ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزیر ارتباطات خبر داد: اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت تا پایان 1401

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷هزار و ۶۰۰ روستا فاقد ارتباط یا دارای ارتباط بی‌کیفیت هستند، از تلاش وزارت ارتباطات برای اتصال تمام روستاها تا پایان سال ۱۴۰۱ ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷هزار و ۶۰۰ روستا فاقد ارتباط یا دارای ارتباط بی‌کیفیت هستند، از تلاش وزارت ارتباطات برای اتصال تمام روستاها تا پایان سال ۱۴۰۱ به اینترنت پرسرعت و پایدار خبر داد.

«عیسی زارع‌پور» گرچه در مدت روی کار آمدن دولت سیزدهم همواره بر افزایش سرعت اینترنت با توسعه فیبر نوری و تقویت زیرساخت‌های ارتباطات ثابت تاکید داشته اما در این یادداشت اینستاگرامی هم تاکید کرده منظور از اتصال تمام روستاها، روستاهای بالای 20 خانوار است.

زارع‌پور در یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «وقتی در مجلس شورای اسلامی و در محضر نمایندگان مردم قول دادم که تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای کشور (البته روستاهای بالای ۲۰ خانوار) به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت متصل خواهند شد، تصورم این بود که بر اساس گزارش‌های موجود حدود ۴ هزار روستا از میان بیش از ۴۰ هزار روستا هنوز فاقد ارتباط هستند یا ارتباط بی‌کیفیت دارند.»

3600 روستا ارتباط ناقص و ضعیف دارند

او با اعلام جزئیاتی درباره روستاهایی که فاقد هرگونه ارتباطات هستند یا مشکل ارتباطات ناقص دارند در ادامه یاددشت خود نوشت: «با بررسی دقیق‌تر روشن شد که حدود ۷هزار و ۶۰۰ روستا (۴هزار روستای فاقد هرگونه ارتباطات و ۳هزار و ۶۰۰ روستای با ارتباط ناقص یا بدون کیفیت) هستند. این روستاها هم به طور عمده در مناطق دور و صعب‌العبور قرار دارند که هزینه و زحمت برقراری ارتباطات در آنها چند برابر حالت عادی است.»

این جزئیات اما در حالی است که زارع‌پور تاکید کرده: «با این همه، برای تکمیل ارتباطات تمام روستاهای کشورمان تا پایان ۱۴۰۱ مصمم هستیم و پیشرفت این پروژه را به طور دوره‌ای به اطلاع مردم عزیزمان می‌رسانیم. از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی همکارانم ۶۲۶ روستا به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و این تلاش با اتصال ۶۴۰ روستای دیگر تا پایان سال ادامه خواهد داشت.»

او همچنین به ارائه آمار و گزارشی از روستاهایی که به شبکه ملی اطلاعات پیوسته اند پرداخته و نوشت: «در طول یک هفته گذشته، ۳۳ روستا در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، سیستان و بلوچستان، کرمان و اردبیل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. سرعت کار با تامین تجهیزات و اعتبارات لازم انشاالله بیشتر هم خواهد شد.»

زارع‌پور در مسیر ایجاد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات

به نظر می‌رسد منظور وزیر ارتباطات از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی صرفا توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است. این موضوع البته در حالی است که بودجه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و وزارت ارتباطات اعداد قابل توجهی است و این توسعه با توجه به ردیف بودجه تعریف شده در سال 1401 خیلی دور از ذهن نیست.

علاوه بر این نکته‌ای که زارع‌پور همواره بر آن تاکید دارد بی‌توجهی به ایجاد زیرساخت ارتباطات ثابت در دولت‌های قبلی است. این موضوع تا جایی است که او روز شنبه این هفته در بازدید از نمایشگاه تلکام، در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره چرایی پافشاری وزارت ارتباطات بر نبود زیرساخت شبکه ثابت پرسید، گفت: «این موضوع اظهر من الشمس است. کافی است در خانه اینترنت ثابت خود را امتحان کنید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۶ دی ۱۴۰۰

    بیخیال بابا، الان تو وحیدیه دی اس ال ۲ مگ میدی وسط تهران

  • hasan
    hasan | ۶ دی ۱۴۰۰

    من خودم تو یکی از شهر های پرجمعیت آذربایجان شرقی هستم و اینترنت ندارم .به دلیل استفاده مخابرات از تجهیزات pcm.حالا چطوری میخوان به شهرستانای کم جمعیت خدمات بدن خدا داند

مطالب پیشنهادی