ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می‌خواهد دوربین سلفی زیر نمایشگر را به گوشی‌های پیکسل بیاورد

سال 2020 بود که اولین گوشی تجاری جهان با دوربین سلفی زیر نمایشگر از سوی شرکت چینی ZTE معرفی شد. در سال 2021 سامسونگ و شیائومی هم در چنین مسیری گام برداشتند و ظاهرا گوگل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

سال 2020 بود که اولین گوشی تجاری جهان با دوربین سلفی زیر نمایشگر از سوی شرکت چینی ZTE معرفی شد. در سال 2021 سامسونگ و شیائومی هم در چنین مسیری گام برداشتند و ظاهرا گوگل هم می‌خواهد به جمع آن‌ها اضافه شود چرا که اخیرا این کمپانی یک پتنت برای دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی‌های پیکسل ثبت کرده است.

وب‌سایت Let’s Go Digital اخیرا اطلاعات یک پتنت گوگل در ایالات متحده را منتشر کرده که یک گوشی هوشمند با دو دوربین سلفی زیر نمایشگر را به تصویر می‌کشد. در این پتنت با چندین سنسور دیگر هم روبه‌رو هستیم که می‌‌توانید آن‌ها را در تصویر زیر مشاهده کنید.

دوربین سلفی زیر نمایشگر

دوربین سلفی زیر نمایشگر در راه گوشی‌های پیکسل

این اولین باری نیست که گوگل یک پتنت برای چنین فناوری را ثبت می‌کند و در گذشته شاهد چنین پتنت‌هایی از سوی این غول دنیای فناوری بودیم. با این حال، پتنت اخیر از یک فناوری رایج‌تر استفاده می‌کند و احتمال بهره‌مندی از آن در گوشی‌های پیکسل را قوت می‌بخشد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که ثبت پتنت حتما به معنای اضافه شدن یک فناوری جدید به گوشی‌های هوشمند نیست، بنابراین شاید دوربین سلفی زیر نمایشگر به پیکسل 7 راه پیدا نکند و یا اینکه هیچ کدام از گوشی‌های پیکسل به آن مجهز نشوند.

با این حال به علت اینکه شرکت‌های زیادی روی این فناوری کار می‌کنند و برای مثال سامسونگ گوشی تاشو گلکسی زد فولد 3 را به چنین دوربینی مجهز کرده، گوگل هم به جمع آن‌ها اضافه می‌شود. بنابراین در نهایت پیکسل‌ها هم با چنین فناوری روانه بازار خواهند شد، هرچند شاید مجبور شویم کمی بیشتر صبر کنیم.

این احتمال وجود دارد که گوگل امسال هم گوشی‌های پیکسل را با دوربین سلفی معمولی روانه بازار کند و در سال 2023، سری پیکسل 8 یا بطور خاص گوشی پرچمدار پیکسل 8 پرو با چنین دوربینی از راه برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی