ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آشنایی با ماشین زمان تویوتا؛ پروباکس با تکنولوژی دهه 80 در سال 2022 به روز رسانی شد

پروباکس یکی از ناشناخته‌ترین محصولات تویوتا است. این خودرو از سال ۲۰۰۲ روی خط تولید قرار دارد و هدف از عرضه آن پاسخ به نیاز سازمان‌ها و افرادی است که به دنبال یک اتومبیل کاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پروباکس یکی از ناشناخته‌ترین محصولات تویوتا است. این خودرو از سال ۲۰۰۲ روی خط تولید قرار دارد و هدف از عرضه آن پاسخ به نیاز سازمان‌ها و افرادی است که به دنبال یک اتومبیل کاری و جان‌سخت با حداقل امکانات هستند. پیش از این و در سال ۲۰۱۴ تویوتا نسخه به‌روز شده پروباکس را معرفی کرده و حالا نوبت به فیس لیفت دوم آن رسیده است.

تویوتا پروباکس مدل ۲۰۲۲ بر اساس همان فرمول سابق، یعنی تمرکز بر کارایی، طراحی و تولید شده است. این خودرو چه در نمای ظاهری و چه در نمای داخلی فوق‌العاده ساده و بی‌آلایش طراحی شده و حتی می‌توان گفت که خودروهای دهه ۸۰ میلادی را در ذهن تداعی می‌کند.

امروزه بسیاری از مدل‌های جدید با رینگ‌های آلیاژی تولید می‌شوند. اما در نسخه پایه تویوتا پروباکس ۲۰۲۲ خبری از این نوع رینگ نیست و رینگ‌ها فولادی هستند. چراغ‌های این نسخه کماکان قدیمی به نظر می‌رسند، به خصوص چراغ‌های عقب که ساختاری بسیار ابتدایی دارند. تمامی پنل‌های بدنه نیز صاف و یکدست هستند.

پروباکس با نشان مزدا و نام فمیلیا نیز به فروش می‌رسد

در داخل کابین با یک داشبورد قدیمی روبرو هستیم. این داشبورد فاقد نمایشگر دیجیتال بوده و روی آن از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل معدود امکانات موجود استفاده شده است. در مدل پایه داشبورد و فرمان بسیار بسیار ساده طراحی شده‌اند و به احتمال زیاد هنگام رانندگی حس سفر به گذشته به راننده دست می‌دهد!

در پشت فرمان از نشان‌دهنده آنالوگ بزرگ استفاده شده، البته یک صفحه دیجیتالی ابتدایی نیز در زیر صفحه سرعت‌سنج به چشم می خورد. نکته تامل‌برانگیز اینکه مدل پایین پروباکس حتی فاقد سیستم پخش استریو است و خریدار باید بعدا نسبت به نصب آن اقدام کند. گفتنی است در بازار ژاپن مدل‌های پایه با حداقل امکانات طرفداران خاص خود را دارند.

و اما مشخصات فنی؛ تویوتا پروباکس ۲۰۲۲ در مدل پایه به یک موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر با توانایی تولید ۹۴ اسب بخار قدرت مجهز است. اما تریم میانی، نیروی خود را از موتور ۱.۵ متری چهار سیلندر با ۱۰۷ اسب بخار قدرت دریافت می‌کند. مدل پرچمدار هم به یک پیشرانه هیبریدی که قلب اصلی آن را همین موتور ۱.۵ لیتری تشکیل می‌دهد، تجهیز شده است. در تمامی تریم‌ها، گیربکس CVT وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این ون باری با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ نیز قابل انتخاب است.

لازم به ذکر است که تویوتا تریم جدید GX را به پروباکس ۲۰۲۲ اضافه کرده؛ این تریم میان‌رده از امکاناتی مثل شیشه‌های جلوی برقی، آینه‌های تاشوی برقی، شیشه‌های مات و خروجی ۱۰۰ ولتی بهره می‌برد.

قیمت ون تویوتا پروباکس ۲۰۲۲ از ۱.۴۹۱ میلیون ین آغاز می‌شود و تا ۲.۰۱۴ میلیون ین بالا می‌رود. این ارقام با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۱۳ و ۱۷,۵۰۰ دلار هستند. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که پروباکس در نسخه TRD هم عرضه می‌شود. اسپلیتر جلو، رینگ‌های ۱۴ اینچی با طراحی متفاوت و چراغهای شفاف‌تر از وجوه تمایز این نسخه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Vahid Asghari
    Vahid Asghari | ۶ دی ۱۴۰۰

    بازم از ماشین های تولید داخل ما بهتره.ما خیلی عقبیم

مطالب پیشنهادی