ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

تیپاکس در سال ۹۹ بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته ارسال کرد

شرکت لجستیکی تیپاکس با انتشار گزارش جامع عملکرد خود به فعالیت‌هایی که از سال 1960 تا امروز انجام داده اشاره کرده و در این گزارش بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین به منظور توسعه عملکرد ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۹

شرکت لجستیکی تیپاکس با انتشار گزارش جامع عملکرد خود به فعالیت‌هایی که از سال 1960 تا امروز انجام داده اشاره کرده و در این گزارش بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین به منظور توسعه عملکرد این شرکت تاکید کرده است. به گونه‌ای که اعلام کرده در سال ۹۹ بیش از ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته را ارسال کرده است.

در بخش ابتدایی این گزارش بر اثرگذاری کرونا و مدیریت این بحران توسط گروه تیپاکس تاکید شده و مدیر عامل این شرکت، «مهرداد فاخر» در بار اثرگذاری کرونا بر سیستم کاری تیپاکس گفته: «ما در مجموعه تیپاکس، به محض مواجهه با همه‌گیری کرونا و تغییرات اساسی پیش‌آمده، اصل را بر مراجعه به ارکان اصلی و شالوده‌های شـکل‌گیری و ادامه حیات تیپاکس دیدیم.»

شرکت تیپاکس، بیش از نیم‌قرن تجربه دارد و بر اساس گزارش عملکردی که منتشر کرده از سال 1960 و پیش از DHL به عنوان یک شرکت بزرگ حمل و نقل مشغول به فعالیت است. 

این شرکت تا پایان سال 1399 با همکاری بیش از 4500 نفر نیروی انسانی، بیش از 2600 حامل سبک و سنگین و 555 نمایندگی در سراسر کشـور، سطح پوشش خدمات خود را گسترده کرده و دسترسی به خدمات ارسال کالا برای مشتری نهایی را ساده‌تر کرده است. در انتهای سال 99 نیز تیپاکس رکورد جابجایی 125 هزار بسته در یک روز را برای خود ثبت کرد.

 ارائه خدمات ارسال بین شهری، درون‌شهری، بین‌الملل و LTL در ارسال بسته‌ها، در کنار خدمات ویژه شامل بسته‌بندی، جبران خسارت، رهگیری آنلاین و همچنین پلتفرم‌های ثبت سفارش آنلاین مای تیپاکس و ای تیپاکس، بخشی از مهمترین اقدامات تیپاکس در راستای رسیدن به کلاس جهانی است.

آمار کلی گزارش تیپاکس نشان می‌دهد که نزدیک ۱۴ میلیون بسته در سال گذشته ارسال شده است.

بر اساس گزارش تیپاکس این شرکت برای حضور در فضای آنلاین با راه‌اندازی اپلیکیشن مای تیپاکس، درگاهی برای دستیابی به تمامی سرویس‌ها را ایجاد کرده. همچنین پلتفرم ای تیپاکس، که در بستر وب فعال است، به ارائه خدمات به کسب و کارها می‌پردازد و دسترسی به لجستیک هوشمند را برای تمام کسب‌وکارها ممکن کرده است.

تیپاکس معتقد است که این خدمت می‌تواند یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های حمل و نقل پستی مانند ثبت سفارش، جمع‌آوری درب به درب، ارسال، رهگیری و گزارشگیری را بــه شکلی ساده و مدرن، عرضه کند. این ظرفیت‌ها به طور کلی ابزاری مناسب برای حمایت از تجارت الکترونیکی در حوزه لجستیک خواهد بود.

تیپاکس پیش بینی کرده تا انتهای سال ۱۴۰۰ بیش از ۹ میلیون مشتری داشته باشد.

همچنین بر اساس این گزارش سالانه شناسایی و برطرف کردن مشکلات لجستیک فروش‌های آنلاین، توسعه شبکه نمایندگان و بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌های صنعت لجستیک، برخی از اهداف تیپاکس برای رشد و توسعه خود و ارائه خدمات به مشتریان است. از سویی دیگر این شرکت پسـتی دانش‌بنیان، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی را نیز در دسـتور کار خود قـرار داده است.

خدمات تیپاکس با توسعه فناوری

پلتفرم E-tipax در حوزه تجارت الکترونیک، در بسـتر وب، خدمات لجستیک را بـه کسب‌وکارها ارئه می‌دهد و دسترسـی بـه لجسـتیک هوشـمند را برای کسب‌وکارها فراهم کرده. سفارش‌های تجمیعی، مدیریت سفارش‌ها، مدیریت عملیات و تخصیص مدیریت مالی برآورد قیمت، پروفایل مدیریت آدرس‌ها، پرینت لیبل بارکد و چند خدمت دیگر در این پلتفرم ارائه می‌شود.

همچنین سامانه مای تیپاکس، بر بستر وب و تلفن همراه ایجاد شده است که می‌تواند تمامی خدمات ثبت سفارش، پیگیری و انجام عملیات ارسـال تـا دریافت یک بسته را انجام دهد. در ایـن سامانه می‌توان وزن، آدرس و نام گیرنده و فرستنده را ثبت و مبلغ کرایه را به صورت آنلاین بـه روش‌های دیگر پرداخت کرد.

نقشه بالا میزان فعالیت مای تیپاکس به عنوان یکی از خدمات، تیپاکس با توسعه نوآوری رانمایش می‌دهد.

همچنین با استفاده از روش tipax-call ، مشتریان تیپاکس می‌تواننـد از طریـق مراجعـه حضـوری و یا تماس با نمایندگی‌های تیپاکس، درخواست خود را مطرح کرده و بسته مورد نظر خود را ارسال کنند. یکی دیگر از درگا‌ه‌های تیپاکس برای ثبت سفارش، از طریق تماس تلفنی است.

تیپاکس در سال ۹۹ بیش از یک و نیم میلیون مشتری داشته است.

وب سایت تیپاکس بــه آدرس Tipaxco.com، یک درگاه ارتباطی جامع برای در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز مشتریان و همچنین یکی از درگاه‌های فروش است. ثبت سفارش سریع، رهگیری آنلاین، برآورد قیمت و زمان ثبت، پیگیری آنلاین شکایت، ساخت رزومه و آگاهی از فرصت‌های شغلی و همچنین ثبت درخواست نمایندگی، سرویس جدید دانلود و مطالعه فصلنامه تیپاکس از ویژگی‌های این وبسایت است.

سرویس‌های ارسال تیپاکس

ارسال درون شهری، برون‌شهری و بین‌المللی از انواع سرویس‌های تیپاکس است. در این سه نوع سرویس شاید ارسال بین‌المللی به دلیل ویژگی‌های خاص این سرویس جذابیت بیشتری هم برای کاربران داشته باشد. چهارمین سرویس نیز LTL است که این سرویس نیز نیازمند استفاده هوشمندانه از فناوری و نوآوری است.

پشتیبانی تیپاکس در سال ۹۹ روزهای شلوغی داشته

سرویس LTL نوعی سرویس ارسال محموله‌های حجیم و سنگین برای کسب و کارها، به صورت درب به درب است که در آن بخشی از ظرفیت وسیله نقلیه توسط فرستنده خریداری می‌شـود. در ایـن نوع ارسال، فضای وسیله نقلیه توسط یک یا چندین مشتری رزرو می‌شود.

رشد تعداد مشتریان تیپاکس

تیپاکس در سال گذشته به بیش از 2.5 میلیون نفر مشتری خدمت رسانی کرده است. نمودار رشد تعداد مشتریان تیپاکس در سه سال گذشته نیز بیانگر آن است که با فرض رشد 90 %در افزایش تعداد مشتریان، انتظار می‌رود تیپاکس در انتهای سال 1400، بیش از 9 میلیون مشتری داشته باشد.

یکی از نکات مهم و قابل توجه در ارسال بسته، به کارگیری بسته بندی مناسب است. تیپاکس در گزارش خود اعلام کرده که با ارائه بسته بندی‌های مناسب، ضمن حفظ امنیت بسـته مشـتریان، در راستای حفظ و صیانـت از محیط زیست نیز تلاش می‌کند.

با توجه به همین چارچوب‌های تعریف شده بیش از 13 میلیون بسته در سال 99 توسط تیپاکس ارسال شده است. حساس‌ترین این بسته‌های یک پیانو دیواری از تهران به مقصد بوشهر و سبک وز‌ن‌ترین آنها یک وانت پنبه بوده است.

زیرساخت عملیاتی تیپاکس

توسعه فعالیت‌ها بر اساس گزارش تیپاکس تنها با توسعه زیرساخت ممکن خواهد بود. از همین رو تیپاکس تا انتهای سـال 99 ،555 نمایندگی، 2 مرکز عملیات) هاب و 67 مرکز تجمیع و توزیـع منطقه‌ای و محلی را در سراسر کشور ایجاد کرده است.

تیپاکس می‌گوید سه برابر رشد در سه سال داشته است.

بر اساس این گزارش نمایندگی بازار پاچنار بیشترین ارسال بسـته را در بین نمایندگی‌های تیپاکس
در سال 99 داشته است. از نکاتی که تیپاکس در گزارش خود بر آن تاکید کرده داشتن نمایندگی در دل کویر، شهر طبس، در دل دریا، ابوموسی و همچنین در جنگل‌های شمال، سیاهکل است.

بر اساس پراکندگی نمایندگی‌های تیپاکس در شهرهای مختلف کشور، این شرکت لجستیکی در شهرهای بالای 10 هزار نفر تا پایان سال 1399 حداقل یک نمایندگی داشته است.

از بخش‌های جذاب و قابل توجه گزارش جامع تیپاکس باید به بخشی که از قدیمی‌تری نمایندگی‌های این شرکت نام برده هم توجه کرد. اصفهان، همدان، مشهد، یزد، میاندوآب، کرمانشاه و اهواز، رتبه‌های اول تا هفتم قدیمی‌ترین نمایندگان تیپاکس را به دست آورده‌اند.

تحولات دیجیتال تیپاکس

مواجه شدن کسب و کارها با دنیای دیجیتال و انطبــاق با آن، از الزاماتی اسـت کـه تیپاکس در گزارش جامع خود نشان داده برای بقا و توسعه باید مورد توجه قـرار گیرد. تحول دیجیتال در تیپاکس از سـال 1397،با راه انـدازی سـامانه جت (جمع آوری و توزیع) آغاز شده و تا امروز، با توسعه سامانه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین مختلف، ادامه دارد.

اپلیکیشن مای تیپاکس در سال گذشته به رشد خوبی رسیده است. حالا نزدیک به ۳۰۰ هزار کاربر در این اپلیکیشن هستند.

همچنین در گزارش جامع این شرکت لجستیکی تاکید شده که تیپاکس تلاش کرده تا با ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریانش، جابه‌جایی بسـته‌های خرید اینترنتی را تسهیل کنـد. طراحی و پیاده سـازی سـامانه جامـع ای تیپاکس در سـال 99 نیز یکی از بزرگترین گام‌های تیپاکس در راستای توسعه همگام با رشد بازار تجارت الکترونیکی بوده است.

نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی تیپاکس

تیپاکس به طور متوسط در سال 99 روزاه 19 نفر را استخدام کرده و این موضوع یکی از افتخارات این شرکت است. همچنین استفاده از زنان در سطوح مدیریتی نیز به طور جدی توسط تیپاکس مورد توجه قرار گرفته است. جالب است بدانید که با سابقه‌ترین نیروی انسانی این شرکت 46 سال سابقه کار دارد و جوان‌ترین نیروی انسانی نیز 20 سال دارد.

ارسال کمک های مردمی به سیل زدگان استان کرمانشاه و ارسال مستمر کمک های سـازمان برنامـه جهانی غـذا بـه سراسـر کشـور، همچنین ارسـال مسـتمر مواد غذایی، تجهیزات بیمارستانی و همچنین ماسک و دستکش به نقاط محروم سراسر کشـور بـا همراهی سازمان داوطلبان هلال‌احمر بخشی از فعالیت‌های این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی بوده است. در همین راستا یکی از افتخارات تیپاکس هم دریافت تقدیرنامه از هلال احمر بوده است.

برای مطالعه جزئیات گزارش جامع تیپاکس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آلفا
    آلفا | ۷ دی ۱۴۰۰

    اصلا طرز برخورد مناسبی ندارن. نرخ هاشون هم خیلی بالاست و درب منزل هم تحویل نمیدن و سفارش ها با تاخیر به مقصد می‌رسند. همش هم درباره‌ی سابقه ی ۵۰ سالشون حرف میزنن که خیلی وقته خرابش کردن.من که سفارش هارو با شرکت پست انجام میدم.بیشتر کسایی هم که فروشگاه اینترنتی دارن بخاطر اینکه تیپاکس پس کرایه داره باهاش همکاری میکنن. یه بار که مسئول تحویل تیپاکس شهر ما سفارش من رو زمان تحویل ثبت نکرده بود و بعد از اینکه حضوری خودم رفتم اونجا مرسوله رو پیدا کردم.یه بار دیگه هم میخواستن بیشتر از هزینه ی ارسال از من پول بگیرن و اگه خودم در سایت هزینه رو چک نمیکردم همین اتفاق میفتاد. امیدوارم که خدمات مسخرشون تمام بشه چون میدونم بیش از نود درصد مردم ناراضی اند

  • ali ali
    ali ali | ۶ دی ۱۴۰۰

    با سلام  تعداد اندکی هستن  که مرسوله میفرستن از این تعداد اندک  اشخاصی که بارفرستادن ۹۶  درصدش  این شرکت رو یکی از بیشرف ترین ها و گلاهبردارهای حمل ونقل میشناسن  ۱۰۰ درصد تبلیغات هاش دروغ وبرای گلاهبرداری می باشد به طور مثال درب به درب اینترنتی ثبت نام کنید ویا جالبتر از همه اینکه برای کسب و کار به ما بپیوندید به طرز عجیبی با توهوم کامل از خوشون وشرکت تعریف  ومعرفی میکنن  وبعد میخوایی  ورود پیدادکنی می بینی که ای داد بیداد چه گلاه بزرگی سرت گذاشتن وتمام لوگشیشن های واگذاری شده تماما با باند بازی های خودشان هست و اینکه شما جایی رو که پیشنهاد میدید میکنن نداریم وبعد فردای  آن روز می بینید ای خدا  چندتا در اون مکان که شما گفتید افتتاح کردن توجه داشته باشید وقتی با  پرسنل شعبه هاشون هم صحبت میکنید میبیندید که حتی از پرسنل های خودشون که حقوق میدهند هم دزدی میکنن به چه صورت کمتراز وزارت کار حقوق دادن وبعداز واریزی بگفته پرسنل کسری وزن زدن واز حقوق کم کردن درصورتی که میکن ما وزن میکنیم خیلی جالبه یکی دو نفر از پرسنل رو میارن که مثلا داره تعریف میکنه خوب معلومه اون نمیتونه جلوی شما بکه شما شرکتی دزد هستید برای نیاز خانوادش مجبوره و یک مطلب جالب تر اینکه ایدی در اینستاگرام ساخته شده بانام دزدان بی وجدان شرکت تیپاکس


    با سلام  تعداد اندکی هستن  که مرسوله میفرستن از این تعداد اندک  اشخاصی که بارفرستادن ۹۶  درصدش  این شرکت رو یکی از بیشرف ترین ها و گلاهبردارهای حمل ونقل میشناسن  ۱۰۰ درصد تبلیغات هاش دروغ وبرای گلاهبرداری می باشد به طور مثال درب به درب اینترنتی ثبت نام کنید ویا جالبتر از همه اینکه برای کسب و کار به ما بپیوندید به طرز عجیبی با توهوم کامل از خوشون وشرکت تعریف  ومعرفی میکنن  وبعد میخوایی  ورود پیدادکنی می بینی که ای داد بیداد چه گلاه بزرگی سرت گذاشتن وتمام لوگشیشن های واگذاری شده تماما با باند بازی های خودشان هست و اینکه شما جایی رو که پیشنهاد میدید میکنن نداریم وبعد فردای  آن روز می بینید ای خدا  چندتا در اون مکان که شما گفتید افتتاح کردن توجه داشته باشید وقتی با  پرسنل شعبه هاشون هم صحبت میکنید میبیندید که حتی از پرسنل های خودشون که حقوق میدهند هم دزدی میکنن به چه صورت کمتراز وزارت کار حقوق دادن وبعداز واریزی بگفته پرسنل کسری وزن زدن واز حقوق کم کردن درصورتی که میکن ما وزن میکنیم خیلی جالبه یکی دو نفر از پرسنل رو میارن که مثلا داره تعریف میکنه خوب معلومه اون نمیتونه جلوی شما بکه شما شرکتی دزد هستید برای نیاز خانوادش مجبوره و یک مطلب جالب تر اینکه ایدی در اینستاگرام ساخته شده بانام دزدان بی وجدان شرکت تیپاکس


    با سلام  تعداد اندکی هستن  که مرسوله میفرستن از این تعداد اندک  اشخاصی که بارفرستادن ۹۶  درصدش  این شرکت رو یکی از بیشرف ترین ها و گلاهبردارهای حمل ونقل میشناسن  ۱۰۰ درصد تبلیغات هاش دروغ وبرای گلاهبرداری می باشد به طور مثال درب به درب اینترنتی ثبت نام کنید ویا جالبتر از همه اینکه برای کسب و کار به ما بپیوندید به طرز عجیبی با توهوم کامل از خوشون وشرکت تعریف  ومعرفی میکنن  وبعد میخوایی  ورود پیدادکنی می بینی که ای داد بیداد چه گلاه بزرگی سرت گذاشتن وتمام لوگشیشن های واگذاری شده تماما با باند بازی های خودشان هست و اینکه شما جایی رو که پیشنهاد میدید میکنن نداریم وبعد فردای  آن روز می بینید ای خدا  چندتا در اون مکان که شما گفتید افتتاح کردن توجه داشته باشید وقتی با  پرسنل شعبه هاشون هم صحبت میکنید میبیندید که حتی از پرسنل های خودشون که حقوق میدهند هم دزدی میکنن به چه صورت کمتراز وزارت کار حقوق دادن وبعداز واریزی بگفته پرسنل کسری وزن زدن واز حقوق کم کردن درصورتی که میکن ما وزن میکنیم خیلی جالبه یکی دو نفر از پرسنل رو میارن که مثلا داره تعریف میکنه خوب معلومه اون نمیتونه جلوی شما بکه شما شرکتی دزد هستید برای نیاز خانوادش مجبوره و یک مطلب جالب تر اینکه ایدی در اینستاگرام ساخته شده بانام دزدان بی وجدان شرکت تیپاکس

    با سلام  تعداد اندکی هستن  که مرسوله میفرستن از این تعداد اندک  اشخاصی که بارفرستادن ۹۶  درصدش  این شرکت رو یکی از بیشرف ترین ها و گلاهبردارهای حمل ونقل میشناسن  ۱۰۰ درصد تبلیغات هاش دروغ وبرای گلاهبرداری می باشد به طور مثال درب به درب اینترنتی ثبت نام کنید ویا جالبتر از همه اینکه برای کسب و کار به ما بپیوندید به طرز عجیبی با توهوم کامل از خوشون وشرکت تعریف  ومعرفی میکنن  وبعد میخوایی  ورود پیدادکنی می بینی که ای داد بیداد چه گلاه بزرگی سرت گذاشتن وتمام لوگشیشن های واگذاری شده تماما با باند بازی های خودشان هست و اینکه شما جایی رو که پیشنهاد میدید میکنن نداریم وبعد فردای  آن روز می بینید ای خدا  چندتا در اون مکان که شما گفتید افتتاح کردن توجه داشته باشید وقتی با  پرسنل شعبه هاشون هم صحبت میکنید میبیندید که حتی از پرسنل های خودشون که حقوق میدهند هم دزدی میکنن به چه صورت کمتراز وزارت کار حقوق دادن وبعداز واریزی بگفته پرسنل کسری وزن زدن واز حقوق کم کردن درصورتی که میکن ما وزن میکنیم خیلی جالبه یکی دو نفر از پرسنل رو میارن که مثلا داره تعریف میکنه خوب معلومه اون نمیتونه جلوی شما بکه شما شرکتی دزد هستید برای نیاز خانوادش مجبوره و یک مطلب جالب تر اینکه ایدی در اینستاگرام ساخته شده بانام دزدان بی وجدان شرکت تیپاکس

    ...

  • Eman Benjavad Talebi
    Eman Benjavad Talebi | ۵ دی ۱۴۰۰

    عملکرد شعبه پونکش از صفر هم کمتره، من موندم چرا بعد از گذشت ۲ سال از انتقاد گسترده مردم به این شعبه هنوز تغییراتی در این شعبه ایجاد نشده ...

  • Amir Aghamohamadi
    Amir Aghamohamadi | ۵ دی ۱۴۰۰

    با تمام این حرفها من هر چی با این سیستم فرستادم شکسته رسید دست مشتری... دوتا نمایندگی داره تو همدان که واقعا پاچه میگیرن... به نفع تیپاکس هست که این دوتا نمایندگی رو سریعتر جمع کنه. هر چی هم زنگ میزنی شکایت میکنی تاثیری نداره گویا

مطالب پیشنهادی