ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی جدیدترین محصول هوندا؛ یک خودروی برقی مخصوص بیمارستان کودکان

شرکت ژاپنی هوندا از یک محصول خاص پرده برداری کرد. این محصول در واقع یک خودروی برقی مخصوص کودکان ۴ تا ۹ ساله است که برای استفاده در بیمارستان کودکان Orange County طراحی شده؛ این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۰:۰۲

شرکت ژاپنی هوندا از یک محصول خاص پرده برداری کرد. این محصول در واقع یک خودروی برقی مخصوص کودکان ۴ تا ۹ ساله است که برای استفاده در بیمارستان کودکان Orange County طراحی شده؛ این خودرو شوگو (Shogo) نام دارد و هدف از ساخت آن روحیه‌بخشی به کودکان هنگام انتقال آنها از اتاق‌های استراحت به محل قرار ملاقات‌های پزشکی است.

همانطور که می‌توان حدس زد، شوگو یک واژه ژاپنی است که معنای آن معادل «اوج‌گیری به آینده» می‌شود. این خودرو با کنترل‌های دستی هدایت می‌شود و در آن خبری از پدال و درب نیست. رندال اسماک (Randall Smock) طراح اصلی این پروژه، تجاربی را که هنگام بستری شدن در بیمارستان در دوران کودکی کسب کرده، به عنوان مرجعی برای ساخت هوندا شوگو قرار داده است.

وی رقم زدن تجربه‌ای مثبت و خاطراتی شیرین برای کودکان در بیمارستان را هدف اصلی توسعه شوگو توصیف کرده است. آقای اسماک افزوده شوگو با در نظر گرفتن تمامی نیازهای کودکان خردسال طراحی شده و استفاده کردن از آن به آسان‌ترین شکل ممکن است.

هوندا شوگو می‌تواند به نهایت سرعت ۵ مایل یا ۸ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. البته این خودروی کوچک برقی به یک محدودکننده سرعت مجهز بوده و مسئولان بیمارستان در صورت نیاز می‌توانند حداکثر سرعت آن را به یک مایل یا ۱.۶ کیلومتر در ساعت کاهش دهند.

برایان اورتیز از مدیران بیمارستان CHOC به تمجید از اقدام هوندا در حمایت از کودکان پرداخته و شوگو را خودرویی کامل و ایمن برای خردسالان توصیف کرده است

شوگو به وسیله پرستار یا پزشک نیز قابل هدایت است. برای این کار کافیست چرخ‌های عقب را با کمک دستگیره انتهایی از زمین بلند کرد. نکته جالب توجه اینکه همانند بسیاری از خودروهای برقی، شوگو نیز به صندوق جلو یا اصطلاحا فرانک مجهز بوده و کودکان می‌توانند اسباب‌بازی‌هایشان را در طول سفرهای کوتاهِ داخل بیمارستان با خود حمل کنند. جالیوانی، بوق با امکان شخصی‌سازی و محل نصب مخصوص پلاک دلخواه از دیگر ویژگی‌های محصول جدید هوندا هستند.

بد نیست اشاره کنیم هوندا در ساخته شوگو وسواس زیادی به خرج داده و حتی در مراحل توسعه، یک راهرو مشابه با راهروی بیمارستان ساخته است! این شرکت ژاپنی از شماری از کودکان دعوت به عمل آورده تا نسخه پروتوتایپ شوگو را به منظور ارزیابی ایمنی و کاربرپسند بودن در راهروی مذکور تست کنند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی