ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخوان نیم میلیون تسلا در آمریکا و چین در پی کشف ایرادات حادثه ساز

براساس بیانیه منتشر شده از سوی سازمان ملی استانداردهای جاده ای آمریکا (NHTSA) تسلا موظف به فراخوان حدود نیم میلیون دستگاهی محصولات خود شده‌است که شامل فراخوان گسترده مدل ۳ در چین و آمریکا برای ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۰ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

براساس بیانیه منتشر شده از سوی سازمان ملی استانداردهای جاده ای آمریکا (NHTSA) تسلا موظف به فراخوان حدود نیم میلیون دستگاهی محصولات خود شده‌است که شامل فراخوان گسترده مدل ۳ در چین و آمریکا برای نقص فنی در سیستم دوربین دنده عقب و فراخوان مدل S به دلیل خطر باز شدن ناگهانی کاپوت در حین رانندگی می‌شود.

مشکل مدل ۳ در واقع به قطع سیم‌های اتصال دهنده دوربین دنده عقب و مانیتور خودرو مربوط است که می‌توان ریسک بروز تصادفات را افزایش دهد و عجیب آنکه چنین عیبی در خصوص صدها هزار دستگاه مونتاژی چین و آمریکا اتفاق افتاده‌است.

در خصوص تسلا مدل S فراخوان تنها شامل مدل‌های مونتاژی آمریکاست که البته به چین نیز صادر شده‌اند. این خودروهای لوکس فراخوان شده به تولیدات سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ مربوط هستند که با ریسک باز شدن ناگهانی در موتور در حین رانندگی مواجه‌اند. عیبی که طبیعتا می‌تواند به مختل شدن دید راننده منجر شود و احتمال بروز تصادف را افزایش دهد.

سخنگوی تسلا در تماس خبرنگاران حاضر به ابراز نظر در خصوص این فراخوان بسیار گسترده نشده است اما آنچه واضح است آنکه در واپسین روز سال ۲۰۲۱ انتشار چنین خبری قطعا کام ایلان ماسک را تلخ خواهد کرد.

فراخوان تسلا

تسلا در سال ۲۰۲۱ جایگاه خود را به عنوان با ارزش‌ترین برند صنعت خودروسازی جهان مستحکم نمود و حالا به عنوان مطرح‌ترین خودروساز جهان در مواجه با دنیای آینده قلمداد می‌شود اما با این وجود ضعف کیفیت و مشکلات مهندسی که از تجربه اندک مهندسان این شرکت در ساخت خودرو ناشی می‌شود هر از چند گاهی خبر ساز شده و به اعتبار محصولات تسلا آسیب می‌زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی