ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلک بری
تکنولوژی

بلک بری به پشتیبانی از گوشی‌های کلاسیک خود پایان می‌دهد

بلک بری که زمانی بازار موبایل را در اختیار داشت، سرانجام پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی خود را از تاریخ ۱۴ دی‌ماه (چهارم ژانویه) پایان می‌دهد. با این حساب گوشی‌های کلاسیک تولیدکننده کانادایی برخی عملکردهای اصلی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

بلک بری که زمانی بازار موبایل را در اختیار داشت، سرانجام پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی خود را از تاریخ ۱۴ دی‌ماه (چهارم ژانویه) پایان می‌دهد.

با این حساب گوشی‌های کلاسیک تولیدکننده کانادایی برخی عملکردهای اصلی خود مانند برقراری تماس یا ارسال پیامک را از دست خواهند داد.

بلک بری به صورت رسمی در وب سایت خود به کاربران دستگاه‌های قدیمی که از سیستم‌های عامل بلک‌بری ۷.۱ و نسخه‌های قبلی، بلک‌بری ۱۰ و PlayBook OS 2.1 بهره می‌برند اعلام کرد که پس از تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی)، این دستگاه‌های عملکردهای اصلی خود مانند مانند برقراری تماس، داده‌های تلفن همراه، پیامک و تماس‌های اضطراری را از دست خواهند داد. البته این تصمیم روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید تاثیری نخواهد داشت.

بلک بری

بلک بری در وب سایت خود نوشت:

از این تاریخ، دستگاه‌هایی که این نرم‌افزارهای قدیمی را از طریق اتصالات اپراتور یا Wi-Fi اجرا می‌کنند، دیگر قادر نخواهند بود عملکردهای اصلی مانند انتقال داده، تماس‌های تلفنی، پیامک و تماس‌های اضطراری را انجام دهند.

علاوه بر این، در این گزارش عنوان شده که اپلیکیشن‌های بلک بری از جمله BlackBerry Link و BlackBerry Desktop Manager «عملکرد محدودی» خواهند داشت. بنابراین، اگر از خدمات این دسته از اپلیکیشن‌ها نیز استفاده می‌کنید، آن‌ها نیز در چهارمین روز سال میلادی جدید عملکرد خود را از دست خواهند داد.

پایان کار بلک بری پس از معرفی اولین آیفون

آیفون در سال ۲۰۰۷ صنعت گوشی‌های هوشمند را به کل تغییر داد و تقریبا تمام تولیدکنندگان در آن زمان باور نداشتند که اپل چنین تاثیری بر بازار داشته باشد. هنگامی که اپل اولین آیفون را معرفی کرد، چندین مدیر RIM (شرکت سازنده بلک بری) آن را مسخره کردند، زیرا به عقیده آن‌ها مصرف‌کنندگان هرگز گوشی با نمایشگر لمسی و صفحه کلید مجازی نمی‌خواهند.

«مایک لازاریدیس» موسس بلک بری در نوامبر ۲۰۰۷ درباره آیفون گفته بود:

تایپ کردن یک کلید وب روی نمایشگر لمسی آیفون اپل یک چالش واقعی است. زیرا شما نمی‌توانید چیزی را که تایپ می‌کنید، ببینید.

با این حال، مشتریان واقعا از داشتن یک گوشی با نمایشگر لمسی بزرگ استقبال می‌کردند و در حالی که آیفون رفته رفته به یک موفقیت بزرگ جهانی تبدیل شد، ارزش بازار بلک بری تنها در سال‌های پس از معرفی اولین آیفون به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی