ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی نمایشگر تلویزیون‌های OLED ال‌جی معرفی شد: OLED EX با روشنایی بالاتر

نسل بعدی فناوری OLED ال جی با نام «OLED EX» معرفی شد. این فناوری روشنایی نمایشگرهای OLED را در مقایسه با پنل‌های OLED مرسوم تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و می‌تواند این فناوری را تبدیل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

نسل بعدی فناوری OLED ال جی با نام «OLED EX» معرفی شد. این فناوری روشنایی نمایشگرهای OLED را در مقایسه با پنل‌های OLED مرسوم تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و می‌تواند این فناوری را تبدیل به گزینه‌ای مناسب‌تر برای کاربران کند.

هر پیکسل OLED خودش بطور مستقل نور ساطع می‌کند، بنابراین می‌تواند بطور کامل خاموش یا روشن باشد. همین ویژگی به تلویزیون‌های OLED اجازه می‌دهد که رنگ مشکی را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند و عملکردی فراتر از LEDها داشته باشند. با وجود این مزیت، پنل‌های OLED روشنایی کمتری نسبت به LEDها دارند.

در حال حاضر حداکثر روشنایی نمایشگرهای OLED در محدوده ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیت قرار دارد، در حالی که حداکثر روشنایی نمایشگرهای Mini-LED به ۲۰۰۰ نیت یا حتی بیشتر می‌رسد.

نحوه عملکرد فناوری OLED EX ال جی

فناوری توسعه یافته توسط ال جی برای افزایش روشنایی پنل‌های OLED، از ترکیبات دوتریوم استفاده می‌کند تا دیودهای ساطع‌کننده نور، بتوانند نور بیشتر و قدرتمندتری منتشر کنند. ال جی دیسپلی می‌گوید زمانی که ترکیبات دوتریوم پایدار شوند، به نمایشگر اجازه می‌دهد که با حفظ بهره‌وری بالا در بلندمدت، نور بیشتری ساطع کند.

فناوری OLED EX ال جی

به گفته ال جی، فناوری OLED EX باعث بهبود دقت رنگ هم می‌شود. به نظر می‌رسد این تکنولوژی از الگوریتم‌هایی برای پیش‌بینی استفاده از ۳۳ میلیون دیود در نمایشگرهای 8K بهره می‌برد که می‌توانند بطور دقیق انرژی ورودی را برای نمایش جزئیات و رنگ‌های محتوای ویدیویی، کنترل کنند.

کره‌ای‌ها در کنار معرفی فناوری جدید، ضخامت و حاشیه پنل‌های OLED را هم کاهش می‌دهند. در همین راستا ضخامت نمایشگرهای ۶۵ اینچی OLED این کمپانی ۳۰ درصد کمتر می‌شود و حاشیه‌های اطرافش هم از ۶ به ۴ میلی‌متر می‌رسد. در حال حاضر ال جی از عرضه تجاری این فناوری حرفی نزده، اما گفته با وجود کاهش ۱۲ درصد فروش تلویزیون‌ها در بازار جهانی، فروش تلویزیون‌های OLED رشد ۷۰ درصدی را سال گذشته تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی