رابط کاربری میان موارد معرفی شده در این لیست را دارد. کاربران می‌توانند پروفایل‌های مختلفی ایجاد کنند و آن‌ها را برای استفاده‌های آتی ذخیره نمایند.

پس از انتخاب فایل مورد نظر درون اپ، تنها کافی است تا پروفایل دلخواه را گزینش کنید تا ابعاد عکس تغییر پیدا کند. اگرچه داشتن برخی امکانات اضافی می‌تواند در شرایط مختلفی به کار بیاید؛ اما سادگی و کارآمدی Photo Resizer نیز قابل چشم‌پوشی نیست. البته خرید نسخه پرمیوم برنامه چندان توجیه ندارد و با چنین مبلغی می‌توان گزینه‌هایی با قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌تر در اختیار داشت.

Photo Resizer - Resize & Crop

Photo Resizer - Resize & Crop

سازنده: Xllusion قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴ مگابایت زبان:

Z Mobile Photo Resizer

برنامه Z Mobile Photo Resizer هم مانند Resize Me از هر دو فرمت JPEG و PNG پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند فایل‌های خود را به کمک متغیرهایی مثل نسبت تصویر، تعداد پیکسل‌ها یا درصد ابعاد، تغییر اندازه دهند.

ابزار ویرایش گروهی نیز در اپلیکیشن Z Mobile Photo Resizer در نظر گرفته شده است که می‌تواند در هنگام تغییر اندازه تصاویر متعدد، صرفه‌جویی زیادی در زمان به عمل آورد. امکان به اشتراک‌گذاری مستقیم فایل‌ها از داخل برنامه هم در اختیار کاربران قرار گرفته است.

	 Photo Resizer: Crop, Resize, Share Images in Batch

Photo Resizer: Crop, Resize, Share Images in Batch

سازنده: Z Mobile Apps قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵.۷ مگابایت زبان:

PicsArt

یکی دیگر از ویرایشگرهای عکس مشهور در سیستم عامل‌های موبایل، اپلیکیشن Picsart است که محبوبیت بسیار بالایی دارد. کاملاً واضح است که چنین برنامه معروفی، ابزار جداگانه برای تغییر اندازه تصاویر نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

برای دسترسی به ویرایشگر اندازه تصاویر در برنامه Picsart تنها کافی است تا پس از وارد کردن فایل مورد نظر خود، روی کلید Tools بزنید و سپس گزینه Resize را لمس نمایید. کاربران قادر خواهند بود تا مقادیر دلخواه خود را برای ابعاد تصاویر وارد کنند.

Picsart Photo & Video Editor

Picsart Photo & Video Editor

سازنده: PicsArt, Inc. قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: ۳۶ مگابایت زبان:

Resize Image

اپلیکیشن Resize Image گزینه‌ای اختصاصی برای سیستم عامل iOS است که وظیفه تغییر اندازه تصاویر را برعهده دارد. صاحبان آیفون می‌توانند به راحتی از طریق این اپ عکس‌های خود را ویرایش کنند و به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی گوناگون از جمله فیسبوک، اینستاگرام و توییتر به اشتراک بگذارند.

برنامه Resize Image به شکل کامل برای تمامی نسخه‌های iOS بهینه‌سازی شده است و علاقه‌مندان قادر خواهند بود از اشتراک پولی آزمایشی آن بهره‌مند شوند؛ اگرچه از نظر امکانات تفاوتی با نسخه رایگان ندارد. قابلیت ویرایش گروهی عکس‌ها از دیگر ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن به شمار می‌رود.

Resize Image

Resize Image

سازنده: Jason Pan قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۶ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی