ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ احتمالا به‌زودی از چند تلویزیون OLED رونمایی می‌کند

سامسونگ پس از خروج از بازار تلویزیون‌های OLED، مدت‌هاست تلویزیون‌های QLED را روانه بازار می‌کند و بازار تلویزیون‌های OLED در اختیار رقیب هموطنش یعنی ال جی قرار دارد. سامسونگ حتی در این مدت کمپین تبلیغاتی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سامسونگ پس از خروج از بازار تلویزیون‌های OLED، مدت‌هاست تلویزیون‌های QLED را روانه بازار می‌کند و بازار تلویزیون‌های OLED در اختیار رقیب هموطنش یعنی ال جی قرار دارد. سامسونگ حتی در این مدت کمپین تبلیغاتی علیه تلویزیون‌های OLED برپا کرده، اما حالا به نظر می‌رسد در اوایل ۲۰۲۲ تلویزیون های OLED آن از راه می‌رسند.

طبق گزارش یک رسانه کره‌ای، سامسونگ اوایل سال آینده (احتمالا در نمایشگاه CES 2022) از تلویزیون های OLED خود رونمایی می‌کند و آن‌ها را در نیمه اول ۲۰۲۲ در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به فروش می‌رساند. این احتمال وجود دارد که در کشورهای آسیایی هم این تلویزیون‌ها به فروش برسند، با این حال گزارش اخیر به چنین موضوعی اشاره ندارد.

تلویزیون های OLED سامسونگ با پنل ال جی

انتظار می‌رفت کره‌ای‌ها تنها از پنل‌های OLED سامسونگ دیسپلی در تلویزیون‌هایشان استفاده کنند، اما این بخش نمی‌تواند پنل‌های موردنیاز غول کره‌ای را تامین کند. در همین راستا گفته می‌شود سامسونگ رویکرد دوگانه‌ای را در پیش گرفته و وظیفه تامین پنل‌های موردنیازش را بر دوش سامسونگ دیسپلی و ال جی گذاشته است.

تلویزیون های OLED سامسونگ

طبق گزارش جدید، سامسونگ احتمالا از پنل‌های ال جی در تلویزیون‌های اقتصادی‌اش استفاده خواهد کرد و این تلویزیون‌ها تست کیفیت را پشت سر گذاشته‌اند. تخمین زده می‌شود که ال جی سالانه نزدیک به ۸ میلیون ورق شیشه OLED تولید می‌کند و سامسونگ احتمالا سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیون از آن‌ها را سفارش می‌دهد.

انتظار می‌رود سامسونگ همچنان برای تلویزیون‌های پرچمدار 8K خود از پنل MiniLED استفاده کند و در کل خط تولیدش، ترکیبی از مدل‌های مجهز به پنل‌های QLED به همراه OLED و MicroLED داشته باشد. بنابراین خریداران حق انتخاب بالایی خواهند داشت.

در سال‌های آینده، سامسونگ می‌خواهد تلویزیون‌های MicroLED با ابعاد کوچکتر بسازد تا محصولات پرچمدارش را با این پنل در اختیار مشتریان قرار دهد. البته بد نیست بدانید ساخت تلویزیون های میکرو LED کوچک با رزولوشن بالا، چالش‌های زیادی به همراه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی