ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

عرضه سری آیفون 13 در حال نزدیک شدن به میزان تقاضا است

به نظر می‌رسد تولید گوشی‌های آیفون 13 سرانجام در حال متعادل شدن با میزان تقاضای مشتریان است که این امر باعث بهبود روند عرضه نیز می‌شود. همچنین با کاهش زمان مورد انتظار برای تحویل، انتظار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

به نظر می‌رسد تولید گوشی‌های آیفون 13 سرانجام در حال متعادل شدن با میزان تقاضای مشتریان است که این امر باعث بهبود روند عرضه نیز می‌شود. همچنین با کاهش زمان مورد انتظار برای تحویل، انتظار می‌رود خریداران به سمت تهیه مدل‌های بالاتر این سری بروند.

تعادل عرضه و تقاضا آیفون 13

«سامیک چاترجی»، تحلیلگر ارشد بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان توضیح می‌دهد که زمان عرضه گوشی‌های آیفون 13 مینی، 13، 13 پرو و 13 پرو مکس در هفته پانزدهم متعادل شده است. طبق گفته او، هم اکنون میانگین زمان تحویل مدل‌های ذکر شده، به ترتیب به 3، 3، 5 و 3 روز رسیده است. این مدت زمان در هفته گذشته 2، 2، 5 و 5 روزه بوده که تقریبا مشابه است.

آیفون 13

به طور دقیق‌تر، در ایالات متحده که 35 درصد گوشی‌های آیفون جهان در آن عرضه می‌شود، زمان تحویل آیفون 13 پرو و پرو مکس به بین 1 تا 2 روز کاهش پیدا کرده است. همچنین زمان تحویل آیفون 13 مینی و نسخه استاندارد آن به صفر رسیده و در سریع‌ترین زمان ممکن عرضه می‌شود.

از طرفی دیگر، در بازار چین که حدود 15 درصد از گوشی‌های آیفون جهان در آن عرضه می‌شود، زمان تحویل در هفته پانزدهم به 0، 0، 5، 1 روز رسیده است. در بریتانیا و آلمان نیز زمان تحویل تمام مدل‌ها تا شش روز کاهش پیدا کرده که تمام این مسائل نشان می‌دهد زنجیره تامین اپل در حال رسیدن به میزان تقاضای مشتریان است.

هرچند زمان تحویل گوشی‌های آیفون به طور کلی بهبود یافته است، اما نسخه‌های برتر آن همچنان کمی دیرتر به دست مشتریان می‌رسند. چاترجی در گزارش خود همچنین اضافه می‌کند که تعادل عرضه با تقاضا از سوی اپل برای سه ماهه چهارم پایانی سال جاری مثبت است. با این وجود، انتظار می‌رود تا غول فناوری در سه ماهه اول سال آینده به سطح موجودی مطلوب خود دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی