ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایستگاه فضایی
علمی

ادامه رقابت چین و آمریکا در فضا؛ احداث ایستگاه فضایی چین در ماه تا سال ۲۰۲۷

مقامات فضایی چین به رسانه دولتی South China Morning Post اعلام کردند که ایستگاه فضایی بدون سرنشین آن‌ها در ماه که به طور مشترک با روسیه ساخته می‌شود، تا حدود سال ۲۰۲۷ تکمیل خواهد شد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

مقامات فضایی چین به رسانه دولتی South China Morning Post اعلام کردند که ایستگاه فضایی بدون سرنشین آن‌ها در ماه که به طور مشترک با روسیه ساخته می‌شود، تا حدود سال ۲۰۲۷ تکمیل خواهد شد.

ماموریت اکتشاف ماه چین که با نام Chang'e 8 شناخته می‌شود، در ابتدا با هدف انجام مطالعات علمی مانند چاپ سه بعدی غبار سطح ماه اعلام شده بود، اما «وو یان‌هوا»، معاون اداره ملی فضایی چین (CNSA) اکنون اعلام کرده که هدف جدید دولت، قرار دادن یک ایستگاه تحقیقاتی بدون سرنشین در سطح ماه است که انجام این کار قبلا برای سال ۲۰۳۵ برنامه‌ریزی شده بود.

در حالی که جزئیات بیشتری درباره برنامه‌های دولت چین فاش نشده، وو تاکید کرد که هدف اصلی این ماموریت «ساخت یک پایگاه مستحکم برای استفاده از منابع ماه» است.

تغییر برنامه‌های چین برای ساخت ایستگاه فضایی در ماه

ایستگاه فضایی

تغییر ناگهانی برنامه‌های چین نیز احتمالا به دلیل برنامه‌های ناسا برای اکتشاف در ماه است که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد و چین قصد دارد زودتر به این امر مهم دست پیدا کند. برنامه فضایی ناسا که با نام «آرتمیس» شناخته می‌شود، بسیار پیچیده است و نیاز به ساخت تاسیساتی مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار ماه دارد که هزینه انجام آن تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

چین همچنین با ارائه این طرح جدید که هشت سال زودتر از زمان اعلام شده قبلی تکمیل خواهد شد، قصد دارد از آمریکا، رقیب خود در حوزه صنایع فضایی پیشی بگیرد. هرچند ماموریت‌های اکتشاف ماه چین طی سال‌های گذشته به طور پیوسته و با سرعت خاص خود پیشرفت کرده اما مقامات فضایی این کشور تاکید کرده‌اند که چین هیچ علاقه‌ای به رقابت فضایی با سایر کشورها ندارد.

ناسا همچنین اخیرا هشدار داد که فرود اول آن‌ها روی ماه احتمال دارد چندین سال به تاخیر بیفتد که دلیل آن برخی مشکلات فنی اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی