ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک اینتل Core i7-12800H از عملکرد بالاترش نسبت به اپل M1 مکس خبر می‌دهد

اینتل چند وقت پیش از پردازنده‌های نسل دوازدهمش موسوم به Alder Lake رونمایی کرد اما نسخه مخصوص لپ‌تاپ آن‌ها معرفی نشده. حالا نتایج بنچمارک گیک‌بنچ پردازنده لپ‌تاپ اینتل Core i7-12800H منتشر شده که نشان از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

اینتل چند وقت پیش از پردازنده‌های نسل دوازدهمش موسوم به Alder Lake رونمایی کرد اما نسخه مخصوص لپ‌تاپ آن‌ها معرفی نشده. حالا نتایج بنچمارک گیک‌بنچ پردازنده لپ‌تاپ اینتل Core i7-12800H منتشر شده که نشان از عملکرد بالاترش نسبت به تراشه بسیار قدرتمند اپل M1 مکس دارد.

این اولین باری نیست که شاهد انتشار نتایج بنچمارک پردازنده جدید اینتل هستیم. پردازنده اینتل Core i7-12800H در بنچمارک‌های قبلی توانسته بود با اختلاف مناسبی نسل قبلی‌اش و همچنین رایزن 9 5900HX را شکست دهد.

عملکرد پردازنده اینتل Core i7-12800H

سه تست جدید از پردازنده آینده اینتل در بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده که از عملکرد بسیار بالاترش نسبت به بنچمارک‌های قبلی خبر می‌دهد.

این پردازنده مخصوص لپ‌تاپ از ۱۴ هسته و ۲۰ رشته بهره می‌برد، در حالی که رقیب اصلی‌اش یعنی اپل M1 مکس به ۱۰ هسته و ۱۰ رشته مجهز شده. با توجه به این موضوع، باید در بخش چند هسته‌ای اینتل دست بالا را داشته باشد، اما چنین نیست.

چیپ اپل M1 مکس در بنچمارک گیک‌بنچ در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب موفق به کسب امتیاز ۱۷۷۳ و ۱۲,۶۳۶ شده. پردازنده اینتل هم بطور میانگین در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۷۹۱ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۱۲,۵۴۱ را کسب کرده، بنابراین در بخش چند هسته‌ای ضعیف‌تر است. در حقیقت اینتل در بخش چند هسته‌ای ۰.۷۶ درصد ضعیف‌تر اما در بخش تک هسته‌های ۱.۰۲ درصد قدرتمندتر است.

اینتل Core i7-12800H

با وجود چنین عملکردی از سوی پردازنده اینتل، باید به مصرف انرژی و گرمای تولیدی توسط آن هم توجه کنیم. تراشه M1 مکس گرمای کمی تولید می‌کند و همچنین مصرف انرژی‌اش هم کم است.

اینتل احتمالا اوایل سال آینده میلادی از پردازنده‌های آلدر لیک مخصوص لپ‌تاپ رونمایی خواهد کرد و AMD هم از اطلاعاتی درباره پردازنده‌های بعدی‌اش منتشر می‌کند. انتظار می‌رود سال آینده میلادی شاهد رقابت سنگینی میان اینتل، AMD و اپل در بازار تراشه‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ دی ۱۴۰۰

    خودش رو کشت آخر به پردازنده یک لپتاپ هم نتونست برسه
    شده ایران‌خودرو آمریکا این اینتل

مطالب پیشنهادی