ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

صدور کارت بازرگانی هوشمند طی یک ساعت محقق شد؛ کاهش قاچاق کالا؟

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا ‌‌و ارز با اشاره به صدور کارت بازرگانی هوشمند اعلام کرد با این اقداماتی که در حال تحقق است احتمالا قاچاق کالا کاهش می‌یابد. «رضا فاطمی امین» وزیر صمت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا ‌‌و ارز با اشاره به صدور کارت بازرگانی هوشمند اعلام کرد با این اقداماتی که در حال تحقق است احتمالا قاچاق کالا کاهش می‌یابد.

«رضا فاطمی امین» وزیر صمت در مراسم رونمایی از صدور کارت بازرگانی هوشمند که در وزارت صمت برگزار شد ضمن تشکر از وزارت بهداشت و اتاق بازرگانی و گمرک و همچنین سایر نهادها که به هوشمندسازی کارت بازرگانی کمک کردند اعلام کرد که با این اتفاق ۲۵ هزار نفر در کمتر از یک ساعت، ۲۵ استعلام را به طور آنلاین می‌توانند بگیرند.

فاطمی امین باور دارد اقتصاد به سمت شفافیت در حال حرکت است: «صادرات کشور مرز ۴۰ میلیارد دلار را رد کرده است. هدف ما برداشتن قید و بند‌هایی است که سرعت تجارت را کاهش می‌دهند.» وزیر صمت با اشاره به تخطی قوانین توسط عده‌ای سودجو تاکید کرد: «صدور کارت بازرگانی منوط به پرداخت مالیات است و با استفاده از هوشمند سازی کارت بازرگانی دیگر شاهد صادرات توسط کودک ۱۰ ساله نخواهیم بود. ا هدف این است که با ضوابط جدید کارت بازرگانی به افراد قابل اطمینان اعطا شود. همچنین فعالیت‌هایی که به سمت اولویت‌ها حرکت می‌کنند تسهیل شود.»

فاطمی امین با اشاره به حذف رانت از صدور کارت بازرگانی، گفت: «در اذهان مردم این است که کارت بازرگانی فساد دارد، اما با هوشمند شدن این فرآیند، صدور و تمدید کارت منوط به پرداخت مالیات است و نمی‌توان صوری اقداماتی انجام داد، چراکه امضای طلایی از کارت بازرگانی حذف شد.»

«علی مویدی» نیز اعلام کرد که پیش‌تر گفته می‌شد راه‌اندازی سامانه‌ها نمی‌تواند به قاچاق کمکی کند اما حالا رونمایی از هوشمندسازی کارت بازرگانی می‌تواند به این موضوع کمک ویژه‌ای بکند: «قاچاقی که در جامعه رخ می‌دهد، معلول همین عدم ساماندهی و‌ هوشمندسازی هاست.»

مویدی تاکید کرده که قطعا این هوشمند سازی آرامشی به بازار و تجارت می‌دهد ولی نمی‌تواند قاچاق را به طور کامل تمام کند.

در این مراسم اعلام شد این سامانه علاوه بر جلوگیری از اعمال سلیقه‌های احتمالی شخصی، منجر به صرفه جویی زمان، کاغذ و نیروی انسانی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی