ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

هواوی با همکاری SMIC کارخانه تولید تراشه خود را در چین احداث خواهد کرد

ظاهرا هواوی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه نیمه‌رسانا جدید با همکاری کورپوریشن بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا (SMIC) در چین است که گفته می‌شود هزینه ساخت آن ده‌ها میلیارد دلار خواهد بود. رسانه‌های چینی در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

ظاهرا هواوی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک کارخانه نیمه‌رسانا جدید با همکاری کورپوریشن بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا (SMIC) در چین است که گفته می‌شود هزینه ساخت آن ده‌ها میلیارد دلار خواهد بود.

رسانه‌های چینی در گزارش‌هایی ادعا می‌کنند که غول ارتباطات چین قصد دارد کارخانه جدیدی را در شنژن راه‌اندازی کند. همچنین هواوی برای ساخت این کارخانه جدید با SMIC همکاری خواهد کرد که بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه ویفر و قراردادی چین محسوب می‌شود.

بنابراین غول فناوری چین در کارخانه جدید خود از تجربه SMIC در فناوری تولید نیمه‌رسانا و قابلیت‌های طراحی تراشه خود استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، ظاهرا چینی‌ها به دنبال همکاری با TSMC نیز هستند تا بتوانند مهارت‌های خود در زمینه نیمه‌هادی را تقویت کنند.

ساخت کارخانه جدید هواوی با هدف کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا

هواوی

در ادامه این گزارش تاکید شده که تمرکز اصلی هواوی در حال حاضر دستیابی به تجهیزات و منابع برای کارخانه خود است تا بتواند به سطح تولید انبوه موردنظرش دست پیدا کند و ظاهرا برای رسیدن به هدف خود با اعضای «اتحادیه TSMC» ارتباط برقرار کرده است. اگر همه چیز طبق انتظار چینی‌ها پیش برود، کارخانه آن‌ها سریع‌تر راه‌اندازی خواهد شد و در عین حال تولید انبوه آن‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

در نهایت، این گزارش ادعا کرده که هواوی همچنان برای گسترش برنامه‌های خود در حوزه تولید نیمه‌هادی به دنبال شرکای بیشتری است. هرچند در حال حاضر میزان سرمایه‌گذاری شرکت در این پروژه بزرگ هنوز مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که از حمایت رسمی دولت چین نیز برخوردار باشد.

همانطور که احتمالا در گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده بدانید، تحریم‌های ایالات متحده باعث شده تا شرکت هواوی نتواند با تامین‌کننده اصلی تراشه‌های خود یعنی TSMC معامله‌ای انجام دهد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی کسب و کار چینی‌ها گذاشته است. بنابراین چندان عجیب به نظر نمی‌رسد که این شرکت قصد دارد کارخانه تولید تراشه خود را احداث کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ دی ۱۴۰۰

    چین باید نابود بشه تا آمریکا بمونه

    • Ubinotech
      Ubinotech | ۹ دی ۱۴۰۰

      زیپ دهنتو ببند آفرین!

    • Patrick
      Patrick | ۹ دی ۱۴۰۰

      بیا پایین سایبری. کمی برای خودت و خانوادت احترام قائل باش

مطالب پیشنهادی