ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارت‌های گرافیک اینتل احتمالا به کروم‌بوک‌ها راه پیدا می‌کنند

هر روز به انتشار استیم روی کروم‌بوک‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، اما کروم‌بوک‌ها قدرت بالایی ندارند و نمی‌توانند بازی‌های باکیفیت را اجرا کنند. اما احتمالا در آینده چنین وضعیتی تغییر کند و شاهد استفاده از کارت‌های گرافیک ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۶ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

هر روز به انتشار استیم روی کروم‌بوک‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، اما کروم‌بوک‌ها قدرت بالایی ندارند و نمی‌توانند بازی‌های باکیفیت را اجرا کنند. اما احتمالا در آینده چنین وضعیتی تغییر کند و شاهد استفاده از کارت‌های گرافیک اینتل در کروم‌بوک‌ها باشیم.

گرافیک‌های یکپارچه AMD و اینتل برای بازی‌های سطح پایین مناسب هستند. با این حال، برای بازی‌های جدیدتر همچون Forza Horizon 5 چندان حرفی برای گفتن ندارند. ظاهرا اینتل با Arc Alchemist dGPU قصد حل این مشکل را دارد. مهندسان اینتل بطور فعال روی پشتیبانی کارت‌های گرافیک جدید DG1 و DG2 برای سیستم عامل کروم کار کرده‌اند.

کارت‌های گرافیک اینتل برای کروم‌بوک‌ها

به گزارش GPU Mag، کارت گرافیک اینتل Arc A380 که یکی از مدل‌های DG2 محسوب می‌شود تقریبا قدرتی به اندازه انویدیا GTX 1650S دارد. توانایی کارت گرافیک جدید اینتل توسط UserBenchmark بدست آمده که نشان از قدرت اجرای بازی‌های مدرن با تنظیمات 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. همچنین مصرف انرژی نسبتا پایین در حدود ۱۰۰ وات برای این کارت مناسب لپ‌تاپ‌ خواهد بود.

کارت‌های گرافیک اینتل کروم بوک

اوایل سال جاری Chrome Unboxed گزارش داد یک کروم‌بوک با dGPU شرکت AMD در حال آزمایش بوده است. این کروم‌بوک هرگز به بازار عرضه نشد، اما احتمالا شروع آزمایش گوگل برای کارت گرافیک روی کروم‌بوک بود. پس از آن غول جستجوی اینترنتی پایه و اساس پشتیبانی از dGPU‌ها را در کروم‌بوک‌های بعدی ایجاد کرد.

حال زمان آن رسیده تا کروم‌بوک‌ها برای مدیریت dGPU‌ها با VFIO-PCI توسط مهندسان اینتل و انویدیا به‌روز شود. با این روش می‌توان کارت گرافیک فیزیکی را به یک ماشین مجازی همچون استیم یا Debian Linux متصل کرد.

کارت گرافیک زمانی که نیاز باشد وارد مدار می‌شود و به این شکل مصرف انرژی نیز پایین می‌ماند و منجر به افزایش عمر باتری می‌شود. پروژه Virgil پشتیبانی مجازی کارت گرافیک برای OpenGL و Vulkan را فراهم می‌کند، اما VFIO-PCI دسترسی مستقیم سخت‌افزاری را ارائه می‌دهد. این روش تقریبا عملکردی هم‌پایه سخت‌افزار بومی فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی