ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تولید این محصولات را در سال 2021 متوقف کرد

اپل در سال جاری دستگاه‌های جدیدی از جمله آی‌مک 24 اینچی یا چهار مدل آیفون 13را برای طرفداران خود معرفی کرد. با این وجود، کوپرتینویی‌ها مجبور شدند تا با برخی از محصولات دیگر خود نیز ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اپل در سال جاری دستگاه‌های جدیدی از جمله آی‌مک 24 اینچی یا چهار مدل آیفون 13را برای طرفداران خود معرفی کرد. با این وجود، کوپرتینویی‌ها مجبور شدند تا با برخی از محصولات دیگر خود نیز خداحافظی کنند. در ادامه پنج دستگاه و لوازم جانبی اپل را مرور خواهیم کرد که تولید آن‌ها در سال 2021 متوقف شد.

دستگاه‌هایی که اپل تولیدشان را متوقف کرد

همانطور که می‌توان حدس زد، این محصولات یا طول عمر بالایی داشتند یا چندان مورد توجه خریداران قرار نگرفتند.

هوم‌پاد اپل

اپل در مارس 2021 اعلام کرد که تولید هوم‌پاد را متوقف خواهد کرد و در عوض روی هوم‌پاد مینی متمرکز خواهد شد. با این حال، غول فناوری در آن زمان اعلام کرد که همچنان به ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، خدمات و پشتیبانی این اسپیکرها ادامه خواهد داد.

هوم‌پاد اولین بار در فوریه ۲۰۱۸ عرضه شد و بسیاری از کیفیت صدای آن راضی بودند اما وجود برچسب قیمت ۳۴۹ دلاری مورد انتقاد مشتریان قرار گرفت، زیرا به طور قابل توجهی نسبت به اسپیکرهای هوشمند رقیبان مانند «گوگل هوم» و «آمازون اکو» گران‌تر بود. حتی با وجود کاهش قیمت آن تا ۲۹۹ دلار، فروش آن همچنان کم گزارش شده بود.

آی‌مک پرو

آی‌مک پرو اپل

تولید آی‌مک پرو نیز در ماه مارس متوقف شد. در آن زمان، اپل اعلام کرد که آی‌مک 27 اینچی انتخاب اصلی اکثر کاربران حرفه‌ای این دستگاه است و مشتریانی که به عملکرد و قابلیت‌های بیشتری نیاز دارند، می‌توانند «مک پرو» را خریداری کنند.

آی‌مک پرو در دسامبر سال 2017 عرضه شد و در طول عمر خود هیچ به‌روزرسانی سخت‌افزاری قابل توجهی دریافت نکرد و در نتیجه آی‌مک 27 اینچی با عملکرد بهتر و قیمت مقرون به صرفه خود جایگزین آن شد. در حالی که تولید آی‌مک پرو متوقف شده، انتظار می‌رود تا اپل سال آینده یک آی‌مک 27 اینچی پیشرفته با تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس عرضه کند.

لوازم جانبی خاکستری فضایی

درست چند ماه پس از اینکه اپل اعلام کرد آی‌مک پرو دیگر تولید نمی‌شود، فروش نسخه‌های خاکستری فضایی مجیک کیبورد، مجیک ترک پد و مجیک موس 2 مک را نیز متوقف کرد. اپل با این تصمیم خود به فروش لوازم جانبی با رنگ نقره‌ای ادامه داد.

‌آی‌مک 21.5 اینچی

‌آی‌مک 21.5 اینچی اپل

آخرین مدل آی‌مک 21.5 اینچی به عنوان یک دستگاه پایین‌رده مناسب برای موسسات آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه اپل در اکتبر 2021 تولید آن را متوقف کرد. البته غول فناوری مستقر در کوپرتینو شش ماه قبل یک آی‌مک 24 اینچی بسیار نازک را در رنگ‌های مختلف معرفی کرده بود که از تراشه M1 سفارشی خود بهره می‌برد، بنابراین تصمیم اپل چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

اکنون تنها سه دستگاه مک با پردازنده اینتل در خط تولید اپل باقی مانده که شامل آی‌مک 27 اینچی، مک مینی رده بالا و مک پرو می‌شود.

آیفون XR

آیفون XR اپل

پس از عرضه سری آیفون 13 در سپتامبر 2021، اپل تولید آیفون XR را متوقف کرد. بنابراین مجموعه گوشی‌های فعلی اپل از چهار مدل آیفون 13، آیفون 12 و 12 مینی، آیفون 11 و نسل دوم آیفون SE تشکیل شده است.

آیفون XR که در سپتامبر 2018 معرفی شد، از نمایشگر 6.1 اینچی LCD با پشتیبانی از Face ID، تراشه A12 Bionic و یک دوربین روی پنل پشتی بهره می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی