ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خانه‌تکانی بزرگ در گروه کیا-هیوندای کیا؛ بازنشستگی زودهنگام مدیران اروپایی

بدون شک شرکت هیوندای موتور بخش زیادی از موفقیت‌های خود را مدیون پیتر شرایر و آلبرت بیرمان است. این دو چهره برجسته جهان خودرو که به ترتیب از کمپانی‌های آئودی و ب‌ام‌و جذب شده‌اند، نقشی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

بدون شک شرکت هیوندای موتور بخش زیادی از موفقیت‌های خود را مدیون پیتر شرایر و آلبرت بیرمان است. این دو چهره برجسته جهان خودرو که به ترتیب از کمپانی‌های آئودی و ب‌ام‌و جذب شده‌اند، نقشی کلیدی در ارتقای طراحی و عملکرد فنی محصولات هیوندای و کیا داشته‌اند. اما نکته تامل‌برانگیز این که با تصمیم کمپانی کره‌ای آقایان شرایر و بیرمان باید بازنشسته شوند.

به گفته هیوندای از این به بعد لی سانگ یوپ جانشین آقای شرایر شده و چونگ کوک پارک سکانداری دپارتمان تحقیق و توسعه را بر عهده خواهد گرفت. این تغییرات تنها یک سال پس از تکیه زدن یویسون چونگ بر صندلی هیئت مدیره هیوندای موتور انجام می‌پذیرد.

آنطور که کمپانی هیوندای موتور اعلام کرده پیتر شرایر افسانه‌ای به عنوان مشاور طراحی و سفیر گروه مشغول به کار خواهد شد. آقای بیرمان هم به عنوان مشاور فنی منصوب شده و کماکان تجارب خود را در اختیار مهندسان هیوندای موتور خواهد گذاشت.

پیتر شرایر

به غیر از پیتر شرایر و آلبرت بیرمان، هیوندای ۲۰۰ نفر دیگر از مدیران رده بالای خود را با نیروهای جوان جایگزین می‌کند. این تغییر گسترده که مشابه آن در تاریخ کمپانی دیده نشده، با هدف پاسخ سریع به تحولات موجود در صنعت خودرو انجام می‌شود.

هیوندای در نظر دارد با تغییرات ساختاری در مدیران خود تمرکز بیشتری بر تکنولوژی‌های آینده و فرصت‌های تجاری جدید، مثل فناوری خودران، داشته باشد. بد نیست اشاره کنیم ۳۷ درصد از این تغییرات در بخش تحقیق و توسعه رخ داده و یک سوم از مدیران جدید سنی بین ۴۰ الی ۵۰ سال دارند.

ناگفته نماند پیتر شرایر در سال ۲۰۰۶ به گروه هیوندای کیا پیوست. این طراح بسیار معروف با دگرگون کردن سبک طراحی محصولات هیوندای و کیا نقش بسیار پررنگی در موفقیت آنها ایفا کرد.

آقای آلبرت بیرمان هم پس از چندین دهه حضور در کمپانی ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۵ به کره‌ جنوبی نقل مکان کرد و مدیریت بخش N هیوندای را بر عهده گرفت. ارتقای هندلینگ و عملکرد مدل های مزین به نشان N ثمره مستقیم حضور آقای بیرمان در شرکت هیوندای است.

آلبرت بیرمان

این را هم اضافه کنیم گروه هیوندای موتور سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در زمینه تکنولوژی‌های آینده - مثل پیشرانه‌های برقی و فناوری خودران - انجام داده است.

برای نمونه این کمپانی ۷.۴ میلیارد دلار برای تولید خودروهای الکتریکی در ایالات متحده سرمایه گذاری نموده و فروش ۳۰ درصد از محصولات خود با پیشرانه های الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را هدفگذاری کرده است. بر اساس استراتژی تدوین شده، تا سال ۲۰۴۰ نیز باید ۸۰ درصد از تولیدات هیوندای موتور بدون آلایندگی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی