ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مسافرین اسنپ چه مسئولیت‌هایی در برابر رانندگان دارند؟

این روزها سفر با اسنپ به جزء جدانشدنی زندگی روزمره تبدیل شده است و برای بسیاری از کاربران بخش عمده‌ای از زمانی که در سطح شهر در تردد هستند در سفرهای اسنپی می‌گذرد. کیفیت ارتباط ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

این روزها سفر با اسنپ به جزء جدانشدنی زندگی روزمره تبدیل شده است و برای بسیاری از کاربران بخش عمده‌ای از زمانی که در سطح شهر در تردد هستند در سفرهای اسنپی می‌گذرد. کیفیت ارتباط میان مسافر و راننده در طول یک سفر می‌تواند برای هر دو تجربه خوشایندی رقم بزند و این بخش از زندگی روزمره که در ترافیک و شلوغی خیابان‌ها سپری می‌شود را آسوده و ‌لذت‌بخش کند.

تمامی امکاناتی که در اختیار کاربران مسافر قرار داده شده، از جمله گزینه‌های سفر که اجازه ایجاد تغییر در مقصد، ثبت زمان توقف، ثبت مقصد دوم را می‌دهد و همچین شیوه‌های متفاوت پرداخت و امکان لغو سفر مواردی هستند که به مسافران این امکان را می‌دهند با صرف کمترین وقت و زمان ممکن سفر دلخواهشان را تا مقصد داشته باشند.

اما برای استفاده از تمامی این امکانات، در نظر گرفتن حقوق کاربران راننده هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. با رعایت مواردی ساده می‌توان تجربه سفر را برای کاربران راننده هم خوشایند کرد.

لغو غیرضروری سفر پس از رسیدن راننده

لغو سفر گاهی اجتناب‌ناپذیر است و کاربران راننده و مسافر در مواردی ناچارند سفرهای اسنپی را به دلایل مختلف لغو کنند. به طور کلی اسنپ از هر دو گروه کاربرانش می‌خواهد، برای رعایت حقوق طرفین و جلوگیری از اتلاف وقت دیگران، تا حد ممکن از لغو غیرضروری پرهیز کنند.

ممکن است پس از ثبت درخواست و قبول سفر از سوی یکی از رانندگان در محدوده‌، به دلایل مختلف از انجام سفر منصرف شوید. اما این را به خاطر داشته باشید زمانی که کاربر راننده به مبدا رسیده و مدتی در انتظار مانده است، به این معناست که زمانی را صرف کرده تا مبدا شما را روی نقشه پیدا کند، مسیریابی را فعال کند، به سمت مبدا حرکت کند و پس از رسیدن به مبدا از طریق تماس تلفنی یا پیام داخل اپلیکیشن شما را مطلع کند و منتظر بماند.

در چنین حالتی راننده برای انجام سفر آماده است و شما به دلایل شخصی از انجام سفر منصرف شده‌اید؛ وقت و هزینه‌ سوختی که کاربر راننده برای رساندن خود به مبدا صرف کرده‌ است بخشی از سرمایه‌ شغلی اوست.

برای کاهش لغوهای غیرضروری، پیش از ثبت درخواست از انجام سفر مطمئن شوید و برای شروع سفر آماده باشید، مبدا خود را با دقت انتخاب کنید، اگر از مبدا ثبت شده روی اپلیکیشن فاصله دارید، پیش از رسیدن راننده به سمت مبدا حرکت کنید.

متقابلا کاربران راننده نیز موظفند برای جلوگیری از اتلاف وقت کاربران مسافر فقط در صورتی درخواست را بپذیرند که آمادگی و تمایل انجام سفر را دارند و در صورتی که احتمال می‌دهند با تاخیر به مبدا می‌رسند، کاربر مسافر را با تماس تلنفی یا چت داخل اپلیکیشن مطلع کنند.

رعایت موراد بهداشتی

این روزها برای جلوگیری از انتقال و ابتلا به بیماری کرونا بایستی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد. زدن ماسک مهم‌ترین عامل پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری‌ است.

بیش از یک سال پیش زمانی که هنوز زدن ماسک در اماکن عمومی اجباری نشده بود، اسنپ برای اطمینان از سلامت هر دو گروه کاربران پوشیدن ماسک را در سفرها الزامی اعلام کرد و طبق گزارش‌های اسنپ در این روزها در بیش از 90 درصد سفرهای اسنپی با ماسک انجام می‌شود.

همیشه پیش از سوار شدن به خودرو ماسک را به درستی روی صورت قرار دهید و تا جای ممکن از پرداخت نقدی که امکان انتقال ویروس با جابه‌جایی اسکناس را دارد پرهیز کنید.

تصمیم‌گیری درباره روش پرداخت پیش از شروع سفر

همیشه پیش از آغاز سفر نحوه پرداخت هزینه سفر را مشخص کنید. اگر می‌خواهید هزینه سفر را نقدی پرداخت کنید، حتما پیش از شروع سفر از داشتن پول نقد اطمینان حاصل کنید یا در صورتی که نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز داشتید، زمان توقف را در اپلیکیشن ثبت کنید چرا که هزینه سفر بر مبنای زمان تخمینی فاصله مبدا تا مقصد بدون توقف محاسبه شده است.

در صورتی که تمایل به پرداخت آنلاین دارید نیز حتما چند دقیقه پیش از رسیدن به مقصد پرداخت را نهایی کنید تا کاربر راننده بتواند به محض رساندن شما به مقصد، اتمام سفر را در اپلیکیشن ثبت کند و برای قبول درخواست‌های بعدی آماده شود.

هماهنگی با راننده پیش از ثبت تغییرات سفر در اپلیکیشن

از جمله امکانات موجود در اپلیکیشن اسنپ «گزینه‌های سفر» است که با استفاده از آن مسافران می‌توانند حین سفر مقصدشان را تغییر دهند، توقف داشته باشند یا مقصد دومی را به سفر اضافه کنند.

همیشه پیش از ثبت این تغییرات در اپلیکیشن با کاربر راننده صحبت کنید. کاربر راننده این حق را دارد که با تغییرات مورد نظر مسافر موافقت نکند. برای مثال ممکن است مقصد دوم مسافر از محلی که راننده در نظر داشته سفر به اتمام برسد فاصله زیادی داشته باشد یا زمان کافی برای توقف حین سفر و سپس رساندن مسافر به مقصد نداشته باشد.

همیشه این را در نظر بگیرید که تمامی آنچه در ابتدا در اپلیکیشن ثبت می‌شود به نوعی قرار ابتدایی شما با کاربران راننده است و هر تغییری در این قرار باید با موافقت طرفین صورت بگیرد.

پاسخ به پیام‌های راننده در محیط چت داخل اپلیکیشن

قابلیت چت داخل اپلیکیشن که برای تمام کاربران در دسترس است، بهترین راه ارتباطی مسافر پیش از آغاز سفر با کاربر راننده است. تلاش کنید پس از قبول شدن درخواست توسط راننده تا رسیدن او به مبدا و سوار شدن همیشه نگاهی به بخش چت داخل اپلیکیشن بیندازید و در صورتی که پیامی از راننده دریافت کرده‌اید آن را پاسخ دهید تا راننده اطمینان داشته باشد که آماده سفر هستید و در صورت لزوم هماهنگی‌های پیش از سفر را انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • حامد نیک
    حامد نیک | ۷ دی ۱۴۰۰

    جالبه تا یه خبر از اسنپ میشه پر میشه از راننده های اسنپ، انگار به هم اطلاع میدن بیان کامنت بزارن، بهرحال اريالای راننده اسنپ که ناراضی ای، میتونی تو آژانس کار کنی یا کلا شغلتو عوض کنی، مجب.ور نیستی تو این به اصطلاح خودت برده داری شرکت کنی، افاقا ما مسافرای اسنپ هم ناراضی ایم هم بخاطر قیمت بالا که تو بعضی از مسیر ها بیش از حد از مسافر پول میگیرن هم به دلیل اینکه بارها شده اسنپ گرفتیم ولی کسی اکسپت نکرده، دلیلشم اینه صبر میکنن تو یه ساعت خاضی برسه و قیمت بیشتر از مسافر بدبخت بگیرن. شما که انقدر تعهد کاری نداری انتظار نداشته باش که اسنپ هم لی لی به لالات بزاره.

  • ناصر عطارزاده
    ناصر عطارزاده | ۶ دی ۱۴۰۰

    سلام لطفا این مطالب را جهت آگاهی و یا آموزش مسافران در اپلیکیشن مسافران پیامک کنید همانطور که برای راننده چندین نوبت در روز ارسال میشود برای مسافر هم چندین نوبت ارسال شود سپاسگذارم

  • محمد مرادی نژاد
    محمد مرادی نژاد | ۶ دی ۱۴۰۰

    سلام
    نه تنها واسه راننده أهمیت احترام قائل نیستم بلکه کرایه ها هم افتضاح به مولا مسیر 20کیلومتری 12تومان دو تومانش هم میزنه جیب مبارکش میشه ده تومان بابا زشته به مولا ده تومان هم شد پول یه پراید آشغال به درد نخور شده الان شده180ملیون

  • محمد ایازی
    محمد ایازی | ۶ دی ۱۴۰۰

    اسنپ بجز سود خودش و چاپلوسی مسافر کار دیگه ای نمیکنه ۲۰ درصد داره کمیسیون میگیره از راننده ولی هیچ خدماتی نمیده واقعا چرا ؟ کرایه ۵۰۰۰ تومن اعلام میکنه راننده باید به ناچار بخاطر وضع اقتصادی افتضاح قبول کنه ی مسیری بره برسه مبدا ۱۰ دقیقه معطل بمونه بعد زنگ بزنه مسافر یا جواب نمیده یا خاموشه یا نمیخاد بیاد و بلد نیست لغو کنه یا بخاطر اینکه در سفر بعدی کرایه بیشتر نخاد بده لغو نمیکنه و راننده مجبوره لغو کنه وقتی راننده لغو میکنه ۱۵۰۰ تومن هم جریمه باید بده این چه قانون مضخرفیه که اینقدر راحت از جیب راننده دزدی میشه
    سرمایه اسنپ راننده هاشه ولی متاسفانه نهایت استثمار ازشون میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی