ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت احتمالا در حال کار روی یک گوشی تاشو با سه نمایشگر است

مایکروسافت پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که در آن طراحی یک دستگاه خلاقانه و جدید با سه نمایشگر نشان داده شده است. محصول مدنظر مایکروسافت از دو ناحیه خم می‌شود. توضحات ارائه شده توسط ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که در آن طراحی یک دستگاه خلاقانه و جدید با سه نمایشگر نشان داده شده است. محصول مدنظر مایکروسافت از دو ناحیه خم می‌شود.

توضحات ارائه شده توسط ردموندی‌ها در این پتنت بسیار طولانی و فنی است، با این حال طراحی ارائه شده در آن ایده اصلی این دستگاه را به خوبی نشان می‌دهد. طبق این طراحی، دستگاه مشخص شده در پتنت مایکروسافت، دارای سه نمایشگر خواهد بود که تمام آن‌ها توسط دو لولا به یکدیگر متصل شده‌اند و کاربران در صورت نیاز می‌توانند آن‌ها را باز یا بسته کنند.

به طور کلی می‌توان گفت این دستگاه همان سرفیس Duo خواهد بود که به یک نمایشگر اضافی مجهز شده است. نکته جالب دیگر اینکه لولاهای قرار گرفته در این دستگاه باعث می‌شوند تا بتوان از آن به روش‌ها و حالت‌های مختلفی استفاده کرد.

با این وجود، مایکروسافت در پتنت خود به خوبی توضیح نداده اجزای اصلی دستگاه را چگونه در آن قرار خواهد داد. همچنین در تصویر آن، هیچ نشانه‌ای از لنزهای دوربین، پورت‌ها و دکمه‌ها وجود ندارد و به طور کلی این کمپانی در پتنت خود مانند سامسونگ توضیحات چندان زیادی ارائه نکرده است.

حل مشکل مایکروسافت سرفیس Duo؟

یکی از مشکلات سرفیس Duo که همیشه مورد بحث قرار گرفته، عدم وجود نمایشگر خارجی است. در حالی که این دستگاه را می‌توان به صورت معکوس تا کرد تا مانند یک گوشی معمولی از دو نمایشگر در کنار یکدیگر بهره برد، اکثر کاربران آن را در صورت عدم استفاده می‌بندند که با این وجود هیچ نمایشگری در معرض دید قرار نمی‌گیرد. در سرفیس Duo 2 مایکروسافت ویژگی جدیدی تحت عنوان Glance Bar را به دستگاه خود اضافه کرد تا در این مواقع اعلان‌ها و اطلاعات بیشتری به کاربران ارائه شود.

اکنون به نظر می‌رسد پتنت جدید مایکروسافت این مشکل را تا حدودی برطرف خواهد کرد زیرا دستگاه در حالت کاملا بسته شده به یک گوشی معمولی تبدیل خواهد شد و به نمایشگر خارجی نیز نیازی پیدا نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی