ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اشتباه ساده‌ای که سه میلیون دلار هزینه به فورد تحمیل کرد

یک اشتباه ساده از سوی شاخه فورد در استرالیا برای این کمپانی بسیار گران تمام شده و هزینه‌ای در حدود سه میلیون دلار به آن تحمیل کرده است. این اشتباه ساده به مدل ماستنگ مک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

یک اشتباه ساده از سوی شاخه فورد در استرالیا برای این کمپانی بسیار گران تمام شده و هزینه‌ای در حدود سه میلیون دلار به آن تحمیل کرده است. این اشتباه ساده به مدل ماستنگ مک ۱ و سطح تجهیزات و امکانات درج شده برای آن در بروشور مربوط می‌شود.

آنطور که نشریه درایو استرالیا گزارش کرده، در بروشور ماستنگ مک ۱ مشخصاتی مثل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، نورپردازی محفظه درها، زیر پایی‌های مخصوص، سنسورهای پارک عقب و مهمتر از همه دیفرانسیل لغزش محدود تورسن درج شده است.

حال آنکه مدل‌های تحویل داده شده به مشتریان فاقد موارد مذکور هستند و شاخه فورد در استرالیا مجبور به عذرخواهی از آنها شده است.

کمپانی فورد برای این که بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند، تصمیم گرفته خدماتی ویژه را برای آنها تدارک ببیند. این خدمات شامل سرویس‌های دوره‌ای رایگان به مدت ۳ سال و همچنین همایش ویژه در پیست می‌شود. بر اساس ‌پیش‌بینی‌ها این خدمات اضافی حدود ۵۴۰۰ دلار استرالیا (معادل تقریبا 4 هزار دلار آمریکا) به ازای هر خودرو، هزینه در پی دارد.

با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های جانبی و اینکه 700 دستگاه از ماستنگ مک ۱ در استرالیا به فروش رسیده، باید گفت فورد استرالیا در کل متحمل هزینه‌ای در حدود 4.5 میلیون دلار استرالیا می‌شود. این رقم با نرخ روز ارز معادل 3.2 میلیون دلار آمریکا است.

در کنار هزینه فوق، کمیسیون رقابت و مشتریان استرالیا جریمه ۵۳,۲۸۰ دلاری (معادل ۳۸,۲۴۰ دلار آمریکا) را برای شاخه فورد در این کشور تعیین کرده است. این جریمه از آن جهت صادر شده که ماستنگ مک ۱ با چهار بروشور مختلف به دست مشتریان رسیده است!

در مقام مقایسه جالب است بدانید که جمله‌ای در کاتالوگ خودروهای فروخته شده در بازار ایران درج شده است که از عدم تطبیق احتمالی مشخصات درج شده در کاتالوگ و خودروهای تحویلی به مشتریان برای کمپانی فروشنده٬‌ صلب مسئولیت می‌کند.

ناگفته نماند ماستنگ مک ۱ نیروی خود را از موتور 5 لیتری V8 دریافت می‌کند. این موتور 480 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه 10 سرعته خودکار به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۴ دی ۱۴۰۰

    پرشیای تحویلی ایران خودرو هم وقتی مراجعه میکنی بابت اشکال جلو بندی نمایندگی خیلی راحت میگه مربوط به گارانتی نمیشه

  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۴ دی ۱۴۰۰

    سایپا هم وقتی ماشین (پراید) جدید تولید می‌کنه اول مشخصات کلاس اس رو می‌نویسه و به قیمت تیبا پیش‌فروش می کنه موقع تحول ، همه مشخصات حذف می‌کنه و برای رضایت مشتری قیمت ۹۷ کلاس اس رو می‌ذاره روش به همین راحتی😊

مطالب پیشنهادی