ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اینتل تا ۵ سال دیگر ظرفیت تولید خود را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

گزارشی جدید می‌گوید اینتل به تبعیت از استراتژی IDM 2.0 به دنبال توسعه ظرفیت خطوط تولید است. این شرکت طبق برنامه می‌خواهد ظرفیت کارخانه‌های خود را تا پیش از سال ۲۰۲۶ حدود ۳۰ درصد افزایش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

گزارشی جدید می‌گوید اینتل به تبعیت از استراتژی IDM 2.0 به دنبال توسعه ظرفیت خطوط تولید است. این شرکت طبق برنامه می‌خواهد ظرفیت کارخانه‌های خود را تا پیش از سال ۲۰۲۶ حدود ۳۰ درصد افزایش دهد تا TSMC را در بازار تراشه به چالش بکشد.

به گزارش خبرگزاری Economic Daily، اینتل می‌خواهد از سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ ظرفیت تولید خود را در کشورهایی مثل ایرلند و ایالات متحده افزایش دهد. با توجه به این برنامه، رقابت و همکاری میان اینتل و TSMC احتمالا به‌صورت همزمان افزایش می‌یابد، چون این شرکت احتمالا تا افتتاح این خطوط تولید سفارش تراشه‌های پیشرفته خود را به همتای تایوانی واگذار می‌کند، اما با توسعه کارخانه سهم بیشتری از بازار به دست می‌آورد و مقابل TSMC قرار می‌گیرد.

اینتل

برنامه توسعه جهانی اینتل گسترده است

تراشه‌ساز تایوانی در آمریکا و ژاپن کارخانه ساخته اما توسعه خطوط تولید خود را در اروپا تازه شروع کرده است. از سوی دیگر، اینتل با سرعت بیشتری به دنبال توسعه است. خطوط تولید ویفرهای این شرکت در ایالت‌هایی مثل آریزونا، اورگان، برخی کشورهای اروپایی مثل ایرلند و آسیا قرار دارد. اما برنامه ساخت کارخانه در چین و کرانه باختری هم در دستور کار قرار گرفته و مراکزی برای مونتاژ و تست محصولات در نیو مکزیکو، کاستا ریکا و مالزی هم احداث خواهد شد.

توسعه خطوط تولید اینتل در اروپا احتمالا با آلمان آغاز می‌شود. سپس در فرانسه یک مرکز تحقیق و توسعه و طراحی ساخته می‌شود و بسته‌بندی به ایتالیا می‌رود. استراتژی IDM 2.0 سه دستورالعمل اصلی دارد. توسعه ظرفیت تولید بدین معنا که اینتل به افزایش تولید داخلی محصولات خود ادامه می‌دهد. این شرکت همچنین قصد دارد خدمات تولیدی خود را به‌صورت بومی در آمریکا و اروپا پیاده‌سازی کند. در نهایت قرار است از خدمات سایر تراشه‌سازان از جمله TSMC استفاده شود.

اینتل به منظور بازگشت به رقابت هزینه سرمایه‌ای ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلاری را برای امسال در نظر گرفته است. این رقم برای سال بعد به ۲۵ تا ۲۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی