ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید آنلاین: ساز و آلات موسیقی را از کجا بخریم؟

اگرچه برخی اظهار نظرات امروزی در مجلس صدای مخالف با آلات موسیقی را دارد اما واقعیت اینجاست که نوازندگی ریشه در تاریخ چند هزار ساله ایران دارد. مردم ایران نیز همواره دوست دار موسیقی بوده ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۲ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

اگرچه برخی اظهار نظرات امروزی در مجلس صدای مخالف با آلات موسیقی را دارد اما واقعیت اینجاست که نوازندگی ریشه در تاریخ چند هزار ساله ایران دارد. مردم ایران نیز همواره دوست دار موسیقی بوده و هستند. از همین روی برای راهنمای خرید این هفته به سراغ بهترین سایت‌ها برای خرید آنلاین آلات موسیقی رفته‌ایم.

موسیقی این روزها تبدیل به جزء جدایی ناپذیر زندگی اکثر مردم دنیا شده است. برخی پا را از یک شنونده صرف فراتر گذاشته و با یادگیری هنر نواختن، نوازنده شده‌اند. این روزها آلات موسیقی از تنوع بسیاری برخوردار بوده و هر فرد بنابر علاقه، استعداد و شرایط خود می‌تواند به راحتی یکی از ده‌ها ساز در دسترس را انتخاب کند و بنوازد.

اگر شما هم از آن دسته افراد علاقمند به موسیقی هستید که دل‌تان می‌خواهید بنوازید، با ما همراه باشید تا با بهترین سایت‌ها برای خرید آنلاین ساز و آلات موسیقی آشنا شوید.

1. دیجی‌کالا

هرگاه که سخن از راهنمای خرید آنلاین به میان می‌آید احتمالا نامی از دیجی‌کالا نیز هست. بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران بیش از 2 میلیون محصول را در پلتفرم خود عرضه می‌کند؛ از همین روی می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای خرید آنلاین آلات موسیقی باشد.

بیش از 20 مدل ساز در انواع و اقسام مختلف به همراه لوازم جانبی آن‌ها در دیجی‌کالا در دسترس قرار دارد؛ که می‌توانید آن‌ها را براساس پربازدیدترین، پرفروش‌ترین، محبوب‌ترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین مرتب‌سازی کنید یا براساس محدوده قیمت، نام برند، ارسال فوری فیلتر کنید.

ارسال در دیجی‌کالا برای سفارشات بیشتر از 300 هزار تومان رایگان است و می‌توانید روز تحویل کالای خود را مشخص کنید؛ اگرچه عدم انتخاب ساعت تحویل کالا هنوز یکی از معایب آن است.

با انتخاب هر محصول می‌توانید از رنگ‌بندی، ویژگی‌ها و مشخصاتش آگاه شوید و نظرات سایر خریداران را بخوانید و امتیازها را ببینید تا بهتر تصمیم بگیرید. برای آگاهی‌بخشی هرچه بیشتر درباره محصولات، امکان درج سوال در صفحه هر کالا نیز وجود دارد.

دیجی‌کالا فروشنده مستقیم تمامی کالاهای پلتفرم خود نیست بلکه به صورت مارکت پلیس فعالیت کرده و سایر فروشندگان می‌توانند کالای خود را از طریق این پلتفرم بفروشند. از همین روی در صفحه هر کالا فروشندگان آن نیز مشخص است که باید یکی را انتخاب کنید، عملکرد فروشنده و رضایت خریداران در کنار امکان ارائه گارانتی شما را در انتخاب فروشنده یاری می‌کند.

پس از ثبت سفارش، اگر در یکی از شهرهای اکسپرس باشید، امکان انتخاب بازه زمانی برای تحویل محصول‌تان دارید در غیر این صورت سفارش شما از طریق پست طی 4 روز کاری تحویل می‌شود و برای بسیاری از محصولات امکان پرداخت در محل وجود دارد. هزینه ارسال برای خریدهای بالای 300 هزار تومان نیز رایگان است.

آن طور که دیجی‌کالا می‌گوید این امکان در اختیار مشتریانش قرار گرفته تا در صورت پشیمانی از خرید محصول، حداکثر تا 7 روز انصراف خود را به واحد خدمات اعلام کنند و آن را بازپس بفرستند، البته به این شرط که محصول پلمپ بوده و از آن استفاده نشده باشد.

از دیگر مزایای دیجی‌کالا می‌توان به امکان خرید قسطی با دیجی‌پی اشاره کرد.

2. ساز24

مجموعه ساز 24 فعالیت خود را از سال 97 و با رویکرد بهبود فضای ساز و موسیقی کشور، افزایش سطح آگاهی مخاطبان و دسترسی سریع به اطلاعات بازار موسیقی شکل گرفته است.

این پلتفرم نیز یک مارکت پلیس بوده و فروشندگان آلات موسیقی اقدام به عرضه صدها مدل از محصولات حوزه موسیقی و ساز می‌کنند.

مجموعه ساز 24 در جهت تکمیل خدمات خود به فعالان دنیای هنر و موسیقی و تسهیل ارتباط آن‌ها با هنرجویان و مصرف کنندگان نهایی خدمات آن‌ها، با گروه‌های سازندگان، فروشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و کارشناسان حوزه موسیقی همکاری می‌کند.

یکی از ویژگی‌های ساز 24 فراهم آوردن امکان تعمیر ساز است. افراد با پر کردن فرم و ارسال تصاویر ساز خود می‌توانند از هزینه تقریبی تعمیر سازشان با خبر شده و در صورت تمایل آن را به همکاران این مجموعه جهت تعمیر تحویل دهند. البته این امکان تنها برای افراد ساکن تهران میسر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه ساز 24، ارائه ویدئو از اکثر سازهای موجود است تا خریدار بتواند موسیقی حاصل از ساز انتخابی خود را بشنود. همچنین بخشی با عنوان «نقد و بررسی کارشناسان» وجود دارد که کاربران را در امر خرید به خوبی راهنمایی می‌کند.

از امتیازات دیگر این پلتفرم می‌توان به سفارش سازهای اختصاصی شده اشاره کرد. شما می‌توانید سازهای این سایت را با متریال خاص یا ویژگی متفاوت سفارش دهید یا اگر سازی را طراحی و به دنبال سازنده آن هستید از خدمات این فروشگاه استفاده کنید.

هزینه ارسال از ساز 24 رایگان نیست و به صورت پس کرایه است.

در ارتباط با سازهای خریداری شده امکان عودت ساز در صورتی که محصول جزو سازهای پلمپ شده خارجی نباشد وجود دارد. از زمان ارسال کالا، خریدار به مدت 7 روز فرصت دارد در صورتی که به ساز هیچ گونه آسیبی نرسیده باشد و فقط تست صدا از آن گرفته شده باشد، کالا را مرجوع کند.

3. باسلام

باسلام بستری برای کسب‌وکارهای کوچک است که سازندگان محصولات غیرکارخانه‌ای می‌توانند کالای خود را بدون واسطه بفروشند. البته همه با سلام را بیشتر به خرید محصولات روستایی و بومی می‌شناسند اما از این بازار اجتماعی بزرگ می‌توانید جهت خرید آنلاین ادوات موسیقی استفاده کنید.

باسلام همانند یک شبکه اجتماعی است که کاربران اعم از خریدار و فروشنده می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند یا در بستر این پلتفرم با یکدیگر گفتگو داشته باشند. گستره سازهای موجود در باسلام زیاد نیست؛ برخی از آلات موسیقی نیز دست‌ساز هستند.

ارسال سفارش در باسلام هم به دو صورت «ارزان‌تر» یا «سریع‌تر» است و اکثر غرفه‌داران سفارش مشتری را از طریق پست ارسال می‌کنند که بنابر نوع پیشتاز یا سفارشی، بین 3 تا 5 روز به دست شما می‌رسد.

اگر غرفه‌دار با خریدار همشهری بود امکان ارسال با پیک وجود دارد. از همین روی هزینه‌های ارسال با توجه به شهر فروشنده و خریدار متفاوت است. توجه داشته باشید در صورتی که هر محصول را از غرفه متفاوتی بخرید، بایستی هزینه پستی جداگانه‌ای پرداخت کنید.

البته ﺑﻌﻀﯽ از ﻏﺮﻓﻪ‌ﻫﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ارﺳﺎل راﯾﮕﺎن دارﻧﺪ که اﮔﺮ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﻣﺒﻠﻐﯽ ﮐﻪ ﺧﻮدﺷﺎن مشخص ﮐﺮده‌اﻧﺪ ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻨﯿﺪ، ارﺳﺎل ﺳﻔﺎرش ﺷﻤﺎ راﯾﮕﺎن ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

پس از هر خرید، باسلام هزینه پرداخت شده را به امانت نزد خود نگه می‌دارد و پس از تحویل محصول به مشتری وجه به حساب فروشنده واریز می‌شود.

اگر پیش از ارسال سفارش از خرید خود پشیمان شوید امکان لغو سفارش وجود دارد اما بعد از ارسال سفارش تنها در صورتی می‌توان آن را بازگرداند که محصول دریافت شده مطابق با آنچه سفارش داده شده نباشد، با عکس و اطلاعات غرفه مغایرت داشته یا در مسیر ارسال آسیب دیده باشد.

لازم به ذکر است طبق قوانین تجارت الکترونیک، خریدار تا 7 روز بعد از تسلیم کالا امکان مرجوعی آن را دارد. اگرچه برخی محصولات قابل بازگشت نیستند و حتما قبل از خرید به فهرست اعلام شده توجه کنید.

4. دیوار

پلتفرم دیوار یکی از گزینه‌های در دسترس برای آن دسته از افرادی است که به دنبال تهیه انواع ساز با هزینه کمتری هستند. از همین روی می‌توان با مراجعه به دیوار، آلات موسیقی دست دوم را مشاهده و تهیه کرد.

لازم به ذکر است دیوار دیگر تنها مرجع آگهی‌های کالاهای دست دوم نیست و می‌توانید در آن فروشندگان ساز و آلات موسیقی نو را بیابید.

با ورود به پلتفرم دیوار که هم در نسخه وب و هم موبایلی در دسترس است، پس از انتخاب شهر می‌توانید با جستجوی سازی که به دنبال آن هستید، فروشندگان آن را پیدا کنید.

اگر هم ساز خاصی مدنظرتان نیست می‌توانید با مراجعه به دسته «سرگرمی و فراغت» و انتخاب زیر دسته «آلات موسیقی» انواع محصولات این دسته را مشاهده کنید.

یکی از سرویس‌هایی که دیوار در سال 1400 به پلتفرم خود اضافه کرد، امکان دسته‌بندی آگهی‌ها براساس شخصی یا فروشگاه است. اگر به دنبال خرید کالای دست دوم هستید احتمالا در بخش «فروشگاه» گزینه‌های کمتری را مشاهده کنید.

از دیگر مزیت‌های دیوار امکان فیلتر آگهی‌ها براساس وضعیت کالا همانند نو یا کارکرده، قیمت،محل و گزینه‌های دارای امکان معاوضه اشاره کرد.

با انتخاب هر آگهی، توضیحات مربوط به کالا نمایش داده می‌شود و می‌توانید با فروشنده آن چت کنید یا تماس بگیرید. گفتنی است همواره در استفاده از پلتفرم دیوار به راهنماهای امنیتی آن توجه کنید تا گرفتار کلاهبردارها نشوید.

5. سازکالا

سازکالا یکی از مرجع‌های تخصصی فروش ساز و تجهیزات استودیویی است. انواع ساز در مدل‌ها، رنگ‌ها و قیمت‌های مختلف برای هر سلیقه‌ای در این فروشگاه در دسترس مشتریان قرار دارد.

این فروشگاه اینترنتی نماینده رسمی دو بازرگانی بوده و به عرضه و فروش ساز و تجهیزات استودیویی می‌پردازد؛ همچنین متشکل از چندین شرکت و فروشگاه تخصصی فعال در عرضه این نوع محصولات است.

انواع محصولات دیجیتال و آکوستیک اعم از پیانو، کیبورد، گیتار، افکت، آمپلی فایر، میکسر، تیونر و سایر تجهیزات مرتبط، سازهای سنتی، سازهای بادی، سازهای کوبه‌ای، سازهای زهی، تجهیزات اجرای زنده و تجهیزات استودیویی در برندهای مختلف از مبتدی تا حرفه‌ای در سازکالا عرضه می‌شود.

ویژگی‌های هر کدام از کالاهای موجود را می‌توانید در صفحه مربوط به آن مشاهده یا به صورت آنلاین و تلفنی از کارشناسان سازکالا مشاوره رایگان بگیرید.

یکی از مزیت‌های سازکالا فروش اقساطی 12 ماهه برای مشتریان از سراسر ایران است که جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وب‌سایت‌شان مراجعه کنید.

اگر ساکن تهران باشید، سفارش‌تان با پیک ارسال شده و می‌توانید دو بازه زمانی برای ساعت ارسال تعیین کنید. اگر ساکن شهرهای دیگر کشور هستید، بسته به نوع سفارش‌تان آن را از طریق پست یا باربری تحویل خواهید گرفت. هزینه ارسال نیز رایگان است.

آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش سازکالا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش سازکالا ارسال شود.

کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند تا 7 روز پس از تحویل دارای فرصت تست بوده و هر گونه نقص فنی در دستگاه شامل سرویس تعویض بدون قید و شرط و فراتر از سرویس گارانتی محصول، می‏‌شود.

لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش سازکالا کنترل و بررسی می‏‌شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق می‏‌شود.

6. تهران ملودی

مجموعه تهران ملودی از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده است و کالاهای خود را فقط در وب‌سایت تهران ملودی و تنها فروشگاه حضوری خود عرضه می‌کند و هیچگونه همکاری با فروشگاه‌های سطح کشور ندارد.

خرید آنلاین آلات موسیقی

امکان ارسال محصولات این فروشگاه به سراسر تهران وجود دارد. ساکنین تهران می‌توانند پس از ثبت سفارش، کالای مورد نظر خود را حداکثر ظرف مدت زمان سه ساعت دریافت کنند. سفارشات شهرستان‌ها نیز در حالت عادی به وسیله تیپاکس ارسال می‌شود که ظرف مدت زمان 24 ساعت برای شهرهای نزدیک به تهران و 48 ساعت برای شهرهای دور از تهران، تحویل داده خواهد شد. در صورتی که در شهر خریدار، نمایندگی تیپاکس وجود نداشته باشد، کالا از طریق پست یا باربری ارسال می‌شود.

تهران ملودی سفارشات بالای 500 هزار تومان را رایگان ارسال می‌کند. همچنین در صورت احراز شرایط که در وبسایتشان به طور کامل توضیح داده شده، 7 روز مهلت تست به مشتریان داده می‌شود. علاوه بر این تمامی کالاهای این فروشگاه، یک سال گارانتی دارند.

گفتنی است امکان خرید اقساطی از تهران ملودی فراهم شده که می‌توانید جهت کسب آگاهی بیشتر در این باره به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

7.ساز پلازا

سازپلازا یکی از عرضه‌کنندگان ساز، ادوات و کتاب موسیقی است که وبسایت خود را برای ارائه آسان‌تر خدمات به مشتریانش را از سال گذشته راه‌اندازی کرد. این مجموعه کلیه محصولات خود را با گارانتی «آرشه جام جام» عرضه می‌کند.

انواع ساز از قبیل پیانو، کیبورد و ارگ، گیتار و کتاب و مجلات موسیقی در ساز پلازا عرضه می‌شود. البته تخصص بیشتر آن‌ها روی پیانو است و در صورت تمایل می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه ساز پلازا، ساز مورد نظرتان را تست کنید.

شما می‌توانید پیش از خرید خود با مشاوران ساز پلازا ارتباط گرفته تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

در صفحه محصولات این وبسایت مدت گارانتی محصول، امکان ارسال رایگان، رنگ، مشخصات و تصویرهای مختلف ساز نمایش داده می‌شود.

در این سایت اطلاعاتی از قبیل امکان بازگشت کالا وجود ندارد و بهتر است پیش از قطعی کردن خرید خود، این موارد را با کارشناسان آن هماهنگ کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی